01V96 AUx monitoring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josdeboer
    • Aug 2010
    • 18

01V96 AUx monitoring

Na ongeveer een goede week aan het werk te zijn met de nieuwe tafel is eigenlijk alles prima gelukt. Octpre met 8 extra in en out, kortom we hebben de volledige band mix in de tafel staan.
    Alle ins zijn voorzien van comp, gate en EQ waar nodig, de stereo subgroepen zijn gemaakt en de aux 1=>6 zijn geconfigureerd voor de in ears.
    Alle werkt en is best wel gebruiks vriendelijk, al denk ik dat het nog wel een tijd duurt voor je alle ins en outs van de tafel kent!

Toch nog 1 vraagje?
    Op onze analoge tafel gaven wij altijd wat zaal geluid mee op de monitor mix, is dit ook mogelijk met de 01v? of is het mogelijk de signalen zoals geprogrammeerd door te geven aan de aux?

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle reacties (ook van de vorige posts!)
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Originally posted by josdeboer
    Na ongeveer een goede week aan het werk te zijn met de nieuwe tafel is eigenlijk alles prima gelukt. Octpre met 8 extra in en out, kortom we hebben de volledige band mix in de tafel staan.
    Alle ins zijn voorzien van comp, gate en EQ waar nodig, de stereo subgroepen zijn gemaakt en de aux 1=>6 zijn geconfigureerd voor de in ears.
    Alle werkt en is best wel gebruiks vriendelijk, al denk ik dat het nog wel een tijd duurt voor je alle ins en outs van de tafel kent!

Toch nog 1 vraagje?
    Op onze analoge tafel gaven wij altijd wat zaal geluid mee op de monitor mix, is dit ook mogelijk met de 01v? of is het mogelijk de signalen zoals geprogrammeerd door te geven aan de aux?

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle reacties (ook van de vorige posts!)
    bedoel je met "zaalgeluid" je LR-mix, of een mic die in de zaal staat?
    Ik neem aan het eerste.
    Volgens mij kan je niet intern je LR-bus naar auxen routen, of weer terug laten komen als input. (shoot me if I am wrong )
    Wat je wel kan doen is het digitaal naar buiten laten komen, en meteen weer naar binnen trekken op je 2track.
    (natuurlijk kan dit ook analoog, als je nog iets van een input/output vrij hebt)

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by EL_Loco
      bedoel je met "zaalgeluid" je LR-mix, of een mic die in de zaal staat?
      Ik neem aan het eerste.
      Volgens mij kan je niet intern je LR-bus naar auxen routen, of weer terug laten komen als input. (shoot me if I am wrong )
      Wat je wel kan doen is het digitaal naar buiten laten komen, en meteen weer naar binnen trekken op je 2track.
      (natuurlijk kan dit ook analoog, als je nog iets van een input/output vrij hebt)
      Je kunt dat wel. eerst routen naar een matrix vervolgens de matrix op de auxen routen

Comment

• EL_Loco
        • Nov 2009
        • 87

Originally posted by frederic
        Je kunt dat wel. eerst routen naar een matrix vervolgens de matrix op de auxen routen
        ik dacht dat je de matrix niet naar je aux kon routen, tenminste, niet via iets wat je level beinvloed..
        Maar probeer dat inderdaad eens, ik heb hier geen 01V staan waarop ik het kan proberen.

Comment

• josdeboer
          • Aug 2010
          • 18

Auxen op 01v96

Gisteren geoefend met de band voor het eerst met de nieuwe tafel.
          En alles werkt! Subgroepen, monitors ieder zijn eigen mix, en de oplossing voor het iets meer leven in de monitor mix ipv totaal toevoegen alleen een beetje effect op de zang, instrumenten klinken zoiezo perfect inear!

Dus we hebben het werkend, alleen nu nog 1 rarigheidje, of niet?
          Wij hebben de monitoren naar aux 1-6 gerout, als we nu "live" weken op de master layer dan hebben de auxen faders geen invloed op het volume wat doorgestuurd wordt naar de monitor, staat de fader dicht dan blijft het volume op de monitor hetzelfde als dat de fader open staat?
          Is dit normaal of is dit wel aan te passen, netzoals met de subgroepen (stereobussen 1-8) die wel beinvloedbaar zijn.

Wellicht allemaal domme vragen (als ze bestaan) maar we merken dat met het doen je een heel eind komt, maar het vaak ook een kwestie is van een knopje aan of uit.
          Thanks anyway!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Gisteren geoefend met de band voor het eerst met de nieuwe tafel.
            En alles werkt! Subgroepen, monitors ieder zijn eigen mix, en de oplossing voor het iets meer leven in de monitor mix ipv totaal toevoegen alleen een beetje effect op de zang, instrumenten klinken zoiezo perfect inear!

