Berekenen inteferentie draadloze mic / inear

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magico
    • Aug 2009
    • 21

Berekenen inteferentie draadloze mic / inear

Hallo,

Ik speel in een band waarvan 1 v/d muzikanten een draadloze microfoon gebruikt op 181.4MHz. Los van het feit of dit legaal / illegaal is :

Hoe kan ik berekenen welke frequentie van mijn Sennheiser IEM300 G2 hier geen last van heeft? Inear zit in de E-band.

Lager in de E-band op bijvoorbeeld 834.300MHz heb ik minder last maar de storing is er nog wel. Hoe hoger ik kom des te meer last ik er van heb. (sissen / ploppen)

Ik heb al diverse calculators van oa sennheiser en AKG geprobeerd maar daar kan ik de 181.4MHz niet invullen.

Alvast bedankt
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Heel kort door de bocht, maar ik kan me niet voorstellen dat een wireless mic (mits met geen achtelijk hoog vermogen) rond de 181mhz invloed heeft op een I/E rond de 820+Mhz
    Tuurlijk zit je met harmonischen, maar die zouden daar al zo zwak moeten zijn dat je daar echt geen last van hebt.

Natuurlijk heb je wel last van andere storingsbronnen, oa digitale TV. Overal in de wereld zit rotzooi in de lucht.
    Zeker met 1 I/E zeg ik: lekker zoeken totdat je een schone/vrije frequentie hebt.
    (zender van je IE lekker uitlaten)
    Beltje aan, zoeken totdat je een frequentie hebt waar je geen rotzooi binnen krijgt
    zender IE aan, omproggen en veel plezier.

Overigens is het zonder vergunning in NL verboden om uit te zenden rond de 180Mhz.
    Last edited by moderator; 17-07-10, 18:58.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

[QUOTE=Magico;539428]op 181.4MHz. Los van het feit of dit legaal / illegaal is :
      Hoe kan ik berekenen welke frequentie van mijn Sennheiser IEM300 G2 hier geen last van heeft? /QUOTE]

Ik vrees dat je die freq. niet zult vinden. Als de frequenties zover uit elkaar liggen en je hebt dan nog last van storing dan zegt dat wel iets over de kwaliteit van de 181.4MHz. Ik gok dat het een treurig cheapo (illegaal teveel wat) ding is.

Comment

• Magico
        • Aug 2009
        • 21

Bedankt voor de antwoorden . Het is inderdaad een cheapo apparaat. Ik vond het ook al vreemd dat ik zoveel last heb terwijl de frequenties zover uit elkaar liggen. Zijn er meer mensen die last hebben van digitale TV in deze band?

Comment

• EL_Loco
          • Nov 2009
          • 87

Originally posted by Magico
          Bedankt voor de antwoorden . Het is inderdaad een cheapo apparaat. Ik vond het ook al vreemd dat ik zoveel last heb terwijl de frequenties zover uit elkaar liggen. Zijn er meer mensen die last hebben van digitale TV in deze band?
          het hangt af van de regio waar wat in de lucht zit.
          Ik heb een tijd 40 zenders door het land mee gesleept. Soms kon ik dezelfde frequenties gebruiken, vaak moest ik wat aanpassen.
          Ik kan wel zeggen dat er steeds meer digitale TV in de lucht komt...

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Stuur effe een mailtje . Ik heb een XLfile gekregen tijdens een meyer seminar en kan je die mailen . Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan maar wie weet

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

De andere draadloze mic in jullie band zou ik niet zo bang voor zijn, qua storing (maar dat was al vaker gemeld).

Op je G2 beltje zit een mooie scan functie, gebruik die maar dan hoef je die calculator niet te gebruiken.

Ook blijft de plaatsing van je zender/antenne's belangrijk. Als je gewoon de standaard antennes gebruikt zou ik de ontvanger iig zo hoog mogelijk en zetten en niet te ver bij jou vandaan (dus niet proberen vanaf foh naar het podium te zenden, iets wat ik nog steeds zie...). Ook bij vlaggen zou ik de afstand niet te groot maken tussen de zender en de ontvanger.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

kan me zomaar voor stellen dat de
                cheapo ook inferieur is en een mooie
                spiegelfrequentie kent in de 800+?

Die krijg je er dan alleen uit op een oscillator?

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Die krijg je er alleen uit door hem weg te gooien....
                  Een oscillator gaat je niet helpen.

Comment

• joe
                    • Jan 2003
                    • 446

[FONT=Verdana]LP filter in de antenne pad solderen (bij de mic natuurlijk maar wat nog beter helpt heeft Carl al gezegd, gooi dat ding aub liever weg, als dit echt de storings bron is op 830MHz [/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]

Comment

• Gw1
                      • Apr 2014
                      • 5

Originally posted by cobi
                      De andere draadloze mic in jullie band zou ik niet zo bang voor zijn, qua storing (maar dat was al vaker gemeld).

Op je G2 beltje zit een mooie scan functie, gebruik die maar dan hoef je die calculator niet te gebruiken.

Ook blijft de plaatsing van je zender/antenne's belangrijk. Als je gewoon de standaard antennes gebruikt zou ik de ontvanger iig zo hoog mogelijk en zetten en niet te ver bij jou vandaan (dus niet proberen vanaf foh naar het podium te zenden, iets wat ik nog steeds zie...). Ook bij vlaggen zou ik de afstand niet te groot maken tussen de zender en de ontvanger.
                      Kent u toevallig deze software voor sennheiser?

Alvast bedankt,
                      Ward

Comment

Working...