Senn. Ew 300 g3 Iem vs. Shure Psm 900

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    Senn. Ew 300 g3 Iem vs. Shure Psm 900

    Beste Mensen,

    Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuw in ear systeem.

    Ik gebruik op maat gegoten oortjes van Ultimate Ears,

    Nu heb ik laatst tijdens een monitorklus de iem g3 gebruikt van Sennheiser, en dat beviel me prima, maar ik weet dat er andere systemen op de markt zijn
    en wil daarom graag jullie meningen horen over de 2 marktleiders (in mijn ogen dan) de Sennheiser g3 en de Shure psm 900.

    Ik ben van beide systemen volledig op de hoogte van de makkelijke functies, maar wil gebruikers ervaringen horen.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

    #2
    [FONT=Verdana]Hey Shure-fan[/FONT]

    [FONT=Verdana]Wat mij het eerste opviel toen ik de psm900 gebruikte was... hij ruist niet!! yess!!! (vergeleken g2/3)[/FONT]

    [FONT=Verdana]+ psm900[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Ruist een heel stuk minder. (zeg maar niet, vergeleken g2/3)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Klank van de psm900 vind ik erg goed (maar dat kan smaak zijn)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Riem clip laat niet zomaar meer los (vooral probleem bij g1)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Combiner vind ik erg fijn, geeft zowat geen intermodulatieproducten meer (ik kon ze zo gauw niet meten dus meer dan 60dBm verschil, ik wil het nog een keer beter meten), ook al ben ik ook erg tevreden over de AC 3200[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Gaat erg hard, maar heeft een goede limiter. (hij limit op een stand van de volume knop dus niet op dB's, valt alle2 wat van te zeggen)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Bij het (bijna) wegvallen van de verbinding (te ver van de antenne vandaan) is het vegen/suizen tot het minimale beperkt.[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Zeker als er veel zenders in de lucht zijn met hoog vermogen of je staat dicht bij de zend antennes had ik nog wel eens last van suizen (oversturen van de RF ingang van de ontvanger) nu geen last meer van. (ook al is de g3 al een heel stuk beter dan de g1)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*En alle makkelijke functies die ik niet mag noemen (cuemode werkt geweldig )[/FONT]

    [FONT=Verdana]- psm900[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Mix mode kan je niet gebruiken om 2 mono kanalen te gebruiken (1 zender 2 ontvangers), zelf gebruik ik dit zeer weinig, maar ik kan het begrijpen als dit als nadeel wordt gezien.[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Als je hem in het rood instuurt hoor je hem oversturen (eigenlijk ook logies maar een g3 heeft daar minder last van) De body packs hebben een dermate versterking en headroom dat het ook helemaal niet nodig is om hem zo hard in te sturen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Als je te onhandig je koptelefoon in de zender plaatst/eruit haalt kan je per ongeluk de zender uitzetten (knopje zit iets te dicht in de buurt)[/FONT]

    [FONT=Verdana]+ g3[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Mix mode op een manier dat je 1 zender met 2 ontvangers kan gebruiken.[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Diversity, ook al hoor je deze wel schakelen (niet echt hinderlijk)[/FONT]

    [FONT=Verdana]- g3[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Diversity hoor je schakelen (niet echt storend)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Ruist!! (sommige mensen hebben hier geen last (meer) van)[/FONT]
    [FONT=Verdana]*Klinkt minder dan psm900 (maar dat kan smaak zijn)[/FONT]


    [FONT=Verdana]G3 vind ik niet slecht (op de ruis na ) maar persoonlijk vind ik de psm900 veel beter en heeft shure na al die jaren sennheiser weer ingehaald op inear gebied.[/FONT]

    [FONT=Verdana]Groeten,[/FONT]
    [FONT=Verdana]Marco[/FONT]

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      @joe:

      Hee Marco,

      We hadden het vorige week al over die PSM900. Wat moet ik me voorstellen van de Cuemode? kan je als technicus AFL-en op een beltje?
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        [FONT=Verdana]Hey Martijn,[/FONT]

        [FONT=Verdana]Je kunt heel makkelijk en snel schakelen van kanaal, zodat je dus heel snel en eenvoudig al je draadloze inears kan afluisteren.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Dus niet in een menu ch. kiezen en op okay drukken, maar gewoon met 1 druk op de knop het volgende kanaal afluisteren.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Alle frequenties (kanalen) in je[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] stoppen gaat ook erg snel, gewoon kwestie van[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] voor de zender plaatsen en een druk op de knop. (werkt beter/sneller dan de uhf-r)[/FONT]
        [FONT=Verdana]Op zich is het natuurlijk niet nieuw en voor vele mensen is het standaard (via een[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] je monitors afluisteren) ze hebben het alleen heel eenvoudig voor je gemaakt zodat het zowat geen tijd kost om je afluister inear[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] te programmeren (8 zenders in je[/FONT][FONT=Verdana] belt pack [/FONT][FONT=Verdana]programmeren in cue mode kost zeg 30sec) en het switchen van kanaal naar kanaal gaat ook erg snel in cue mode.[/FONT]

        Als je een keer in de buurt bent ben je uitgenodigd op de koffie, kan je er gelijk even mee spelen
        Last edited by joe; 22-10-10, 22:19.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Originally posted by joe
          [FONT=Verdana]Hey Martijn,[/FONT]

          [FONT=Verdana]Je kunt heel makkelijk en snel schakelen van kanaal, zodat je dus heel snel en eenvoudig al je draadloze inears kan afluisteren.[/FONT]
          [FONT=Verdana]Dus niet in een menu ch. kiezen en op okay drukken, maar gewoon met 1 druk op de knop het volgende kanaal afluisteren.[/FONT]
          [FONT=Verdana]Alle frequenties (kanalen) in je[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] stoppen gaat ook erg snel, gewoon kwestie van[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] voor de zender plaatsen en een druk op de knop. (werkt beter/sneller dan de uhf-r)[/FONT]
          [FONT=Verdana]Op zich is het natuurlijk niet nieuw en voor vele mensen is het standaard (via een[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] je monitors afluisteren) ze hebben het alleen heel eenvoudig voor je gemaakt zodat het zowat geen tijd kost om je afluister inear[/FONT][FONT=Verdana] belt pack[/FONT][FONT=Verdana] te programmeren (8 zenders in je[/FONT][FONT=Verdana] belt pack [/FONT][FONT=Verdana]programmeren in cue mode kost zeg 30sec) en het switchen van kanaal naar kanaal gaat ook erg snel in cue mode.[/FONT]

          Als je een keer in de buurt bent ben je uitgenodigd op de koffie, kan je er gelijk even mee spelen
          Lijkt me leuk. Als ik een keer in A'dam ben kom ik aanwaaien (misschien leuk om die Drentse brombeer ook mee te nemen...)

          Is idd een handige functie. Op deze manier kan je ook makkelijk een tafel met 2 technici deze zonder ruzie te maken over de AFL. Of je AFL gebruiken voor floortjes en de oortjes op jou manier cue-en. Cool
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • WesleyVDH
            • Oct 2010
            • 80

            #6
            Wat zijn jullie ervaringen mbt de levensduur van de batterij van de PSM?
            Ik heb laatst even met de G3 van Sennheiser gewerkt en vond die verder best prima, maar heb lovende woorden gehoord over de PSM.
            Echter kreeg ik laatst negatieve verhalen over de levensduur van een batterij in de PSM. Iemand ervaring hiermee?
            Last edited by WesleyVDH; 30-11-10, 23:03.

            Comment

            Working...