Mixen met tablet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Originally posted by frankvv
    Is het niet vervelend met de ipad dat je hier met je vingers of een hele dikke stylus mee moet werken? Misschien ligt het ook aan de editorsoftware die je gebruikt of deze met een ipad goed te bedienen is?
    Het touchscreen van de ipad is een erg fijn touchscreen, je kan er heel precies mee werken alleen heb je een speciaal soort stylus nodig omdat het een capacitief touchscreen is. Deze reageert niet op druk maar op geleiding voor zover ik weet en getest met diverse processorsoftware en digico/yamaha software. Dit werkt goed

Remote desktop bestaat trouwens in verschillende uitvoeringen waaronder rdc/rdp (die we gebruiken )
    There is no substitute for imagination

Comment

• Leks
      • Oct 2007
      • 330

Fujitsu levert een 13.3 inch op 1200*800 uit mn hoofd.

Maar veel groter ga je echt niet vinden ( batterijduur enzo)

je kan nog denken aan een laptop met een los touchscreen dr bij.( die vind je met gemak tot 24")
      maarja, dan zit je weer aan stroom gebonden.

Draadloos blijf je steken op 12 a 13" touch maar ik denk dat je het hier niet mee haalt dat je ook eens moet twijfelen over het tablet mixen ( dan heb je ook wel een hoop opties nodig op je tablet)

Of natuurlijk een laptopje op je arm zonder touchscreen, maar dan heb je weer het gemuis als probleem. ( meeste tablets hebben ook geen mutlitouch ondersteuning, en RDM/VNC ook niet) dus een muis moet wel te doen zijn.

@ gertgeluid

hoe krijg je dat voor elkaar om een RTA over remote te draaien? VNC refreshed met 2 Hz oid. En remote desktop was ook niet veel beter in mn herinnering (we hebben het over draadloos dan he 54Mbps, gigabit is nog te zeldzaam) En geen 100*100 pixels monitor :P
      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Packard Bell Butterfly Touch netbook

Staat bij mijn toko (Dixons Buitenveldert) in de vitrine. Fijn dingetje.
        Drummer en techniek freak.

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

Originally posted by Leks
          hoe krijg je dat voor elkaar om een RTA over remote te draaien? VNC refreshed met 2 Hz oid. En remote desktop was ook niet veel beter in mn herinnering (we hebben het over draadloos dan he 54Mbps, gigabit is nog te zeldzaam) En geen 100*100 pixels monitor :P
          VNC met RTA is inderdaad treurig als je draadloos tewerk gaat. RDP doet het prima doordat die alleen de veranderingen doorstuurt, VNC neemt elke seconde een aantal screenshots van het totaal.
          Dus gewoon RDP werkend krijgen en vervolgens bij Local Settings het geluid instellen op "play on remote computer". Anders neemt smaart de mic van de tablet als input. Werk prima over 54G.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by MusiQmaN
            Packard Bell Butterfly Touch netbook

Staat bij mijn toko (Dixons Buitenveldert) in de vitrine. Fijn dingetje.
            Voor die en z'n Acer broertje ben ik op dit moment aan het kijken. Het moet echt geen 2000 euri's gaan kosten. Een toetsenbord kan fijn zijn en bij deze touchscreen netbook met Windows 7 kun je het scherm fijn omdraaien en er een handige pad van maken. iPad is ook nog in de running maar compatibiliteit is key; dus ik wil geen omslachtige manier om de verbinding met mijn mixer op te zetten.
            d&b Audiotechnik

Comment

• frankvv
              • Jun 2007
              • 56

Ik weet niet hoe het met de andere editors zit, maar voor de ilive heb je een behoorlijk snelle tablet/laptop nodig om deze goed te draaien.

Voor mijn idee is het aansluiten van een normale laptop en deze bedienen via VNC nog steeds een goede optie. Dan kun je misschien ook het PFL probleem oplossen: de laptop kan de PFL vast omzetten naar een stream die op de tablet/ipad gewoon te beluisteren is. Al voelt het voor mij zo wel erg houtje touwtje, hoe doen jullie de PFL, gewoon netjes via een draadloos setje inears?

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Ik ben altijd erg voor verkleining van de mixers geweest in het theater (en het doven van display/lampjes, etc.) en ben danook benieuwd naar deze mogelijkheden. Maar moet er aan de andere kant niet aan denken direct tussen mijn publiek in te zitten: "meneer kunt u misschien even uw computer uitzetten en - net als wij - ook gewoon lekker van de voorstelling gaan genieten?"

Zal in theater niet zo snel doordringen denk ik... Haha

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Cees_
                  • May 2010
                  • 33

Mixen met ipad + Presonus

Op je MacBook VSL (virtual studio live) installeren
                  Presonus StudioLive mixer via firewire aansluiten op je MacBook
                  Op je iPad de juiste Apps installeren
                  Op je MacBook een draadloos netwerkje definieren
                  Met je iPad inloggen op het netwerk
                  Werkt als een tierelierelom
                  Mixer + MacBook kunnen overal staan

Werkt overigens ook met een iPhone maar dan is het scherm wel erg klein. Dan blijf je scrollen.

