Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

@Desolation, ik heb eerder het gevoel dat je voor de prijs van een fiat een Mercedes wil kopen.
    Conceptueel zit het goed in elkaar (alles afkijken bij Midas en klark teknik) maar de realisatie blijft steken bij de gebruikte materialen die op zijn zacht gezegt minderwaardig zijn.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Het uitgangspunt bij een Midas is een heel goede tafel bouwen en dan kijken wat die kost.
      Bij de X32 keken ze eerst wat die mag kosten en daarna gingen ze kijken wat ze voor die prijs konden bouwen....
      Voor beiden valt wat te zeggen maar doe mij dan toch maar een Midas.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Originally posted by desolation
        Want als je van een geisoleerd probleem al zo moet zuchten, heb je duidelijk nooit digitaal gewerkt enkele jaren geleden.
        Nou, nou, nou zeg ! Lekker bezig !
        Life is what you make it

Comment

• LVG
          • Jul 2011
          • 152

[QUOTE=desolation;587669]heb je duidelijk nooit digitaal gewerkt enkele jaren geleden.

Google maar even op me Dan kom je er vast wel achter dat ik als monitortechnicus op vele (digitale) tafels werk met elk ze voor en nadelen, van yamha tot midas en van roland tot de digico's

Jouw niet opjectieve mening over de x32 is duidelijk zoals de collega's al aangeven en ik wens je er ook veel plezier mee Voor mij en de andere (pro) collega's die er bij waren of mijn reactie over de x32 en/of het filmpje of facebook zagen zeggen allemaal het zelfde: no x32

maar zoals ik al zei voor iemand die de audio kwaliteit niet belangrijk vindt, hoop functies wil hebben en het oke vindt op hier op te werken have fun

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

LVG. Heeft helaas gelijk over de behringer tafel.ik heb nu 2 keer een demo gehoord en 1x zelf geprobeerd bij de winkel door een simpel drumstelletje af te mixen samen met een bevriend colega drummer. Getest met een EV setje op foh en een EV monitortje voor de drums en senheiser mics. Onze conclusie, hoe meer dynamiek er tijdens het spelen in de muziek kwam hoe dunner hij ging klinken. Gewoon met een cdtje mee gespeeld waar de drums uit gehaald was door mij tijdens een repetitie. Ik blijf gewoon bij mijn roland vs2480.
            Het ligt niet aan een maandagmorgen modelletje, want ik heb hier al eens eerder dit fenomeen gepost.

Het is een mooi ding in de lijn van behringer, te gebruiken met behringer setjes maar daar blijft het wat mij betreft ook bij.
            De presonus is toch heel wat beter kwa sound....
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Originally posted by Rieske
              Nou, nou, nou zeg ! Lekker bezig !
              No offense, maar ik heb tot pakweg 2008 genoeg VI's en Digico's zien crashen. De eerste lading VI6 werd gewoon nog het outboard van de MH4's meegesleurd om effectief te kunnen werken.
              Ik denk dat we best kunnen stelllen dat de X32 niet foutloos is, maar over het algemeen geen zware steken laat vallen. Er zijn massas positieve ervaringen van mensen met probleemloze tafels. Maar af en toe eens iemand die wel eens iets voor heeft, en die roepen dan meteen het hardste GEEN BEHRINGER.
              Logisch ook, want 9/10 vertrok je al met een voorgevormde mening over het toestel. 9/10 ook de foute. Je moet geen hi-end tafel verwachten voor 3k, maar voor 3k krijg je een prima tafel die heel goed klinkende preamps en effecten/dynamics heeft.
              De audio kwaliteit is alleszins het laatste wat er af te breken valt aan de X32, die is gewoon goed zonder meer. De workflow, ja daar is iedereen het wel over eens dat hij omslachtig is.

Jouw mening is evenzeer niet objectief, al van in het begin ben je aan het verkondigen dat je sowieso liever een Roland wilt. Maar jouw mening telt ineens? Hier in België staat op de helft van de TF's "No Roland". Ook niet zonder reden.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

........................
                Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 17:13.

Comment

• LVG
                  • Jul 2011
                  • 152

die goed klinkende preamps en effecten/dynamics heeft.

Jouw mening is evenzeer niet objectief, al van in het begin ben je aan het verkondigen dat je sowieso liever een Roland wilt. Maar jouw mening telt ineens? Hier in België staat op de helft van de TF's "No Roland". Ook niet zonder reden.
                  Inderdaad goede preamps / effecten dynamics en eq ook prima! (dynamics moet je nog wel even naar wens instellen vergeleken met de fabriek instellingen maar das kwestie van smaak en werkt prima) maar zoals al aangegeven op 1 kanaal en een cd prima maar zodra je een flinke mix gaat opentrekken wordt het erg dun..

