Communicatiesysteem via de multi kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joboli
    • Oct 2006
    • 8

Communicatiesysteem via de multi kabel

Hallo allemaal,

Simpele vraag maar ik weet niet hoe het heet.

Ik ben op zoek naar en systeempje welke in een 19" rack past waarmee je signalen (en/of spraak) tussen FoH en de stage mixer kan sturen via de multi kabel.

Kan iemand mij helpen?

Wat is een simpele en goedkope oplossing?
    Het gaat mij voornamelijk om een lichtsignaal om de aandacht te trekken van elkaar.
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Heb je al eens gekeken op internet (google) en gezocht op intercom.
    Ik zou eens kijken naar asl intercoms of Clearcom intercom.
    zelf al eens mogen werken met asl, was wel fijn en diverse accessoires te gebruiken zoals headset en signaal lampje.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Op een analoge multikabel kan je van alles inprikken, wij hebben vaak 2 lijnen ASL liggen, kan met headset en base stations en werkt perfect

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Een ASL/Clearcom/Axxent intercom (er zijn er vast nog veel meer) is de mooiste oplossing, maar past niet in ieder budget!

Als het alleen gaat om aandacht te trekken, kun je wellicht met DMX een lampje aan laten gaan bij de ander, of desnoods 'hardwired'!

Wat is je toepassing/budget?

Als het 1-malig is HUREN!
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• joboli
          • Oct 2006
          • 8

Boys,

Erg bedankt voor jullie reactie.
          Ik ga me eerst eens verdiepen in de mogelijkheden die er bestaan

Het komt vaker voor dat het zicht van FoH op het podium gewoonweg nul is. Laatste keer was het paraplugehalte gewoonweg 100%. Meestal regel ik het volume van de monitoring vanaf FoH op basis van een seintje van iemand vanaf het podium. Als je niets kan zien moet je iets anders verzinnen. Vandaar.

(en het profiel = ingevuld)
          Last edited by joboli; 03-10-10, 15:16.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

in dat geval (dus dat je geen mannetje op het podium hebt staan)

1 microfoon met druk schakelaar op statief naast de drum riser, die is op een manier verbonden met een speaker die jij bij foh hebt...

op die manier heb je een talkback, zodat de muzikanten jou monitor aanwijzingen kunnen geven tussen de nummers door
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• kenx
              • Mar 2009
              • 59

AXXENT LP 100 - Belgium International Cyberstore Is dit misschien iets?

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Mijn ervaring is dat, als je druk bezig bent,
                of dit nu FOH of monitors is, een lichtsignaal
                - iig mijn - aandacht wel erg snel trekt, zeker als
                je dat signaal al herkent als dat je maatjuh, de floor
                of stage je aandacht vraagt.

De axxent LP 100 (zie hierboven) ziet er goed uit,
                maar heb je hier niet een basisstation bij nodig
                dat het impuls levert?

ps: gelet op paraplu's, volgende keer een FOH-stage
                op 1 mtr ipv 30 cm?

(Mijn huidig goedkopere oplossing is een Motorola
                € 100,= in ear haha)
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by kenx
                  Dat is inderdaad onderdeel van een intercomsysteem (BTW, deze is WEL compatible met ASL!!! heeft geloof ik alleen geen buzzer)

Voordeel van een lamp is, dat het voor het publiek minder storend is dan een buzzer.

Nadeel van de motorola/kenwood/ htk pmr-etje is dat je geen signall alert hebt. (misschien een verloopje van het headsetje > mixer, zodat je het kanaal kunt monitoren via een pfl??!)
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by joboli
                    Hallo allemaal,

Simpele vraag maar ik weet niet hoe het heet.

Ik ben op zoek naar en systeempje welke in een 19" rack past waarmee je signalen (en/of spraak) tussen FoH en de stage mixer kan sturen via de multi kabel.

Kan iemand mij helpen?

Wat is een simpele en goedkope oplossing?
                    Het gaat mij voornamelijk om een lichtsignaal om de aandacht te trekken van elkaar.
                    Dat kan prima met een zgn solid state relai.
                    Aan de "zenderzijde" heb je voldoende aan een paar volt gelijkspanning, kan een batterijtje zijn, al dan niet met drukknopje in een doosje. Aan de ontvangstkant, komt je paar volt weer tevoorschijn en dat is voldoende om een solid state relai aan te sturen (3.....30 volt, een paar mA). Het relais is dan weer in staat om electronisch tot een paar kilowatt bij 220 volt te schakelen. Veel van die relais, schakelen ook nog eens op de nuldoorgang, zodat bij gebruik van gewone gloeilampen geen storing te vrezen is en ook een klein lampje van bijv 25 watt netjes aan en uit schakelt.
                    Als je aan beide zijden een batterijtje/schakelaar en een relai hebt, kun je dat gewoon allemaal parrallel zetten, je hebt dan twee richtingsverkeer, alleen je eigen lampje gaat ook aan.
                    Gebruik je van de multi-ader de afscherming en de binnenaders apart, dan kun je mekaar apart signaleren.
                    De solidstate relais zijn zo klein, dat ze met gemak in een geschikt lamparmatuur (beacon) passen.
                    Een powercon voor het lichtnet en een XLR voor de sturing maakt de zaak compleet.

Een adapter van 12 volt en een nette drukknop+ controle ledje op een blind paneel van een HE, maakt er weer een leuk hebbeding van in je rek.

Solid state relai bij conrad te koop vanaf een paar euro, ITS System Information

Speakertech
                    Last edited by speakertech; 04-10-10, 13:51.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• pieturp
                      • Jul 2010
                      • 70

^^ Met Speakertech

Maar, je kunt ook een gewoon relais pakken in dit geval. Wel even opletten dat 'ie niet teveel stoort bij 't aan- en uitschakelen; mocht dat 't geval zijn, zou een simpel el-co'tje dat probleem wel verhelpen
                      ... en etcetera en zo

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by pieturp
                        ^^ Met Speakertech

Maar, je kunt ook een gewoon relais pakken in dit geval. Wel even opletten dat 'ie niet teveel stoort bij 't aan- en uitschakelen; mocht dat 't geval zijn, zou een simpel el-co'tje dat probleem wel verhelpen
                        Daarom had ik het over een solid state relais.
                        Gewone relais zijn veel kieskeuriger in de spanning, terwijl een electronisch relais alles vreet tussen 3 en 30 volt. Een beetje spanningsverlies in de dunne adertjes van de multi is minder belangrijk. Een electronisch relais schakelt de belasting in de nuldoorgang van het lichtnet. In combinatie met een gewone gloeilamp werkt dat dan doorgaans zonder schakelklikken etc.
                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...