Draadloos microfoon systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

Draadloos microfoon systeem

Heren en dames,

Ik heb momenteel op zoek naar een fatsoenlijk draadloos systeem met 1 of liefs 2 microfoons. Ik heb nu een shure pg58 setje , echter nadeel is dat de batterij erg snel leeg is (9 volt) en dat loopt een beetje de spuigaten uit. Ik heb een drive in show en doe af en toe wat versterking voor semi pro muziekkanten. Nu heb ik binnenkort meerdere draadloze systemen nodig. Mijn lokale leverancier raadt me deze aan:

Pro Audio Web Shop - Verkoop & verhuur van profesioneel licht, geluid & video

Ik ken Konig niet. Wie heeft hier ervaring mee ? Of zeggen jullie laat deze snel liggen en koop een shure of senheiser of AKG. Ik koop liever in een keer iets goeds, maar het hoeft geen ferrari te zijn. Een volkswagen voldoet.

Graag jullie input.

Maurice
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Originally posted by mjanssen78
    Heren en dames,

Ik heb momenteel op zoek naar een fatsoenlijk draadloos systeem met 1 of liefs 2 microfoons. Ik heb nu een shure pg58 setje , echter nadeel is dat de batterij erg snel leeg is (9 volt) en dat loopt een beetje de spuigaten uit. Ik heb een drive in show en doe af en toe wat versterking voor semi pro muziekkanten. Nu heb ik binnenkort meerdere draadloze systemen nodig. Mijn lokale leverancier raadt me deze aan:

Pro Audio Web Shop - Verkoop & verhuur van profesioneel licht, geluid & video

Ik ken Konig niet. Wie heeft hier ervaring mee ? Of zeggen jullie laat deze snel liggen en koop een shure of senheiser of AKG. Ik koop liever in een keer iets goeds, maar het hoeft geen ferrari te zijn. Een volkswagen voldoet.

Graag jullie input.

Maurice
    Ik ken het merk ook niet, maar het lijkt verdacht veel op de UHF216 van CoolSound. Voor spraak prima te gebruiken, maar als je een zanger iets anders in zijn of haar handen duwt als Shure of Sennheiser krijg je waarschijnlijk hele vieze blikken.
    Ik weet niet welke batterijen je gebruikt, maar probeer eens Ikea batterijen, die voldoen bij mij zeer goed.
    Beter zelfs dan de Pro-cell van Duracell...! en ze zijn goedkoper.

In de PG serie kun je ook een Beta 58 versie krijgen welke voor het geld zeer goed werkt, en je artiest krijgt een vertrouwde microfoon

Mvg

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Originally posted by nightline
      In de PG serie kun je ook een Beta 58 versie krijgen welke voor het geld zeer goed werkt, en je artiest krijgt een vertrouwde microfoon
      Je hebt de PG58, SM58 en Beta58 uit respectievelijk de PG, SM en Beta series van Shure. De PG Beta58 bestaat dus niet

Als de TS een niet te duur maar toch goed setje wil kopen kan hij kijken naar een Shure SLX set met SM58 of Beta58 kop.
      Een goed alternatief is de Sennheiser EW100 met 845 kop er op. (EW1845)

Köning ken ik wel, dat is Chinese import. Budgetspullen zegmaar.

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Originally posted by BJD
        Je hebt de PG58, SM58 en Beta58 uit respectievelijk de PG, SM en Beta series van Shure. De PG Beta58 bestaat dus niet

Als de TS een niet te duur maar toch goed setje wil kopen kan hij kijken naar een Shure SLX set met SM58 of Beta58 kop.
        Een goed alternatief is de Sennheiser EW100 met 845 kop er op. (EW1845)

