geluidsmixer 8 in > 8 uit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roban
    • Aug 2010
    • 5

geluidsmixer 8 in > 8 uit

[FONT=Calibri]Ik heb de vraag of het bestaat.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Ik zoek een eenvoudige mixer die 8 kanalen ingang heeft variërend van microfoon tot line.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Deze 8 kanalen wil ik afzonderlijk kunnen uitsplitsen over 8 uitgangen.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Een soort matrix dus waarbij de mogelijkheid bestaat de niveaus naar iedere uitgang apart te kunnen instellen. [/FONT]
    [FONT=Calibri]Belangrijkste hieraan is de volume niveaus, maar een enkele aanpassing in hoog en laag frequentie zou nog mooi zijn.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Ik heb een uitgebreide versie maar wordt helemaal kniftig van de knoppen en de meter ruimte die hij op mijn tafel inneemt.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Kortom:[/FONT]
    [FONT=Calibri]Ik heb 4 microfoons en 4 lijn ingangen die ik apart via 8 uitgangen wil doen uitgaan naar 8 versterkers.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Goede raad en hint zijn welkom.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Gr. Rob Zonneveld[/FONT]
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ehm, ja

16 naar 12 A&H mixwizzard monitor. Die doet wat je vraagt
    een clustertje van 4 x 19 inch 1 unit keyboardmixers kan het ook.

maar je kan ook andere mengtafeltjes met auxen vinden.
    lekker belangrijk!

Comment

• Roban
      • Aug 2010
      • 5

Even een aanvulling op mijn bericht.
      Ik ben bijna leek.
      Heb een klus aangenomen waarbij dus 4 microfoons en 3 line ingangen moeten woden uigesplits naar 8 100 volt versterkers die verschillende mededelingen moeten kunnen krijgen.
      Er staat en uitgebreide mixer 16 kanaals in 8 uit, maar zoals gezegd daar wordt ik ... van het aantal knoppen met terugkoppel, insert mogelijkheden.
      Ik zoek dus specifiek naar een mogelijkheid als boven omschreven.
      Een hint liefs met merknaam zou mooi zijn en dan nog leifs in Nederland, want bestellen in het buitenland zie ik niet zo zitten.

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Dan kun je met die allen and heath prima uit de voeten,
        en als je het daarmee niet kan heb je misschien een aangenomen die je beter voorbij had kunnen laten gaan?

En kopen hoeft niet voor 1 klus, huren kan ook he ;-)

groetjes Mark
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Roban
          • Aug 2010
          • 5

Of ik een klus aankan, kan ik zeer wel beoordelen.
          De hoofdopdracht is ook geen geluid, maar Video en dan nog in samenhang met up-link naar sataliet. En dat gaat me prima af. Ik wil de uitvoering van het geluid eenvoudiger gaan opzetten. Er komt vrijwel geen muziek in voor als dat dat direct van een CD of DVD moet komen. Verder gaat het over een klus van minimaal 40 dagen per jaar met uitbreiding naar 80 dus??

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by Roban
            De hoofdopdracht is ook geen geluid, maar Video en dan nog in samenhang met up-link naar sataliet. En dat gaat me prima af. Ik wil de uitvoering van het geluid eenvoudiger gaan opzetten. Er komt vrijwel geen muziek in voor als dat dat direct van een CD of DVD moet komen. Verder gaat het over een klus van minimaal 40 dagen per jaar met uitbreiding naar 80 dus??
            Roban:

Mark zijn reactie is terecht! Met jou wensen kom je al snel op een 16 kanaals mixer met 8 auxen terecht! En laat dat nou net zijn waar jij zegt kriegel van te worden. Als Mark jou dan terecht wijst op het feit dat je niet iets moet aannemen waar je kriegel van wordt en je het wellicht beter kan huren voor 1 keer... (want dat bedoelt hij als je het goed leest) moet je je niet gelijk op je ... getrapt voelen en gaan schermen met met informatie die in je openingspost niet staat en 80 optredens van de daken afschreeuwen met een zeer betweterig 'dus??' als afsluiter!

En een 16 kanaals 19" mixer is geen meter bij een meter maar zo'n 49,5 bij 60 cm!

