mijne heren en ook dames,zou het technisch mogelijk zijn om dat klote toetertje te bestrijden met anti geluid via speaker systeem van stadions in zuid afrika, aangezien er toch een zekere constante zit kwa frequentie,heb wel eens op discovery gezien dat men tractor geluid bestreed door in de cabine een speaker op te hangen uit fase(das wel afgesloten ruimte )graag jullie reactie
vuvuzela uit fase
Collapse
X
-
Opzich is het wel mogelijk, maar nooit helemaal. Je hebt altijd te maken met verschillen in toon en fase. Daarnaast zijn die dingen juist gemaakt om herrie te maken in het stadion, om het dan vervolgens te gaan cancellen middels het speakersysteem in het stadion lijkt me moeilijker dan ze afpakken bij de ingang
Overigens, een dergelijk systeem bestaat wel, noise cancelling in een GSM bijvoorbeeld. Het probleem in een stadion is dat je het antigeluid via de speakers versterkt, dat weer opgevangen wordt door de microfoon, bewerkt wordt (tegenfase maken) en weer wordt versterkt. Zo krijg je een lus....feedback dus. Zie dat maar eens goed aan te pakken
Je zou wel in de zendlijn iets kunnen doen met een filter o.i.d. maar dan nog weet je nooit exact de frequentie en heb je kans dat je meer wegfiltert dan nodig.Comment
-
In mijn ogen gaat dit niet werken.
Dit is technisch niet haalbaar.
Want je kan niet 1 frequentie gebruiken want het is geen vaste toon.
Tevens als je dit wel zou doen krijg je als de vuvuzela's stil zijn het in tegen fase gestuurde geluid om je oren.
Het kan realtime maar vanwege de delay die in het systeem van kijken wat voor geluid er is en dit in tegen fase terug sturen geloof ik hier ook niet in.
De oplossing is volgens mij gewoon op tv het stadion geluid zachter doen.
En oordopje uitdelen in het stadion zelf
Of verbied dat rotding gewoonComment
-
Gaat alleen werken voor de mensen in het stadion wanneer je ze allemaal een eigen koptelefoon geeft met een eigen nc systeem.
Die tip met Leatherman achtige tools is echt de allerbeste oplossing.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
1 vak vuvuzela vrij maken en daar wat richtmic´s op plaatsen. Dan horen we de mensen teminste weer juichen.
Of een juich-opname van een andere wedstrijd afspelen. Natuurlijk wel gekoppeld aan een slim algoritme zodat de "spanning" in een wedstrijd wel terug te horen is in het geluid.
Voor de mensen in het stadion zelf is de enige remedie: oordoppen of verbiedenComment
-
probeer eens in dolby te luisteren, en vervolgens alleen de center speaker aan te zetten .. ( idd, dan met leatherman oid)Comment
-
Al heel slim dat niemand op het idee gekomen is dat het gebruik van die dingen weleens behoorlijk uit de hand kan lopen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Iets met een AGC enzo
Beste oplossing : Het voetbal de wereld uit, of zonder publiek...schilt een hoop belasting geld...
En ja, ik heb een hekel aan voetbal...Vanmiddag lekker op de bank liggen slapen met Discovery channel..;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
men gebruikt terug de vroegere micro's van de jaren 70 de lipmicro's volledig artikel terug te vinden op HLN WK voetbal 2010 in Zuid-Afrika - VRT zet vuvuzela stiller (1118416)Comment
-
[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
ik heb elk ek/wk een optreden tijdens de avond dat nederland wordt uitgeschakelt.... en dat zal dit jaar waarschijnlijk ook weer gebeuren. En ik wordt erg misselijk van de hoeveelheid feesten die door voetbal worden verpest.
Er gaan gewoon bij twee jaar van te voren geplande bruiloften grote groepen gasten voor een meegenomen TV zitten kijken. Huilende bruidjes, weggegooide bufetten, slechte service van bedienend personeel die "steeds in de keuken moeten zijn"
Daar sch**t ik persoonlijk toch wel van. Dat het doorgedraaid is tot voorbij fatsoensniveau.
Ik begrijp nu dat als je met een adidas shirt in een stadion staat dat je dan gearresteerd kan worden. Niet de overheid, niet de rechterlijke macht, niet de politie.... maar de FIFA bepaald wie er gearresteerd wordt op welke gronden. "nike sponsort. Dus jij met je adidas shirt gaat de cel in"
Vinden we dit nog normaal allemaal?lekker belangrijk!Comment
Comment