Er bestaat dus wel een PG2 Transmitter met een beta58-kop.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Zeg dat inderdaad maar. En zeg zelfs nog meer: kwaliteit is dikwijls bedenkelijk... Hier zou ik zeker nooit een zanger door willen laten zingen. Dan klinkt een Sennheiser copie van HQ Power veel beter (maar is ook een stuk duurder) en je hebt er dan twee nodig... Maar dit is dan weer goedkoper dan twee echte Sennheisers en uit een A-B vergelijking in dezelfde omstandigheden (zaal voor een fuif) waren de prestaties zeer gelijklopend.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

KÖNIG
            Frequentie van subwoofer 863 ~ 865 MHz
            Kanalen 2 x 16
            Diversiteit Ja
            Microfoons 2
            Functie voor laden microfoon Nee
            Uitgaande Aansluiting 6.35mm + XLR

ik bedoel maar..

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Oplaadbare batterijen?
              Last edited by frederic; 16-11-10, 10:17.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Een SLX set met enkele microfoon kost rap 670€, Maar is degelijk spul.
                Bij de SLX serie zie je ook wel dat ze moeite doen voor een langere autonomie van de transmitter.
                Je betaald er wel voor. Zoals altijd.

langs de andere kant, 200€ betalen voor een set waar je nadien problemen mee hebt is ook veel verloren geld.
                Last edited by frederic; 16-11-10, 10:32.

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by nightline
                  Ik weet niet welke batterijen je gebruikt, maar probeer eens Ikea batterijen, die voldoen bij mij zeer goed.
                  Beter zelfs dan de Pro-cell van Duracell...! en ze zijn goedkoper
                  Idd ja heb deze ervaring ook de gekke zwwdse batterijen gaan verdomd lang mee en zijn veeeeel goedkoper dan pro-cells
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by MacGyverSounds
                    KÖNIG
                    Frequentie van subwoofer 863 ~ 865 MHz
                    Kanalen 2 x 16
                    Diversiteit Ja
                    Microfoons 2
                    Functie voor laden microfoon Nee
                    Uitgaande Aansluiting 6.35mm + XLR

ik bedoel maar..
                    subwofer heb zo'n hoog bereik en 2x 16 kanalen whawhawhaaa t moet nie gekker worder
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Originally posted by frederic
                      Bij de SLX serie zie je ook wel dat ze moeite doen voor een langere autonomie van de transmitter.
                      Kan je mij uitleggen wat je schrijft, of ik lees het verkeerd, of ik begrijp het niet goed.

Je schrijft dat Shure een langere zelfstandigheid verzorgt voor de ontvanger van een SLX systeem.

Ik snap je reactie niet?!?
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

goedkoopste batterijen zij van de lidl. 1,98 per 2 x 9V
                        AH en Ikea kosten dat per stuk.

sennheiser G2 en hoger doen erg lang met twee AA-tjes. En klinken nog eens lekker.
                        lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by moderator
                          Kan je mij uitleggen wat je schrijft, of ik lees het verkeerd, of ik begrijp het niet goed.

Je schrijft dat Shure een langere zelfstandigheid verzorgt voor de ontvanger van een SLX systeem.

Ik snap je reactie niet?!?
                          Wat kun je zoal verstaan onder autonomie van een transmitter?
                          De draadloze microfoon die minder verbruikt van de batterij hé

Volgens mij zit de transmitter in de micro, niet de ontvanger. Of is dit te moeilijk om te begrijpen?

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by frederic
                            Wat kun je zoal verstaan onder autonomie van een transmitter?
                            De draadloze microfoon die minder verbruikt van de batterij hé

Volgens mij zit de transmitter in de micro, niet de ontvanger. Of is dit te moeilijk om te begrijpen?
                            Kalm aan Frederic. Ook ik snapte geen bal van wat je schreef. En ik heb toch echt wel moeite gedaan om het te begrijpen.

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by @lex
                              Kalm aan Frederic. Ook ik snapte geen bal van wat je schreef. En ik heb toch echt wel moeite gedaan om het te begrijpen.
                              Ik dacht effe dat het een belg was, ik begrijp mijn belgische collega's namelijk af en toe ook niet. Maar sorry, misschien terug on-topic.

Comment

Working...