Studiomaster vs. Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prive_backup
    • Oct 2001
    • 74

Studiomaster vs. Yamaha

Hej,

Ik ben van plan een set flinke PA van wharfedale set te gaan aanschaffen maar wil hier dus nog een aantal versterkers bij hebben.

De speakers zijn:
    2x top @4ohm 600w rms - 1200w piek
    2x bass @4ohm 1200w rms - 2400w piek

Welke versterker kan ik hier het beste bij aanschaffen? Ik heb al een Yamaha P4500 (2x 720w @ 4ohm)

Ik zat te twijfelen tussen deze versterker-combinaties:

1x yamaha p4500 voor de tops
    2x yamaha p4500 beide gebrugd op een apparte speaker

of

1x Studiomaster 1600D (2x800) top
    2x studiomaster 1600D voor laag, en natuurlijk ook beide gebrugd

ideeen?

Hoe zijn trouwens die studiomasters eigenlijjk van kwaliteit? Hoe zijn de studiomaster microfoons trouwens? (misschien dat iemand hier toevallig ook ervaring mee heeft)

alvast bedankt!

• Ward
    • Aug 2000
    • 352

een amp gebrugd op 4 ohm laten draaien is belasten op 2 ohm per kanaal: dat wordt afgeraden!
    Ik heb ook vele malen speakers zien doorbranden.. bijna altijd het geval van een gebrugde versterker. Om een versterker te bruggen dienen beide versterkers exact identiek te zijn. Dat zijn de meeste mid-budget amps gewoon niet.

Groet,
    Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
    Groet,
    Ward

Comment

• Prive_backup
      • Oct 2001
      • 74

dit draait dan toch gewoon 4ohm? de versterker leverd bijvoorbeeld 2 x 800w@4ohm als je dat bundeld blijft dat toch gewoon 4ohm? Of heb ik het dan verkeerd begrepen?

Comment

• Ward
        • Aug 2000
        • 352

dat heb je verkeerd begrepen. gebugde amps draaien op dubbele belasting.
        bijv.: je hebt een amp 2x400W aan 4 ohm. Deze amp mag je volgens specs niet op 2x 2ohm belasten. Dan mag je automatisch volgens specs de amp gebrugd op niet meer dan 8 ohm belasten. Daar is dus een reden voor.

Groet,
        Ward

Groet,
        Ward

Comment

• Prive_backup
          • Oct 2001
          • 74

maar als je moest kiezen tussen een yamaha en die studiomaster welke zou je nemen?

Comment

• Ward
            • Aug 2000
            • 352

ga zelf ook eens naar de slewrate en dampingfactor van die amps kijken! hoe hoger hoe beter. kijk en vergelijk dan eens met een stevige Crest. Misschien kun je dan zelf je keuze maken.

Groet,
            Ward

Groet,
            Ward

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

hallo heb niet zo goed gekeken wanneer je dit hebt getypt maar een studiomaster is wel vele malen beter dan een p4500. heb er zelf ook drie en die gaan altijd door. doordat deze mosfet zijn blijft het geluid ook bij zware belasting optimaal. maar waar kun jij deze amps nog krijgen? ben er namelijk al lang naar opzoek maar kan nix vinden. ik weet dat er in europa geen importeur meer zit sinds 2jaar.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Ruubje
                • Aug 2017
                • 1

Studiomaster 1600D

Originally posted by Watt Xtra
                hallo heb niet zo goed gekeken wanneer je dit hebt getypt maar een studiomaster is wel vele malen beter dan een p4500. heb er zelf ook drie en die gaan altijd door. doordat deze mosfet zijn blijft het geluid ook bij zware belasting optimaal. maar waar kun jij deze amps nog krijgen? ben er namelijk al lang naar opzoek maar kan nix vinden. ik weet dat er in europa geen importeur meer zit sinds 2jaar.
                Ik heb er nog 1tje

Comment

• Siwi
                  • Apr 2004
                  • 8

Originally posted by Ruubje
                  Ik heb er nog 1tje
                  De kans dat Watt Xtra nog steeds op zoek is, is na 13 jaar niet zo heel groot....

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Siwi
                    De kans dat Watt Xtra nog steeds op zoek is, is na 13 jaar niet zo heel groot....
                    Niet geschoten is altijd mis.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...