4x Mackie srs1500.. hoe te plaatsen ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-bart
    • Apr 2009
    • 20

4x Mackie srs1500.. hoe te plaatsen ??

Beste allemaal,

Ik mag me sinds kort verheugen op 2 extra srs1500 van mackie.
    Naast deze subs heb ik 4x TAPCO's 15TH. Deze deed ik met een speaker paal en een T splitsing op de sub. zodat ik aan beide zijdes 1x sub had en 2x tapco's.

Nu heb ik mezelf dus 2 extra subs aangeschaft, en vroeg ik mij af hoe ik deze het beste kan opstellen.

Moet ik de subs op elkaar zetten, of moet ik ze naast elkaar zetten?
    Ik kan even niet zo snel vinden wat nou beter is .
    Tevens vraag ik me af of het noodzakelijk is, om een Equalizer te gebruiken, of kan ik dat gewoon aan mijn DJM800 overlaten?

Ik hoor graag van jullie..

Groet
    Bart
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Voor subs maakt het niet zoveel uit of je ze naast of op elkaar gebruikt.
    Of je een EQ nodig hebt hangt er maar net vanaf hoe kritisch je op je geluid bent en of je ermee kunt werken. Met een EQ kun je veel winnen maar er ook een puinhoop van maken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Tja, voor deze subs in dit aantal zal het inderdaad niet de wereld verschillen, zoals hierboven al vermeld.

Verder zou je meerdere configuraties kunnen uitproberen, afhankelijk van de situatie (=locatie, muziekstijl/live, etc). Bijv. de subs als centerstackje of in elke hoek van de zaal een sub/sat... Het hangt maar net af van de omstandigheden.

Welke configuratie geschikt is voor welke toepassing lijkt me een combinatie van kennis en uitproberen (luisteren)...
      ...zoals wel vaker het geval is.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj-bart
        • Apr 2009
        • 20

Bedankt voor de info... zo snel alweer.. Komt goed uit, moet van het weekend alweer uitrukken met me apparatuur.

Wat zou eventuele een leuke EQ zijn, waar ik goed mee overweg kan, en die een leuke prijs/kwaliteit verhouding heeft...?

Alvast bedankt voor alle info !!

gr
        Bart

Comment

• Superfly
          • Sep 2008
          • 86

Hoi

Persoonlijk zou ik twee subs op elkaar zetten en daar 1 top bij zoeken die de subs kan bij houden ( subs 127 dB tops 115 dB ).
          Ik heb het niet zo op van die plastic kasten, niet dat ze niet goed kunnen zijn maar het uiterlijk vergeleken bij die van de subs.
          Ik zou opzoek naar een dubbel 12 of 15 met 1 of 1,5 inch hoorn.
          Een JB Vibe-30 MKII of zo iets.

Maar goed ieder zijn eigen smaak.

Marcel.
          Make My day, Blow your Amp

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

EQ? DBX 1231, 2231, 231. (geen 215 oid kiezen!, 30 of 31 banden is het dubbele van 15, dus de preciesie is dan ook (bijna) verdubbeld) Toppen? Probeer eens 1 top per kant, gewoon 2 subs op elkaar en de top erop. Als je dat met 2 toppen doet gaan de hoorns elkaar overlappen en krijg je kamfilters, dus dat is niet handig. Wat misschien wel kan is als je een niet zo brede zaal hebt de toppen horizontaal hangen, zodat je geen overlap krijgt, ookal zit je dan wel met een hele grote verticale afstraling (normaalgesproken horizontaal dus). Ik zou zeggen: ga er 2 te vroeg en met 1 of 2 man teveel naartoe en ga eens het een en ander proberen, na een tijdje weet je wel wat waar werkt.

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Dimi
              • Oct 2002
              • 91

dat splitsen van de topjes zoals jij beschrijft heb ik ook weleens gezien en vind ik persoonlijk echt geen gezicht. Ik vind een sub-top combi met tussenpaaltje al minder representatief dan 2 keer sub + top per kant, maar dat is vaak te laag. @ stuks SRS op elkaar is ook niet bepaald de ideale hoogte, wil je persé 2 tops en 2 subs per kant gebruiken dan zou ik 2 keer een tussenpaaltje gebruiken.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Een JB Vibe-30 MKII of zo iets.
                Hallo??? Twee 15'ers in 1 kast bovenop een hoop subs... hoe basverslaafd kun je zijn?
                Mogen er ook nog wat zuivere middentonen zijn? Nee, een Vibe 30 i.c.m. een sub is absoluut een slecht idee: je hebt totaal geen zuiver mid (heb je zowiezo al niet met die Vibe 30). Als je bij JB/Synq wilt blijven: ga dan voor Vibe 12's, eventueel SynQ RS212.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj-bart
                  • Apr 2009
                  • 20

Hey Bedankt weer voor de vele reacties.

ik was zowiezo nog niet van plan om andere toppen te kiezen.
                  Dat het niet bijelkaar past, vind ik niet zo boeiend, het gaat toch uiteindelijk om het geluid wat er uit komt?
                  de tapco's komen uit de fabriek van Mackie, en klinken naar behoren.

Als ik uit wil gaan breiden met de tops, zal ik naar alle waarschijnlijk overgaan op RCF actieve tops.

Nog even een vraagje over de EQ, er is hier geopperd over DBX, maar ik vind deze nog best prijzig klopt dit?

gr
                  Bart

Comment

Working...