Dus we hebben het werkend, alleen nu nog 1 rarigheidje, of niet?
            Wij hebben de monitoren naar aux 1-6 gerout, als we nu "live" weken op de master layer dan hebben de auxen faders geen invloed op het volume wat doorgestuurd wordt naar de monitor, staat de fader dicht dan blijft het volume op de monitor hetzelfde als dat de fader open staat?
            Is dit normaal of is dit wel aan te passen, netzoals met de subgroepen (stereobussen 1-8) die wel beinvloedbaar zijn.

Wellicht allemaal domme vragen (als ze bestaan) maar we merken dat met het doen je een heel eind komt, maar het vaak ook een kwestie is van een knopje aan of uit.
            Thanks anyway!
            Lijkt me nogal logisch dat monitors geregeld worden door hun eigen faders/pots. De faders in layer 1-16 dienen voor het zaalgeluid. Auxen dienen pre fader te staan (dus voor de fader gerout nar de aux outputs) Het vollume van de monitors moet je eerst het kanaal selecteren, vervolgens in vak fadermode de aux 1 - 6 kiezen .

Comment

• josdeboer
              • Aug 2010
              • 18

Zoals je het zegt zo werkt het nu idd ook!
              Per aux kanaal de inputs geselecteerd en de volumes bepaald!
              Wij hadden alleen op onze oude tafel een externe monitor mixer staan en hier kon je dan vandaan als het nodig was iets meer monitor vol. meegeven.
              Alle in ears kunnen zelf idd volume vermeerderen of verminderen, maar de drums en toetsen hebben een vaste kabel naar de tafel zonder volume ertussen, dan zou het dus handig kunnen zijn.
              Ik vroeg me dus af of het mogelijk zou zijn?
              In ieder geval bedankt voor de reactie!

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

het totaalvolume van een aux regel je met de auxsend-masters op de masterlaag, daar kun je ook nog de EQ van die aux-lijn aanpassen indien gewenst.
                Ik dacht dat dit het derde knopje van de layerbuttons was op de O1V96.

Comment

• josdeboer
                  • Aug 2010
                  • 18

[QUOTE=Wij hebben de monitoren naar aux 1-6 gerout, als we nu "live" weken op de master layer dan hebben de auxen faders geen invloed op het volume wat doorgestuurd wordt naar de monitor, staat de fader dicht dan blijft het volume op de monitor hetzelfde als dat de fader open staat?[/QUOTE]
                  Dat is nu dus ook het rare, de fader heeft geen invloed op het volume van de aux.
                  We gebruiken de master laag 6 aux is monitor en de bussen voor subgroepen.
                  De auxen werken prima, maar het volume kan niet op de master layer worden beinvloed, mijn vraag dus, staat er wellicht een instelling verkeerd?

Comment

• RonaldH
                    • Aug 2009
                    • 274

Zijn de aux uitgangen prefader naar de octo geroute? In de patch editor kun je kiezen welke signalen er naar welke uitgang worden geroute.
                    Als je kiest voor CAS AUX1-6 heb je de prefader signalen naar de uitgangen geroute.
                    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• josdeboer
                      • Aug 2010
                      • 18

Ja idd dat is iets waar we mee hebben zitten rommelen. In onze test opstelling hadden we nl wel volume op de aux middels de faders.
                      En idd het is een prefader signaal, weet alleen niet meer wat de standaard instelling was? en waar ik dat precies heb aangepast, wellicht weet jij het zo? maar daar moet ik het wel gaan zoeken.
                      Bedankt in ieder geval!

Comment

• RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

In het veld Display Access met de Patch button drukken totdat je de Patch out pagina ziet, in de ADAT sectie kun je voor elke ADAT uitgang de juiste AUX kiezen, dus niet CAS AUX.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ja idd dat is iets waar we mee hebben zitten rommelen. In onze test opstelling hadden we nl wel volume op de aux middels de faders.
                          En idd het is een prefader signaal, weet alleen niet meer wat de standaard instelling was? en waar ik dat precies heb aangepast, wellicht weet jij het zo? maar daar moet ik het wel gaan zoeken.
                          Bedankt in ieder geval!
                          Aux sends staan standaard pre fader.

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

@ Frederic
                            Dat is ook zo, alleen gaat het volgens mij om de aux uitgangen die niet reageren op de faders in de master layer, terwijl dat standaard wel zo is.
                            Als ze naar de Omni uitgangen zijn geroute reageren ze wel op de faders in de master layer, nu zijn waarschijnlijk de CAS(cade) uitgangen naar de OCTOPRE geroute, en deze reageren niet op de uitgangsfader op de master layer.

Comment

• josdeboer
                              • Aug 2010
                              • 18

Thanks allemaal voor de antwoordjes, gisteren in de oefenruimte geweest en idd de auxen stonden allen casaux. Omgezet naar aux en nu zijn de auxen (onze monitoren) qua volume aan te passen met de faders.
                              Het blijven kleine dingen die je makkelijk over het hoofd ziet, of een stuk kennis tekort.
                              Tot nu toe zijn we in ieder geval blij de stap te hebben gemaakt, op naar de 1e live performance!

Comment

Working...