Mixen met tablet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Die A&H IRD stageboxen zijn wel fijn voorzien van 16 outs bij 32 ins. Die verhouding is wel wat beter dan bij Roland!

Die PL10 gebruik je om gain, pad en 48V in te stellen?

Zelfde trucje zonder mixer moet hier ook kunnen lukken met een Roland setup...

Ik heb als tablet/touchscreen laptop een Acer Timeline 1825 in beeld. (Wordt ook verkocht als Packerd Bell Butterfly Touch) Heeft 11,6" capacitief (helaas geen led) met 1366*768. Lijkt me voldoende toch? Vooral de prijs is aantrekkelijk. Zo'n nieuwe XT2 van Dell zet je zo 2K terug in je portemonnee
    d&b Audiotechnik

Comment

• frankvv
      • Jun 2007
      • 56

PL10 gebruik ik om voor alle kanalen het volume + de 4 aux send volumes te regelen, ter backup als er iets gebeurt met de tablet/wlan-verbinding.

Ik zou gaan voor een tablet met ondersteuning voor een pen (digitizer), want je wilt echt wel precies werken. Ik heb die butterfly touch ook bekeken, maar die heeft dat niet. Ik heb via marktplaats deze Dell Latitude XT (dus niet XT2) op te kop getikt voor 450 euro.

Het truckje zonder mixer gaat bij Roland niet op dezelfde manier werken. Je zult de mengtafel gewoon naast het podium moeten zetten (waarschijnlijk geen enkel probleem voor je). Heeft ook als voordeel dat je er altijd heen kan lopen mocht er iets mis zijn/gaan.

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Even als aanvulling op frankvv's opmerking over de digitizer pen:

Dit is een MUST!

De meeste remote software pakketten hebben veel functionaliteit op een beperkte resolutie. Dat betekent dat je bijvoorbeeld EQ puntjes tot op enkele pixels nauwkeurig moet kunnen "pakken". Met je vinger lukt dit vaak niet, en je dekt ook nog eens je scherm af dus je kunt ook nog eens niet goed zien wat je doet.

Kijk ook eens naar de TX2 tabletjes van HP. Die werken best lekker. Ik gebruik 'm zelf ook en een collega op dit forum (jadjong) heeft er een stuk of duizend. Deze heeft zowel capacitief als pen.

Comment

Working...