Midas Pro6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    #46
    Originally posted by Sound Inc
    mischien staan er geen XL8 op de tweedehandsmarkt omdat elke koper een tevreden klant is.....
    Tja, wat zou je er voor terug moeten kopen?
    Spelingvouten onder voorbehout...

    Comment

    • Sound Inc
      • Sep 2006
      • 21

      #47
      Originally posted by mesadude
      digitaal gaat er absoluut nog heel wat veranderen.. maar of dat zoveel invloed heeft op kwaliteit en waarde ?

      128 preamps.. waarom zou dat ineens de helft kosten?? voor zover ik weet is een preamp nog steeds analoog.. heeft dus weinig te maken met het verouderen van een digitale tafel..

      het digitale gedeelte van zo'n tafel is en blijft peanuts.. hoe je't ook draait of keert.. er zit daar een dikke computer in van 3000€, en de andere 57000€ van zo'n tafel gaat om niet-digitale dingen..

      meer bepalend is de kwaliteit van AD/DA convertors.. niet digitaal mss dan? jawel, maar de chip in een convertor is 2% van zijn kostprijs.. de grote kost en kwaliteitsbepalende factor is het analoge circuit rònd die convertor..
      en da's analoog.. geen wet van moore dus..

      2e deel van de tafel is interface.. een hoop knopjes en lampjes met een touchscreen.. weinig wet van moore aan dus..

      wat wél een groot prijsverschil gaat kunnen maken in de toekomst is transport van je signaal.. maw, je digitale multi's..
      prijzen van glasvezel zijn nog steeds belachelijk (kunstmatig) hoog.. en daar gaat een verandering in komen.. weg van onze koperdraadjes op ethernet of zelfs madi..

      mijn punt is maar.. van zo'n Pro 6 is het "digitale" (lees, processing-gedeelte) maar een miniscuul aspect.. so what dat de wet van moore en verdubbeling van capaciteit per 18 maand dicteert.. dat gaan dan willen zeggen dat van de 60k die je tafel kost, er 4% halveert in waarde.. namelijk je processor..

      de 2ehands prijs zal inderdaad vooral afhankelijk zijn van vraag en aanbod.. en aangezien er relatief weinig midas op de 2ehandsmarkt te vinden is, is het een verkopersmarkt.. met intrinsiek hogere 2ehandsprijzen dus..

      tenzij midas zichzelf de das om doet door té snel updates en nieuwe versies te brengen.
      mee eens, de I/O converters en de preamps zijn prijsbepalend en kwaliteitsbepalend in een mengtafel. Ook de research en ontwikkeling is ook prijsbepalend, zeker als de mengtafel in kleinere producties word gemaakt

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #48
        de nieuwe generatie die nu aantreedt is niet zo merkentrouw.

        dat label midas doet hun niets als er een mixer naast staat die hetzelfde klinkt.

        als zij met appel apps en een intelligent stageblok toe kunnen. Dan is die hele dure analoge interface ineens minder interessant.

        sterker nog. Met de goedkope beeldschermen en distributed processing zie ik nu al jonge technici die bijvoorbeeld de yamaha's en Ilives zonder control surface draaien.

        door wysiwyg zie je al jaren eerder de lichtmensen het programmeren van de basis verplaatsen naar de voorbereiding.

        Bij de U2's e.d. die je ook de schifting tussen een systeem-man die alles zo recht mogelijk opbouwt, en de mixer die vaak amper op een goede plaats zit om de mix te horen.

        onderschat de enorme sprint niet van brute processorkracht. Je ziet nu al pikkies van achttien die niet snappen waarom je niet gewoon protools gebruikt live. Dat spul heb je toch al staan en het origineel is er mee opgenomen.

        Er is een enorme omslag bezig. En het is maar de vraag hoe midas daar ui gaat komen.

        voorlopig kan ik een prachtige pm 40 kanaals yamaha in kist bijna voor de kiloprijs in sinaasappels kopen. Ik zou niet zo snel investeren.
        Last edited by showband; 28-11-10, 22:55.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Sound Inc
          • Sep 2006
          • 21

          #49
          Originally posted by showband
          de nieuwe generatie die nu aantreedt is niet zo merkentrouw.

          dat label midas doet hun niets als er een mixer naast staat die hetzelfde klinkt.

          als zij met appel apps en een intellient stageblok toe kunnen. Dan is die hele dure analoge interface ineens minder interessant.

          sterker nog. Met de goedkope beeldschermen en distributed proocessing zie ik nu al jone technici die bijvoorbeeld de yamaa's en Ilives zonder control surface draaien.

          door wysiwyg zie je al jaren eerder de lichtmensen het programmeren van de basis verplaatsen naar de voorbereiding.

          Bij de U2's e.d. die je ook de schifting tussen een systeem-man die alles zo recht mogelijk opbouwt, en de mixer die vaak amper op een goede plaats zit om de mix te horen.

          onderschat de enorme sprint niet van brute processorkracht. Je ziet nu al pikkies van achttien die niet snappen waarom je niet gewoon protools gebruikt live. Dat spul heb je toch al staan en het orgineel is er mee opgenomen.

          Er is een enorme omslag bezig. En het is maar de vraag hoe midas daar ui gaat komen.

          voorlopig kan ik een prachtige pm 40 kanaals yamaha in kist bijna voor de kiloprijs in sinasappels kopen. Ik zou niet zo snel investeren.
          correct gezegd: dat label midas doet hun niets als er een mixer naast staat die HETZELFDE klinkt. een Ilive of een M7CL klinkt toch wel wat anders. niet doordat een Ilive 4 keer goedkoper is dat hij 4 X goedkoper klinkt maar een kwaliteitsverschil is er wel!

          Comment

          • mesadude
            • Oct 2009
            • 40

            #50
            Originally posted by Sound Inc
            correct gezegd: dat label midas doet hun niets als er een mixer naast staat die HETZELFDE klinkt. een Ilive of een M7CL klinkt toch wel wat anders. niet doordat een Ilive 4 keer goedkoper is dat hij 4 X goedkoper klinkt maar een kwaliteitsverschil is er wel!
            natuurlijk is er een kwaliteitsverschil.. 't zou anders maar erg zijn..

            de Pro6 is hoe dan ook een fantastische tafel hoor.. ik denk dat de meesten gewoon proberen te zeggen dat er meerdere opties zijn die je kan overwegen..
            maar als je over zulke bedragen spreekt is dat een evidentie, die je zelf ook wel weet.. ik denk dat je bij de meeste merken wel een weekje een tafel zal meekrijgen voor je die koopt.. en een deftige workshop etc..

            dus vertrouw je neus en je oren..

            Comment

            • Sound Inc
              • Sep 2006
              • 21

              #51
              Originally posted by jadjong
              Ik heb er zelf geen een, maar het is een prima mixer. Klankverschil ten opzichte van andere mixers moet je zelf maar beoordelen. Ik vond het in ieder geval positief. Infrastructuur en bijbehorende in/out doosjes zijn prima in orde, het is alleen geen madi, dus je zal vaak je eigen ethernet neer moeten leggen. Workflow en opties zijn ook in orde, mis alleen een afl-trim per aux

              Ondersteuning van de importeur is er wanneer je het nodig hebt en je krijgt dan ook antwoorden waar je iets mee kan. Of dit de tafel is die je echt nodig hebt zou ik niet durven zeggen, wat ga je ermee doen?
              duidelijk niet gewerkt met de tafel, de AFL per aux staat er wel degelijk op en kan je nog eens routen naar keuze

              Comment

              Working...