Gezocht draadloos systeem met 8 microfoons voor quiz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikam
    • Nov 2010
    • 2

Gezocht draadloos systeem met 8 microfoons voor quiz

Ik ben op zoek naar een draadloos systeem met 8 microfoons. Zelf ben ik geen kenner en ben afhankelijk van dit forum om een keuze te maken.

Nu heb ik dit systeem: http://www.licht-geluid.nl/winkel/p-...microfoon.aspx
    De microfoons worden aangesloten op een versterker met 2 grote boxen.

Nadeel: Veel kabels en geluid is minder. Je moet heel erg dicht bij de microfoon praten wil je het goed horen. Bijna de microfoon opeten.

De quizzen worden in diverse zalen uitgevoerd met ongeveerd 100-120 mensen. Dus veel geroezemoes op de achtergrond.

Ik heb een systeem gevonden Pyle PDWM8300 Professional Conference Desktop VHF Wireless Microphone System Reviews, Ratings, Details & Prices - Head-Fi.org Community maar ik weet echt niet of dit kwalitatief beter is of waar ik op met letten.

Kan iemand mij helpen?
    Last edited by moderator; 14-11-10, 22:09.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Moeten het persee dit soort tafelmics zijn?
    Ik zou eerder kiezen voor een revers of headworn microfoontje bij dit soort dingen, als je toch draadloos bezig bent...
    En als dit eenmalig is sowieso huren, krijg je veel meer kwaliteit dan wat je nu zelf wil gaan aanschaffen.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Hoi Mikam,

Systeem ziet er best wel leuk uit.
      8 tafelmicrofoons, draadloos;
      1 ontvanger en mixer in 1.

Ik zie in de specs dat de frequentyband
      ligt van 174 tot 216 Mhz.

Ik meen echter dat deze band in gebruik is
      t.b.v. digitale televisie.
      Mobile televisie Nederland heeft deze frequentieband
      verworven en zendt hier - in bepaalde regio's -
      televisie op uit.
      Het kan jou dus zomaar overkomen dat je met deze set
      erg veel storing binnenhaalt?

Ik denk dat het verstandig is om iig te kiezen voor
      een systeem met NL frequentieband. Ik weet niet wat je
      budget is en hoe goed het allemaal moet zijn?

Als je wilt/kunt gaan voor kwaliteit dan adviseer ik te gaan
      voor DPA headsets met daaraan Sennheiser apparatuur.
      Ook de rest van de apparatuur is dan van evident belang.

Je kunt natuurlijk ook een expert inhuren. Met de specs
      kan ik en kunnen mijn collegae zeker wel uit de voeten.
      U vraagt en wij draaien en, u heeft er verder geen omkijken naar!

grtz

ps: Kijk eens in het vergadercircuit.
      Ik zie daar vooral sets van Philips en Beyer D.

Last edited by NesCio01; 15-11-10, 23:00. Reason: aanvulling
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Mikam
        • Nov 2010
        • 2

Originally posted by renevanh
        Moeten het persee dit soort tafelmics zijn?
        Ik zou eerder kiezen voor een revers of headworn microfoontje bij dit soort dingen, als je toch draadloos bezig bent...
        En als dit eenmalig is sowieso huren, krijg je veel meer kwaliteit dan wat je nu zelf wil gaan aanschaffen.
        Zo'n revers of headworm is handig als je een quizpresenteert met een vast deelnemersveld. Alleen heb ik altijd een wisselend deelnemersveld, vandaar dat ik voor tafelmics ga.

Dus huren is geen optie. Ik gebruik ze vaker.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

hoe goed moet het zijn en wat is je budget? Ik weet dat dit soort situaties vaak lastig kunnen zijn, zeker ook omdat de deelnemers amper benul hebben dat ze in een mic moeten praten om verstaanbaar te zijn. De exacte plaatsing van mics en speakers wordt dan erg belangrijk, maar zeker ook de kwaliteit van je spullen.

Ik heb goede ervaringen met de ME35 op een zwanehals van Sennheiser, klinkt als een verbeterde, strakkere MK40. Enige nadeel voor deze toepassing is dat de mic erg richtinggevoelig is, wat niet handig is bij onervaren quizdeelnemers. De ME34 is in principe dezelfde mic maar dan met nierkarakteristiek, die zou erg goed moeten werken, maar ik heb deze helaas nog nooit gebruikt. Maar als ik in jouw situatie zou zijn, zou dat de eerste mic zijn die ik zou willen proberen.

En nee, dat is niet draadloos, maar wel een kwalitatief goede oplossing. en voor kabelzooi zijn al heel lang stagenakes uitgevonden!
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...