Antwoord 1: Allen&Heath WZ3 12M: http://www.allen-heath.co.uk/NL/Disp...t.asp?pview=69
            Antwoord 2: Crest XR20RM: http://www.crestaudio.com/products/b...7/X%2020RM.cfm
            Antwoord 3: APB Dyansonic Pro Rack Monitor: http://www.apb-dynasonics.com/produc...ckMonitor.html

Succes!
            Last edited by MusicSupport; 12-08-10, 22:16.
            d&b Audiotechnik

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Als ruimte echt een issue is en je hebt al een laptopje liggen, dan kun je natuurlijk ook aan deze Motu interface denken. Dit apparataat heb ik zelf nooit geprobeerd, maar ik ken iemand met en 828 van Motu en dat werkt prima.

MOTU.com - 896mk3 Overview

Is niet alleen een interface, maar ook een 8x8 mixer. Kun je intern mee mixen inclusief EQ en compressie, zelfs galm, maar ik vermoed dat je dat niet nodig hebt. Misschien is het zelfs mogelijk je uplink naar de sateliet digitaal te houden evenals wat andere signalen. Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe de rest van je setup eruit gaan zien. succes er mee.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Hoi Roban,

8 in, schakelbaar individueel naar 8 uit,
                lijkt op zich eenvoudig, zeker als je de structuur
                en knoppenbalk van de tafel snapt.

Als wat er nu staat, je niet kunt doorzien zal ik
                maar niet verwijzen naar bijvoorbeeld de Crest XR(m)
                serie of een digitale tafel zoals bijvb. een Roland M400 of
                Yamaha LS9. (hoewel de digitale tafel echt veel minder
                fysieke knoppen heeft).

Wat je evt kunt overwegen is dat je iemand inhuurt
                die jou de aanwezige tafel ff uitlegt of je huurt een
                geluidstechnicus voor de hele klus in.

*mag me altijd bellen natuurlijk*
                Last edited by NesCio01; 12-08-10, 22:21.
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Junior
                  • Jan 2010
                  • 114

Als je simpel en klein wil: Midas Xl88
                  Heb je alleen geen EQ
                  En mic preamps nodig maar die zijn ook wel 8x in 1 he te vinden
                  Last edited by Junior; 12-08-10, 22:27.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

XL88 dacht ik ook direct aan. Lekker huren, o.a. Ampco heeft die wel voor je in het schap liggen.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Junior
                      • Jan 2010
                      • 114

Originally posted by renevanh
                      XL88 dacht ik ook direct aan. Lekker huren, o.a. Ampco heeft die wel voor je in het schap liggen.
                      Ja met een Yamaha HA-8 er bij simpeler gaat het volgensmij niet worden

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Voor 80 gigs per jaar kun je toch wel even de moeite gaan nemen een mengtafeltje met meer dan 3 knoppen te doorgronden?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

Het lijkt me geen grote moeite dat mengpaneel dat je nu hebt te houden en gewoon een keer de handleiding te lezen of iets dergelijks. Het is allemaal geen hogere wiskunde wat dat betreft...

Comment

• Roban
                            • Aug 2010
                            • 5

[FONT=Calibri]Bedankt, beste mensen, ik weet genoeg.[/FONT]
                            [FONT=Calibri]Ik sluit af en neem contact op met de bedrijven hier genoemd.[/FONT]

Comment

• mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

Dan heb ik je eerste en tweede post, uiteindelijk allebei met incomplete informatie verkeerd begrepen.
                              Maak ik dan op uit (wat verkeerd van mij is) dat het om een evenement gaat wat maar een paar dagen duurt waar jij alleen een omroep installatie verzorgd.
                              Heb een klus aangenomen waarbij dus 4 microfoons en 3 line ingangen moeten woden uigesplits naar 8 100 volt versterkers die verschillende mededelingen moeten kunnen krijgen.
                              Blijkt nu ineens het hoofdonderwerp video te zijn waar jij je kunstjes voor moet toepassen, en niet het geluid...
                              Even een aanvulling op mijn bericht.
                              Ik ben bijna leek.
                              Er staat en uitgebreide mixer 16 kanaals in 8 uit, maar zoals gezegd daar wordt ik ...
                              Ik zou voor het geluid iemand anders erbij halen als die mixer al aanwezig is, die zal je waarschijnlijk in een paar uur de routing kunnen uitleggen en binnen 5 minuten voor je instellen. (NesCio01 bied zich zelfs al aan)
                              Of je belt idd naar ampco voor een waarschijnlijk duurdere oplossing...

DUS! het was alleen maar goed bedoeld

Groetjes Mark

@MusicSupport bedankt
                              Freelance Light and Video |
                              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...