Het zou gaan om human error bij de assemblage, niet om een designfout.
Behringer X32
Collapse
X
-
-
Eigenlijk wel. Een slecht ontworpen product is veel erger dan een slecht geassembleerd product. Human error bij de assemblage is makkelijk te corrigeren achteraf, een ontwerpfout in het basis-PCB of de componentplaatsing daarentegen ...
Bekijk het als dat je een auto koopt en dat 1 op de 100 wagens met een onstekingsprobleem kampt. Als dat komt omdat af en toe er een beunhaas een stekker slecht heeft vastgemaakt op een injector is dat makkelijk te fixen, als het echter het motormanagement is dat slecht gebouwd is zit je met meer last...Comment
-
In beide gevallen moet het product terug en moet het probleem worden verholpen, ik zie voor de gebruiker het verschil niet, wel voor de fabrikant.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De interventieduur uiteraard.
Als ze eerst het basisontwerp moeten hertekenen, nieuwe PCB's fabriceren, nieuwe kabelbomen moeten maken, dit rondsturen naar importeurs, desks recallen en dan een grootscheepse herstelactie doen duurt dat een héél stuk langer dan een paar geïsoleerde issues die terug moeten komen en waar ze de kabelboom van moeten herplaatsen.Comment
-
Zo lust ik er nog wel eentje
een design issue is een tradeoff tegen prijs. "voor de helft van het geld accepteer je wat meer interferentiegeluiden"
Een gesignaleerd kwaliteitsissue in een cruciaal apparaat geeft je tot in lengte der dage het rotte gevoel dat het middelpunt van je setup elk moment kan overlijden.
Doe mij maar een designfout/oversight in een betrouwbaar apparaat. Dan kunnen we die oplossen met een pimpactie.lekker belangrijk!Comment
-
Een designfout in een betrouwbaar apparaat? Dan is het geen betrouwbaar apparaat meer volgens jouw logica.Comment
-
Maar ik bedoel dat een betrouwbaar apparaat waar ruisende weerstanden inzitten voor mij beter is dan een onbetrouwbaar apparaat die op onvoorspelbare tijden uitvalt.
risico = kans x gevolgLast edited by showband; 03-09-12, 09:30.lekker belangrijk!Comment
-
Correct, ik heb liever ook een desk waar ik van weet dat In16 en In32 wat ruis hebben maar dat voor de rest prima werkt, dan een desk die op random momenten een complete freeze geeft.
Nu los daarvan, het probleem is bekend en komt op zeer kleine schaal voor. Wie er last van heeft, wordt meteen geholpen. Laat ons stellen dat tov de vorige manier van probleemoplossen van Behringer dit toch best een leap forward is ?
We kunnen nu allemaal moord en brand blijven schreeuwen dat het niet door de beugel kan, en misschien is dat wel zo, maar op bv een SI Compact heb je een gigantisch onbruikbare level-regeling via de faders én beginnen deze sterk te vervormen als je richting de clip gaat. Hier horen we dan eigenlijk amper iets over, want tis natuurlijk wel een soundcraft.
Ik begreep ergens wel de reacties en het scepticisme, maar ondertussen zijn er wel al tal van positieve gebruikerservaringen. Ook van mensen die frequent op 10x duurdere desks draaien. We kunnen toch stilaan stellen dat het geen kat in een zak is ?
Natuurlijk wel kut voor wie net een veel duurdere Roland of A&H heeft gekocht, of een veel minder uitgebreide Presonus, maar that's life natuurlijk. Toen de VI1 op de markt kwam stonden alle Pro3/VI4-6/SD8 gebruikers te kreunen dat het een minderwaardige en kreupele tafel was vol problemen. Meermaals zelfs letterlijk gehoord dat de VI1 "geen echte VI" was. Ondertussen is het een desk die op véél riders staat. Was het leuk om ineens te zien dat iemand voor veel minder geld een desk kon leveren die gelijkwaardig presteerde? Nee, natuurlijk niet. Maar we kunnen toch stellen dat elk product zich in zijn segment heeft gevonden. Net zoals dat met de X32 wel zal gebeuren. En in dit geval hoeft iemand met een dure tafel zich zeker geen zorgen te maken, want niemand gaat een grote productie doen met een X32. In het beste geval eventueel als monitor of recording desk, maar no way als main mixer.Comment
-
Gisteren recording gedaan met de tafel, alweer aangenaam verrast over het ding.
Het was wel even zoeken om de return over firewire naar de speakers te krijgen voor monitoring (je moet aux inputs op CARD 1-4 zetten, en dan je aux1-2 naar LR of monitor sturen) maar voor de rest smooth sailing.
Als de mastering gebeurd is upload ik de resultaten wel, we gaan in totaal een 50 cymbalen recorden met 6 tonen elk (bell, splash, crash, choke, sustain en rythm) op 4 mics (SM57, AKG C430, AKG C2000 & MXL V67N).
Je merkt ook dat de clip-indicatie op de desk echt wel zeer conservatief is. Waar de tafel zegt dat er al clip optreed krijg je bij het uilezen van de preamps in Cubase nog lang geen clip te zien. En het klopt ook, want het signaal is totaal niet overstuurd op eender welke manier.Comment
-
Je merkt ook dat de clip-indicatie op de desk echt wel zeer conservatief is. Waar de tafel zegt dat er al clip optreed krijg je bij het uilezen van de preamps in Cubase nog lang geen clip te zien. En het klopt ook, want het signaal is totaal niet overstuurd op eender welke manier.
Een goede aansturing van een AD converter chip zorgt er mijn inziens ook voor dat net voor de digitale clip er een mooie afgeronde analoge clip is, klinkt wel zo fijn. De ADA8000 had dat in ieder geval niet...Comment
-
nog even over failure rate van behringer...
Toen ik nog bij een, niet te benoemen, dozenschuiver in rotterdam op de repair/service balie werkte...
Was het ongeveer 4 op 1, lees 25 %
4 zee containers gingen de winkel uit (verkoop)
1 zee container kwam terug met defecten, tevens direct omgeruild!
enkele producten waren hier een uitzondering op maar flink aantal schroefde t weer omhoog...
Ik zou er niet mee durven te staan, gezien de geschiedenis, misschien maar wachten op 2e of 3e generatie...Comment
-
Al die verhalen over wel of niet kwaliteit. Ik denk dat elke fabrikant in de 1e series tegen problemen aanloopt. Ik had vroeger een Spirit live 4 waarvan tijdens een optreden opeens het deel van ingangsspanning in rook opging (letterlijk). Componenten waren iets te krap bemeten.
maar tijdens een optreden zijn dat geen leuke momenten. Ook gehad met een Yamaha tafel. Een of ander component in de sectie van de output overleden. Reparatie van 100 euro. Maar tijdens optredens kun je dan niet gebruiken.
kijk maar eens in automobiel industrie. Volgens de verhalen worden de auto's op de noordpool getest en in de sahara. Maar dat de airco onvoldoende is voor NL valt dan weer niet op of dat het dashboard rammelt of weet ik wat.
ik wacht wel af hoe het gaat met de Behringer.Comment
Comment