BSS FDS 366 versus Xilica XP4080

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herbie
    • May 2010
    • 19

BSS FDS 366 versus Xilica XP4080

Kan iemand vertellen wat de kwalitatieve verschillen zijn tussen de BSS FDS 366 Omnidrive en de Xilica XP4080? De BSS 2 keer zoveer als de Xilica, maar de Xilica heeft meer functionaliteit (meer ingangen en uitgangen, aanstuing via netwerk).

We hebben een active set met 2 tops, 2 subs en een midfill. Dus ik stel me zo voor dat de crossover niet gebruikt hoeft te worden en dat we alleen de EQ, gain en limiters gebruiken.

Zijn er mensen die kunnen aangeven welke van de 2 de beste kwaliteit levert en of de BSS z'n extra geld waard is?
    Last edited by herbie; 22-06-10, 15:23.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Ik ben zelf aan het sparen om een 4080 van xilica te kopen.

Ik heb een demo in frankfurt gehad en ben tot de conclusie gekomen dat voor dit geld weinig tot niets anders te koop is.

Op de duitse fora is men van mening dat de bss en xilica klankmatig elkaar niet onderdoen. Prijstechnisch is een ander verschil

Als je niet veel met gasttechneuten van doen heb zou ik zeker voor de xilica gaan. Router erop en klaar. De bss is ook alweer een ander item met remote bediening.

Maar maak anders een keer bij interstate een afspraak voor een demo.

Henk kan je alles hier over vertellen.

Comment

• herbie
      • May 2010
      • 19

Originally posted by rdreiers
      Ik ben zelf aan het sparen om een 4080 van xilica te kopen.

Ik heb een demo in frankfurt gehad en ben tot de conclusie gekomen dat voor dit geld weinig tot niets anders te koop is.

Op de duitse fora is men van mening dat de bss en xilica klankmatig elkaar niet onderdoen. Prijstechnisch is een ander verschil
      Heb je misschien een paar links van die duitse fora dat ik ze eens na kan lezen?

Maar je denkt dus dat ze kwalitatief gelijkwaardig zijn? Maar dan is de BSS dus zijn geld niet waard.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Klankmatige prestaties is slechts één van de dingen waarin de kwaliteit van een processor tot uiting komt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• herbie
          • May 2010
          • 19

Originally posted by MusicXtra
          Klankmatige prestaties is slechts één van de dingen waarin de kwaliteit van een processor tot uiting komt.
          Wat vind je van de Xilica en de BSS dan klankmatig en de andere punten die je bedoelt?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik heb ze nooit naast elkaar gehoord dus daar kan ik niets over zeggen.
            Maar met de andere punten bedoel ik de kwaliteit van de limiters en alle overige features. Daarnaast wordt de BSS door veel merken ondersteund met presets voor verschillende systemen maar dat is in deze niet van belang. Om nu te stellen dat de BSS te duur is vind ik wat kort door de bocht, kan ook zijn dat de Xilica te goedkoop is.

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Originally posted by MusicXtra
              Ik heb ze nooit naast elkaar gehoord dus daar kan ik niets over zeggen.
              Maar met de andere punten bedoel ik de kwaliteit van de limiters en alle overige features. Daarnaast wordt de BSS door veel merken ondersteund met presets voor verschillende systemen maar dat is in deze niet van belang. Om nu te stellen dat de BSS te duur is vind ik wat kort door de bocht, kan ook zijn dat de Xilica te goedkoop is.

Adamson heeft eigen processoren op basis van de xilica, dus zo slecht zal deze dan toch niet zijn?
              Last edited by qvt; 24-06-10, 22:05. Reason: typfout
              There is no substitute for imagination

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Ik gebruik al langere tijd xilica XP serie naar alle tevredenheid.
                Onlangs een aantal klussen gehad waar de limiter/compressor erg op de proef werd gesteld. Glansrijk doorstaan. Geen enkele stukken gespeeld. Limiter duwt mooi alles naar een acceptabel niveau terug zonder dit te horen.

De instelmogelijkheden, de diversiteit en het gebruikersgemak is echt heel erg goed. Of ze net zo goed zijn als de processors die 2 keer het bedrag kosten weet ik niet, geen vergelijkingen gedaan... maar ze doen niet onder. En als je kijkt naar processors in dezelfde prijsklasse, dan steekt Xilica er met kop en schouders bovenuit.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Zoals ik al eerder schreef heb ik ze nooit beiden kunnen testen dus zal je van mij geen oordeell krijgen welke beter is.

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

De Xilica processoren staan bekend om hun goede prijs/ kwaliteit verhouding. Er zitten ook FIR filters in en dergelijke... goede AD/ DA's... goede DSP.... veel waar voor weinig geld... zeker als je een beetje goed zoekt/ onderhandelt kun je mooie prijzen krijgen.

Ik ken alleen de oudere BSS-en en die hoge range Xilica's klinken echt wel een stuk beter dan die BSS-en !

Xilica is misschien geen Lake, maar je mag er gerust mee aan komen hoor !

Succes ermee!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• herbie
                      • May 2010
                      • 19

Originally posted by berolios
                      De Xilica processoren staan bekend om hun goede prijs/ kwaliteit verhouding. Er zitten ook FIR filters in en dergelijke... goede AD/ DA's... goede DSP.... veel waar voor weinig geld... zeker als je een beetje goed zoekt/ onderhandelt kun je mooie prijzen krijgen.

Ik ken alleen de oudere BSS-en en die hoge range Xilica's klinken echt wel een stuk beter dan die BSS-en !

Xilica is misschien geen Lake, maar je mag er gerust mee aan komen hoor !

Succes ermee!
                      Welk type heb je het over als je het over de hogere range Xilixa's hebt? Vallen de XP series daar ook onder? Of heb je het dan over de XD series?

De oudere BSS-en, daar bedoel je denk ik dan niet de FDS 366 Omnidrive mee denk ik of wel?

Comment

• Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

Originally posted by qvt
                        Adamson heeft eigen processoren op basis van de xilica, dus zo slecht zal deze dan toch niet zijn?
                        Ah, dat wist ik zelfs niet. Ik heb voorlopig enkel nog maar XTA's en Apex processoren zijn voorbij komen.

Comment

• qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

Originally posted by Waveform
                          Ah, dat wist ik zelfs niet. Ik heb voorlopig enkel nog maar XTA's en Apex processoren zijn voorbij komen.
                          Ik heb adamson ook nog nooit met de eigen (m-series) processor voorbij zien komen en ik weet niet hoeveel van de unit nog als zoals oorspronkelijke model is
                          There is no substitute for imagination

Comment

• Waveform
                            • Dec 2009
                            • 321

Originally posted by qvt
                            Ik heb adamson ook nog nooit met de eigen (m-series) processor voorbij zien komen en ik weet niet hoeveel van de unit nog als zoals oorspronkelijke model is
                            Ik keek net op de site en zag ook net dat het om de m-serie gaat. Die speakers ben ik ook nog niet tegen gekomen

Comment

Working...