Monitoring Set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • motor_leo
    • Jan 2010
    • 21

Ik werk al jaren met een vergelijkbare opstelling. Dit is zoals ik het opgelost heb:

Drum: Electrisch drumstel, monitor via eigen mengpaneeltje met oordoppen. Op het mengpaneeltje kan de drummer zelf monitorsignaal van de FOH tafel mengen met eigen instrument.

Piano: 1 wedge met 100W versterker

Zang: 2 wedges, op 1*100W versterker

Gitaar/bas: 2 wedges op 100W versterker.

Fluiten/sax: zoals het uitkomt op een wedge die op de groep van piano of gitaar parallel gezet wordt.

Bas speelt op eigen basversterker(gallien&kruger backline 110), basversterker op enige afstand van de bassist.

Via breakout en een rackmixertje heb ik sinds kort drie kanalen in-ear ter beschikking, die we gesponsord gekregen hebben. een kanaal wordt gebruikt door de percussionist, die ook af en toe meezingt.

De andere twee waren bedoeld voor zangers, maar juist de zangers die altijd klagen dat ze zichzelf niet horen, willen dat niet gebruiken. Rare jongens, die zangeressen.

Met deze configuratie kun je hard zat op het podium, en is er goed te werken zonder de zaalmix teveel te verstoren.

Misschien heb je hier iets aan.

Comment

• JohanH
      • Mar 2010
      • 98

Wij hebben sinds vorige week Samson S-MONITOR in gebruik. "spotgoedkoop" (allé goedkoper dan shure & fischer) en degelijk.
      1 nadeeltje. Werk niet op batterij maar op stroom (netadapter). Maar dat is geen probleem voor "fixed-place" muzikanten (drums, keyboard, perc, ...) Als ze veel rondlopen zijn draadloze toch de betere keus

Originally posted by MKProductions
      naar aanleiding van mijn vragenronde langs alle bandleden, hebben een aantal aangegeven graag met in-ear te willen werken wat mijn probleem op de beste manier oplost. alleen heb ik een vraag.. wat is het verschil tussen "[FONT=Verdana]Fischer Amps Mini Body Pack XLR" en "[/FONT][FONT=Verdana]Fischer Amps Hardwired In Ear Body Pack" [/FONT]

[FONT=Verdana]behalve het prijsverschil natuurlijk, verder kom ik niet dan de een mono en simpel is en de andere stereo en wat opties heeft... maar er zit wel een groot prijsverschil tussen...[/FONT]

[FONT=Verdana]mvg,[/FONT]

Comment

Working...