Ik zou niet vreemd opkijken als er binnen een paar jaar een leverancier komt die een optie op de markt brengt om je digitale mixer in een 19' rack te zetten (zonder knoppen en schuiven) en om deze aan te sturen vanaf een tablet
                  Last edited by Cees_; 09-09-10, 10:15.

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Die opties zijn er al een paar jaar. Een aantal van de grotere digitale tafels hebben de mixengine in of bij het i/o rack zitten. De mixer zelf is gewoon een grote afstandsbediening die je kan vervangen voor een laptop.

Yamaha heeft de DSP5D (PM5D DSP) en A&H Heeft de iLive racks. Midas werkt ook met losse DSP units, maar in hoeverre deze op afstand te bedienen zijn weet ik niet.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by Cees_
                      Ik zou niet vreemd opkijken als er binnen een paar jaar een leverancier komt die een optie op de markt brengt om je digitale mixer in een 19' rack te zetten (zonder knoppen en schuiven) en om deze aan te sturen vanaf een tablet
                      is er al van veel merken:
                      Waarbij A&H met hun I-liveserie de goedkoopste is.

lekker belangrijk!

Comment

• Cees_
                        • May 2010
                        • 33

Helemaal eens dat de mogelijkheid al een tijdje bestaat om op afstand te mixen. Edoch, Presonus is één van de eerste (zo niet de eerste) die dit in de, voor een goedwillende amateur, betaalbare prijsklasse brengt.

Comment

• frankvv
                          • Jun 2007
                          • 56

Ik dacht altijd dat bij de presonus de gain analoog was, en je deze dus echt op de mengtafel moet bedienen? Als dat zo is, is dat nog niet zo'n groot probleem na de soundcheck, maar wel onhandig tijdens. De tafel moet dan eigenlijk toch weer in de zaal komen te staan, of je bent tijdens de soundcheck veel op het podium om de gains in te stellen.

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Originally posted by Cees_
                            Helemaal eens dat de mogelijkheid al een tijdje bestaat om op afstand te mixen. Edoch, Presonus is één van de eerste (zo niet de eerste) die dit in de, voor een goedwillende amateur, betaalbare prijsklasse brengt.
                            Vraag me ook af hoe je dat doet zonder de mixer met NIET gemotoriseerde faders en NIET digitale gain aan te raken...
                            d&b Audiotechnik

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

Originally posted by MusicSupport
                              Vraag me ook af hoe je dat doet zonder de mixer met NIET gemotoriseerde faders en NIET digitale gain aan te raken...
                              ik denk hetzelfde als bij een yamaha 02R96 of DM2000/DM1000
                              lekker belangrijk!

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Originally posted by showband
                                ik denk hetzelfde als bij een yamaha 02R96 of DM2000/DM1000
                                Ik wist dat je hierop ging reageren Chris , jij als voorvechter van de Presonus.
                                Ik had de gain even buiten beschouwing moeten laten; dit op is op de door jou genoemde tafels inderdaad ook het geval, maar het gebrek aan motorische faders op de Presonus is natuurlijk wel even een vet probleem als je pad/tablet er mee nokt of wanneer je handmatig op de tafel wil ingrijpen. De tafel zal doorgaan en de aux'en heb je ingeregeld ook maar de faders op de tafel staan vrolijk in de positie zoals je ze hebt achter gelaten; misschien allemaal op de bodem. En dan? Waar is je mix dan? Hoe kun je uberhaupt met die software een mix maken als je faders niet mee bewegen? (Ik snap dat dat technisch mogelijk is omdat er wellicht geen signaal door de faders gaat of omdat de VCA die eronder hangt toch via software kan worden geregeld)

Heb wel eens een collega op een tablet bezig gezien met een 01V96. Voordeel; de band kon zelf bij de mixer/mengtafel die aan de zijkant stond; ook wanneer de geluidsman niet in beeld in de zaal stond om een wijziging voor ze door te voeren. En het kon simultaan; hij mixt en zij veranderen hun aux. Echter z'n tablet reageerde traag op de wijzigingen die hij doorvoerde naar de tafel en terug. Latency in beeld dus! (Dit ligt dus niet aan de snelheid van de pad/tablet in dit geval)
                                En natuurlijk kan je de gain vooraf goed instellen en hopen dat er geen extremen in je muzikaliteit plaatsvinden, maar uit eigen ervaring weet ik dat ik minstens een paar keer aan de gain kom; zeker in de eerste set wanneer iedereen toch opnieuw z'n sound aan het zoeken is.

Wat ik wil zeggen; bij sommige mixers/mengtafels zijn er gewoon beperkingen die de effectiviteit van een dergelijke oplossing verminderen.
                                Last edited by MusicSupport; 10-09-10, 04:11.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...