Ev q1212

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moenjayzz
    • Oct 2010
    • 9

    Ev q1212

    Geachte forumers,

    ik heb een beetje rondzitten kijken op de website en heb dus geleerd dat je 1,5 tot 2 x het rms vermogen van je subs moet nemen om een versterkertje te kopen.

    Nou ben ik dus een beetje gaan rond kijken voor mijn subs 500 Rms @ 4 ohm (Hk-Audio Pro 18) en ben ik dus uitgekomen op Ev q1212 heeft iemand hier ervaring mee en zou dit een goede keus zijn voor mijn subs?

    Mvg.
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

    #2
    De Q1212 leverd een 2X1200Wrms bij 4Ohm... Als je jezelf een beetje onder controle kunt houden lukt dat wel. Maar ik zou er niet een ganse avond vol gas mee durven spelen,niet vanwege de versterker maar eerder voor de sub's een beetje te sparen. Deze krijgen het dan zwaar denk ik.

    Voorde rest klinken de versterkers uit de Q-serie erg goed en ze zijn goed en degelijk opgebouwd zowel voeding,koeling,beveiligingen,...
    Wat ook wel tof is dat de verserkers een speciale schakelbare LPN filter aan boord hebben om het sub wat op te krikken.
    Ik heb bijna 2jaar geleden een Q44 geïnstalleerd ik een zaak hier in de buurt,deze staat iedere dag te spelen,heeft ondertussen een brand mee gemaakt ik deze zaak. Gewoon ter controle na de brand even zuiver geblazen en speelt nog steeds als tevoren.
    prijs/kwaliteit vind ik erg goed.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Ik zie een prijs van €839, incl. btw.

      Kun je voor dit geld een goed product kopen?

      Ik ken deze amp niet en ben geen fan van EV.

      Zelf 'zweer' ik bij MC2 en zou je de E25 dan adviseren.
      Degelijk en waanzinnig van klank.

      maja
      kost ook wel ruim 2 x de EV. Heb je dit ervoor over?
      Ik iig wel!

      grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

        #4
        Heb gewoon mijn ervaring gedeeld en voor deze prijs krijg je echt wel een mooie amp. Zelf heb ik ze tot nu toe niet in gebruik hoewel ik er aan denk om ook de 1212 eens uit te proberen voor mijn in-fill's. Voor de rest speel ik met de goeie ouwe Crown MA's. Het sleuren neem ik erbij!

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Originally posted by NesCio01
          kost ook wel ruim 2 x de EV. Heb je dit ervoor over?
          Ik iig wel!

          grtz

          Ook als het om HK subjes van een paar honderd euri gaat? Er komt een middenklasse budgetsub aan, geen SB28 ofzo. Ik denk dat die EV het heel goed gaat doen, mits je er een processor voor zet die de boel in de gaten houd, hij levert namelijk behoorlijk veel vermogen voor die subs.


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • moenjayzz
            • Oct 2010
            • 9

            #6
            Forumers bedankt voor jullie info, ik waardeer het echt dat jullie even de moeite hebben genomen om mij te helpen thnx....

            Verder heb ik de q1212 nu in mijn bezit eerlijk gezegt een beest van een eindversterker, uhm wat de subs betreft f**dB**k had mij de q1212 ook aangeraden zodat ik de eindversterker niet tot clippen zou jagen en dat ik juist vermogen zou over houden, heb het vandaag uitgeprobeerd en eerlijk dit is de eerste x geweest dat ik d8 van ok de subs waren hun geld wel waard.

            Thnx for ya help

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              y w .....
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Kijk ook eens naar de Crown XTI versterkers en dan de XTI 2000 of de 4000.
                Zeer goed in hun prijs/kwaliteits verhouding.
                DSP on board, wat wil je meer, oja! licht gewicht versterkers!

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Originally posted by salsa
                  Kijk ook eens naar de Crown XTI versterkers en dan de XTI 2000 of de 4000.
                  Zeer goed in hun prijs/kwaliteits verhouding.
                  DSP on board, wat wil je meer, oja! licht gewicht versterkers!

                  Dave
                  Hij heeft hem al gekocht en is tevreden.. zucht
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Sorry, er over heen gelezen....
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    Working...