nieuwe mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

nieuwe mengpaneel

Ik ben mij aan het oriënteren op een klein mixertje ongeveer 12 kanalen in de categorie tot €600. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor kleine bandjes en tape artiesten, en soms ook als centrale regie voor een dj.
    Nu heb ik zelf onder andere deze in gedacht:
    soundcraftM12
    of
    AHzed24

Ik zou graag horen welke volgens jullie de beste keuze is, of naar een ander die ik mogelijk ook nog zal kunnen gaan bekijken.
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

awww, na 4 uur nog niemand gereageerd.

Beide tafels ken ik niet, de merken echter wel.

Als de M12 een echte Soundcraft is en geen aftreksel
    richting Spirit of zo, dan kies ik zelf voor
    Soundcraft boven A&H.

Ik ken wel de GB en MH series van Soundcraft en dat is
    gewoon echt goed en profispul en klinkt aanzienlijk beter
    dan A&H.

Ergens in het forum lees je iets over een deken die van een
    A&H tafel afgaat,...

grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

De M12 heeft maar 8 mic inputs, dat is vrij weinig voor een bandje...

Even kijken naar een 2de hands Mackie VLZ1604 of Soundcraft LX7 is ook een prima idee, en zo zijn er nog wel meer mixers die 2de hands voor leuke prijzen weg gaan maar waar je met nieuwe budgetmixers niet eens in de buurt komt qua kwaliteit.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik zou toch even kijken voor een tweedehands soundcraft

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

Alvast bedankt voor de input.
          De Mackie zou inderdaad wel in aanmerking kunnen komen.
          De LX7 vind ik net iets te groot.
          Misschien had ik in mijn eerste post nog even iets specifieker moeten zijn met wat mijn eisen zijn.
          Minimaal 12 mic inputs.
          Niet te groot.
          Makkelijk all-round te gebruiken.

ps. De M12 heeft 12mic inputs en 4 stereo.

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Zonder je feestvreugde te bederven.

Beide tafels hebben maar 1 x parametrisch, dit gaat met bandjes tegevallen.

Ook hebben ze maar 4 auxen, met een galm, delay heb je nog maar twee monitor groepen. Ook dit gaat snel te kort komen.

12 kanalen met bandjes, klein in de kroeg zal nog gaan maar een drumstel is normaal al 8 kanalen, je hebt snel al 16 kanalen nodig.

Wil je iets waar je even mee vooruit kunt zonder een schip me te nemen, de lx7 van soundcraft is er in 16,24 en 32 kanalen.

De 16 is tweedehands voor nette prijzen te doen en is ook niet lomp groot.

Hier kun je wat langer mee vooruit en loop je niet meteen tegen een hoop beperkingen aan.

Richard

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Of een Soundcraft K1? Die zal misschien iets boven je budget uit komen, maar tis wel een mooie tafel. Zelf heb ik een Spirit Live 3-2, maar die is 24 ch, dus nogal lomp. Wel tweedehands gekocht voor minder dan een nieuwe A&H Zed 24 (waar ik ook serieus naar heb gekeken), en ik heb een extra EQ bandje.

Misschien is een DDA CS3 16 ch nog wat? Niet al te groot, tweedehands zo hier en daar (goed zoeken) voor aardige prijzen te krijgen en eigenlijk precies wat je nodig hebt, alleen geen 4 bands EQ, maar wel volledig parametrisch mid.

Succes! Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...