Eq Liedjes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Junior
    • Jan 2010
    • 114

    Eq Liedjes

    Hallo,

    Welke liedjes gebruiken jullie om en eqen.
    Dit omdat ik een cd wil maken met een aantal liedjes.
    Om altijd bij me te hebben voor het eqen.

    Nu eq ik veel met liedjes van Youssou N'dour van de cd's:
    Joko from Village to Town en Set

    Uiteraard zal ik geen mp3 kwaliteit gebruiken voor het branden maar cd kwaliteit.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    #2
    Nummers die ik heel veel heb gehoord en waar ik denk wat aan te hebben.
    Welk ik momenteel overal gebruik.
    Jonsi -Go Do

    Zit naar mijn idee in wat ik wil horen van het systeem
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

    Comment

    • Niko Hylkema
      • May 2006
      • 18

      #3
      Nooit muziek gebruiken wat je niet kent.
      Als je het helemaal goed wilt doen ,maak je een referentie cd met stemmen uit je omgeving of vaak hoort ,zoals nieuwslezers.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Als je regelmatig nieuwslezers op een PA luistert en weet hoe je wilt dat die daar op klinken. Dan kan dat natuurlijk heel goed Maar als je muziek gaat versterken, zou ik toch graag iets meer dan alleen stemmen horen. Het is nl best fijn om te weten hoe dingen als het sub, het stereobeeld en het tophoog gaan en hoe de installatie zich op dynamisch gebied gedraagt. Dat redt je volgens mij toch moeilijk met alleen stemmen. Maar iemand anders mss wel? Het gaat inderdaad om referentie en daarvoor moet je iets om te beginnen goed kennen. Overigens loopt hier al een vrij lang topic over. Zoek dat eens op zou ik zeggen.

        En ik durf trouwens in geval van nood best muziek te gebruiken die ik niet ken, zo lang ik maar voldoende tijd heb, zodat ik stevig wat verschillende stukjes muziek kan horen. Dan kan ik wel een referentie halen uit de verschilen tussen de stukjes. Maar liever niet natuurlijk.
        Last edited by sparky; 17-05-10, 19:50.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • jans
          • Feb 2003
          • 869

          #5
          Gebruik de zoekfunctie even, hier is al een topic over.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

          Comment

          • stainz
            • Sep 2009
            • 609

            #6
            Ik heb een CD (en een kopie van deze CD op MD) altijd bij me met daarop een 5-tal tracks in hoge kwaliteit opgenomen die ik door en door ken. Ze zijn allemaal beetje in verschillende stijlen en met meer of minder lage tonen. Ik weet van elk liedje precies hoe het moet klinken naar mijn zin.

            Dat is het hele idee achter eq'en: iets waarvan je weet hoe het moet klinken laten klinken zoals het moet en dan gaat de rest vanzelf. (was het maar zo makkelijk )

            Comment

            • remco_k
              • Sep 2002
              • 325

              #7
              1 topic lijkt mij wel genoeg?
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

              Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

              Comment

              Working...