vuvuzela uit fase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Originally posted by showband

Ik begrijp nu dat als je met een adidas shirt in een stadion staat dat je dan gearresteerd kan worden. Niet de overheid, niet de rechterlijke macht, niet de politie.... maar de FIFA bepaald wie er gearresteerd wordt op welke gronden. "nike sponsort. Dus jij met je adidas shirt gaat de cel in"

Vinden we dit nog normaal allemaal?

Ik las net een nieuwsbericht over de bavaria-dames in hun jurkjes. Die werden ook het stadion uitgezet, wegens tegen-reclame voor Budweiser. En dat terwijl er geen eens reclame op de jurkjes staat.

SpitsNieuws : FIFA laat ’oranje-babes’ oppakken

Jurken uittrekken zou ik me dan overigens wél in kunnen vinden.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Ik geloof dat mijn IQ te hoog is om in dit topic een zinnige bijdrage te leveren dus ik onthoud me van commentaar...

-@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• w00Dy
        • May 2006
        • 257

Voor er rare verhaaltjes worden verteld, het geluid van Sporza (belgische TV) is enkel het geluid wat opgevangen wordt door de presentator microfoon. Het stadion geluid wordt niet in de mix gebruikt.
        Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Lipmicrofoons worden voor de eredivisie wedstrijden ook gewoon 19 van de 20 keer gebruikt (ik doe regelmatig deze klussen). De media willen met al deze consternatie over die vuvuzelas natuurlijk iets kunnen zeggen over het voetbal geluid tegenwoordig, en dan komen ze met stoere woorden dat er speciaal voor deze keer die microfoon uit de jaren 70 weer wordt gebruikt. Is dus niet de volledige waarheid.

Beste om van de vuvuzela af te komen is om inderdaad één vak vuvuzela vrij te maken en daar je stadion ambients op te richten. Antigeluid werkt natuurlijk niet, dan zou je voor elke vuvuzela een antigeluid speaker moeten toewijzen, absoluut onmogelijk natuurlijk.

Ook is er niks van AGC te vinden in de eindregie. Slechts een eindlimiter en natuurlijk Orbans in de eindketen. Maar de wedstrijd wordt gewoon met de oren gemixt.

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Originally posted by BvE
            Lipmicrofoons worden voor de eredivisie wedstrijden ook gewoon 19 van de 20 keer gebruikt (ik doe regelmatig deze klussen). De media willen met al deze consternatie over die vuvuzelas natuurlijk iets kunnen zeggen over het voetbal geluid tegenwoordig, en dan komen ze met stoere woorden dat er speciaal voor deze keer die microfoon uit de jaren 70 weer wordt gebruikt. Is dus niet de volledige waarheid.
            Ik denk dat ik niet de enige ben die het niet weet, maar ben wel nieuwsgierig.
            Wat is een lipmicrofoon? Merk/type?
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

zo een hitlersnor-micro toch?
              lekker belangrijk!

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

lekker belangrijk!

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

http://www.canford.co.uk/Products/22337/92-392_COLES-4104-MICROPHONE-Lip
                  Last edited by keenoncoolstuff; 15-06-10, 20:07.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

We gebruiken inderdaad een van die twee, pin me er niet op vast welke, maar hij is in ieder geval bruin!

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Ik denk de 4104, omdat die geen PTT-knop heeft. Deze microfoon schijnt internationaal in omroepland zo'n beetje DÉ standaard te zijn...
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Party's With a Message
                        • Dec 2009
                        • 37

Hmm ik had het in de loods hierover met de andere geluidstechnici.

Oplossing die ik had bedacht is 1 vak per team (anders hoor je bijvoorbeeld alleen Nederland juichen maar die Denemarken) vuvuzela-vrij maken. Dat uitversterken. Zal je nog wel wat mee krijgen van de rest van het stadion maar het wordt in ieder geval heel erg naar de achtergrond gedrukt.

Grappig dat deze oplossing ook in dit topic naar boven komt!

Lipmic. is volgensmij een hele goede optie voor verslag in zo'n herrie stadion.
                        Zo voorkom je al die ruis. Ik zat laatst Pauw en Witteman te kijken (kan ook Knevel en van den Brink geweest zijn) en daar was een voetbal presentator die er uitgebreid uitleg over gaf. Je zet hem dus vlak onder je neus (inderdaad hitlersnor-microfoon haha!!) en zo vangt hij alleen je stem op. Overigens is het signaal erg zacht wat erdoorheen komt. En als hij niet goed op je lip(?) staat, mis je gelijk enorm veel tonen! En aangezien deze microfoons vastgehouden moeten worden door de presentator wil dit nog wel eens gebeuren. Als je ze op pootjes zou zetten is dit denk ik alleen nog maar erger. Zitten dus ook nadelen aan!

Ik zag vandaag dat de spelers niet goed kunnen communiceren door de herrie.
                        Dat zou voor mij al de doorslag gegeven hebben om die rot dingen bij de ingang van het stadion in te nemen (en van te voren te waarschuwen dat ze niet naar binnen mogen).
                        Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

Comment

• Junior
                          • Jan 2010
                          • 114

Maar tijdens het WK zitten ze toch gewoon in geluid's dichte hokjes?
                          Dus dan helpt die lip microfoon toch niet?

Comment

• keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

Voor zover ik weet hebben "de omroepen" er bewust voor gekozen om de commentatoren niet in zo'n hok te proppen. Omdat de commentator zelf anders ook niks van de sfeer meekrijgt.

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Tja, de Vuvuzela, je zou bijna gaan verlangen naar de tijd dat voetbal supporters elkaar gewoon in mekaar sloegen, en verder andere mensen niet lastig vielen met hun afwijking....

Inmiddels zijn er al 2 fabrikanten die een plugin hebben ontwikkeld om die Vuvuzela's weg te filteren.
                              Last edited by cobi; 16-06-10, 12:03.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                                • Aug 2002
                                • 1083

Maaruh die lipmic... dat is technisch gezien toch gewoon een normale mic. Alleen door met je lip altijd dat beugeltje aan te raken heb je altijd de perfekte afstand tot de mic.

In principe kan je dus ook gewoon een SM58 pakken en die tegen je lippen houden. Of zie ik dat verkeerd?
                                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...