DPA4066 vs JTS CM804

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

DPA4066 vs JTS CM804

Heeft iemand eens een vergelijking gedaan tussen de headbandmicro´s 4066 van DPA en de CM804 van JTS.
    DPA is een beetje (te) duur voor de doeleinden waar ik dergelijke lichtgewicht setjes wil inzetten. De JTS lijkt een mooi alternatief, maar spec´s op papier zeggen meestal niet alles over de prestaties.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Wat specificaties op papier ook niet zeggen is de gevoeligheid t.a.v. contactgeluiden en ploppen. En als je dan geen risico wilt nemen zou ik zeker niet voor een B merk gaan want dan kom je van een koude kermis thuis.

Het is ook wel appels met peren vergelijken hè ?
    Life is what you make it

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Rieske
      Wat specificaties op papier ook niet zeggen is de gevoeligheid t.a.v. contactgeluiden en ploppen. En als je dan geen risico wilt nemen zou ik zeker niet voor een B merk gaan want dan kom je van een koude kermis thuis.

Het is ook wel appels met peren vergelijken hè ?
      daarom vraag ik ook of iemand eens een vergelijking heeft gedaan.........

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by speakertech
        daarom vraag ik ook of iemand eens een vergelijking heeft gedaan.........

Speakertech
        Ik vrees dat de enige mogelijkheid zelf uittesten zal zijn. Ik ben persoonlijk meer voorstander van DPA. Maar die kosten dan weer 500 ballen

Comment

• rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

Tja laten we de vraag andersom neerleggen.

Wat betaald je klant jouw? DPA of JTS

Ben nu met een project bezig waar meer waarde hecht aan kwaliteit en dit ook betaald. Ben nog aan het twijfelen voor een tweede HSP4 of een 4088

Ik heb in het verleden wel eens met wat goedkoper geprobeert, was toch allemaal niet wat ik in gedacht had.

Richard

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Een collega van me heeft een setje microfoons van De Grooth Audio op test. Deze vergelijkt hij met DPA en Sennheiser (MKE2 Gold). En ik geloof dat ze erg goed uit de test komen. Ik dacht dat ze worden verkocht onder de naam DGM (De Grooth Microphones) en ze zijn beter te betalen. Bel ze eens!

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by @lex
              Een collega van me heeft een setje microfoons van De Grooth Audio op test. Deze vergelijkt hij met DPA en Sennheiser (MKE2 Gold). En ik geloof dat ze erg goed uit de test komen. Ik dacht dat ze worden verkocht onder de naam DGM (De Grooth Microphones) en ze zijn beter te betalen. Bel ze eens!

@lex
              De grooth is een van mijn leveranciers, dat komt mooi uit.
              Ben overigens benieuwd naar de bevindingen van jouw collega.
              Niet alleen klankmatig (het belangrijkste natuurlijk), maar ook mechanische sterkte.

Speakertech

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Wil je ons laten weten wat je bevindingen zijn.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by rdreiers
                  Tja laten we de vraag andersom neerleggen.

Wat betaald je klant jouw? DPA of JTS

Ben nu met een project bezig waar meer waarde hecht aan kwaliteit en dit ook betaald. Ben nog aan het twijfelen voor een tweede HSP4 of een 4088

Ik heb in het verleden wel eens met wat goedkoper geprobeert, was toch allemaal niet wat ik in gedacht had.

Richard
                  Waarom cardioide? Waarom geen HSP2 of 4066; omni's? Onze allround ervaringen zijn beter met deze headsets. De HSP4 is leuk voor presentaties maar plopt en ploft echt zonder kapje als de spreker veel staat te briesen of ademen; dit geld dan dus ook voor je zangers in musicals of...

We hebben hier de T-Bone 500 op proef (de klant betaald wat minder dus krijgt ook wat minder) en ik moet zeggen dat ze de test tegen de DPA 4066 goed afleggen. De DPA is wel veel robuuster natuurlijk, maar ik krijg gelijktijdig goed commentaar op de simpele oormontage (Countryman E6 style) van de T-Bone 500. (Ik dacht dat deze ook van JTS kwamen)
                  En tjsaa het zijn en blijven ordinaire kopieen van het echte spul...(maar zonder patent maken ze alles na in China/Taiwan; en met patent soms ook)
                  Last edited by MusicSupport; 05-10-10, 23:22.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Chinese micjes (DAP, JTS of rechstreeks van de chinees die op de Messe in Frankfurt stond...).

Ze gaan VEEL sneller stuk (heel iritant tijdens showtjes), zijn vaak net effe anders waardoor ze niet meer handig zijn. De imitaties countryman's zijn bijvoorbeeld net effe te lang waardoor je hele rare origamie kunsten moet uithalen om de micjes uit de mondhoeken van sprekers te houden. Ook een groot nadeel van deze mic's vind ik het klankverschil onderling. Koop je van DPA of countryman 10 mic's dan klinken ze vrijwel hetzelfde, bij chinese mic's hou je er 6 naast mekaar en heb je 6 verschillende klanken, dat maakt het ook niet makkelijk om een dergelijk micje uit te fluiten. Ik heb zelfs al hoogaf filters moeten gebruiken om chinese headsetjes enigsinds normaal te laten klinken.

Niet doen dus, ook niet om prijstechnische redenen. Ze zijn namelijk op de lang termijn niet eens goedkoper.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Ik heb geen vergelijk omdat ik me enkel
                      houd bij DPA.
                      Waarom?
                      Omdat mijn ervaring erg goed is met DPA, heb ik
                      ook niet verder gekeken/vergeleken.

Een Mercedes vergelijk je toch ook niet met een Skoda?

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...