Omslachtig is het het menu inderdaad, helemaal mee eens maar als je er veel mee werkt is het vast prima te doen, als gast techneut die snel dingen moet zien te vinden/ bedienen is het minder fijn (wel fijn is de vele user keys, althans das ook natuurlijk mijn mening)

Omtrent roland: Ook als ik in belgie kom sleep ik het liefst me roland tafel mee of staat op de rider.. Waarom? Omdat ik dan wel 24 monitorgroepen heb compact ben en toch 60 kanalen en alles wat ik nodig heb onboard heb en deze tafel wel goed vind blijven klinken en tot heden mij nooit in de steek heeft gelaten) We moeten wel even rekening houden dat ik het over de M480 heb en niet over de voorgangers En omtrent de prijsklasse van de jouw geprezen x32 komt er van roland ook iets nieuws uit wat ontzettend interessant is en tussen de kwaliteit van een roland en x32 vind ik nogal veel kwaliteit (en betrouwbaarheid) verschil in zitten.. Jij vast natuurlijk niet

Maar als je me een vi tafel geeft of een midas of digico of een m7 met uitbreiding vind ik ook allemaal prima. En net zoals collega Timo moet ik ook vaak werken wat er ligt en in dit geval was het een x32 mij hoor je niet klagen alleen als de tafel en niet wil klinken ( en weinig output heeft op de bussen!) en al bij de soundcheck vast loopt houdt het snel op dan maar een oude analoge tafel uit de jaren 80 of een tafel die wel blijft klinken en voor mij iets betrouwbaarder overkomt en waarvan de leverancier niet telkens de prijzen omhoog gooit en wel snel kan leveren naar bekendmaking in plaats van ons meer dan een jaar zoet houden

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Moest het een system crash zijn die bij elke of veel X32 voorkomt, ja dan wel. Net zoals dat op elke VI de gates enorm klikken (hoewel daar dan weer niemand problemen mee heeft). Of dat in de beginjaren elke DiGiCo meer vastliep dan draaide.
                    Hij heeft echter 1 vastloper gehad, waarbij het geluid door bleef werken, en dat is tot nu toe ook de enige vastloper waar ik al van gehoord heb. Dat is imho geen zware steek. Zeker niet op een presale van 15.000 consoles. Ik heb bij een demo van de SD9 ook de tafel gewoon hondsvast weten lopen, knalde uit de digico soft en kwam in windows terecht zonder nog in de mix-soft te willen gaan. Bleek achteraf corruptie in het geheugen te zijn.
                    Conclusie: ALLE SD9's ZIJN KUTTAFELS, NO SD9 ANYWHERE!!!!

get my point?

Comment

• LVG
                      • Jul 2011
                      • 152

Moest het een system crash zijn die bij elke of veel X32 voorkomt, ja dan wel. Net zoals dat op elke VI de gates enorm klikken (hoewel daar dan weer niemand problemen mee heeft). Of dat in de beginjaren elke DiGiCo meer vastliep dan draaide.
                      Hij heeft echter 1 vastloper gehad, waarbij het geluid door bleef werken, en dat is tot nu toe ook de enige vastloper waar ik al van gehoord heb. Dat is imho geen zware steek. Zeker niet op een presale van 15.000 consoles. Ik heb bij een demo van de SD9 ook de tafel gewoon hondsvast weten lopen, knalde uit de digico soft en kwam in windows terecht zonder nog in de mix-soft te willen gaan. Bleek achteraf corruptie in het geheugen te zijn.
                      Conclusie: ALLE SD9's ZIJN KUTTAFELS, NO SD9 ANYWHERE!!!!

get my point?
                      En daarom Roland & deze en de sd tafels klinken wel en toch werkt bijna heel belgie er mee behalve jij? Die vast loper vergeef ik nog sterker nog ben gewoon het festival doorgegaan terwijl er een analoge tafel in de buurt eventueel beschikbaar was om door te gaan.. Maar dat de tafel gewoon klinkt als een brei/ dun zodra het er op aan komt (wat al vele collega's voorspelde) kan ik echt niet mee aankomen.. Maar nogmaals..... In de kerk, coverbandje, home studio waar de kwaliteit (en stukje betrouwbaarheid) niet belangrijk is, zal het vast een leuk tafeltje zijn maar als ik in de kerk,home studio of bij een coverbandje geluid moest doen met minimale budget (x32 prijsklasse) en weet wat er beschikbaar is kies ik liever voor een "betrouwbare" tafel, die naar mijn mening wel blijft klinken, overzichtelijk werkt (ook voor gast techneuten) en daarom ben ik (en de mede collega's) zeer benieuwd naar de nieuwe Roland tafel in deze prijsklasse.. Get mij point? Waarom een panda rijden als je een goede middenklasse auto kan krijgen voor dezelfde prijsklasse....

Hier de link van de crash van de X32
                      Leuk dat audio doorloopt maar hoe zeg je tegen de klant dat het geluid even uitmoet omdat je de tafel aan/ uit moet zetten

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

........................
                        Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 17:12.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ieder zijn manier van werken. Ik vind de nadelen van digitale tafels niet opwegen tegenover de voordelen.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by Timo Beckman

Als front tech mix je het geluid van een band oa door te reageren op onverwachte zaken .
                            De aankondiging van het bandje gebeurt per ongeluk op een andere mic dan afgesproken of door iemand met geen volume/K-stem . De di van de bassist heeft kuren of weet ik veel wat gaat fout .....
                            Op een analoge tafel heb je direct alle kanalen tot je beschikking en je kunt bijna blindelings ingrijpen op zo'n tafel wat betekent dat je centrum van aandacht het podium is (ogen richting het podium) .
                            Bij een digi tafel betekent in veel gevallen ogen richting een scherm (naar beneden dus) en dus te laat reageren op onverwachte dingen tel daar bij op het zoeken naar het juiste scherm/layer/parameter die je wilt veranderen en je hebt een situatie die een beetje bedenkelijk is .
                            Mixen op een digitale console moet je anders benaderen dan mixen op een analoge console.
                            Maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden om zelf je layers in te delen dan heb je de 'kritische' kanalen binnen handbereik.
                            Nadeel van analoog is dat wanneer je toch nog ff een compressor wil gebruiken op dat ene kanaal je in je doghouse moet gaan wroeten om die compressor er tussen te krijgen waar je met een digitale tafel dit gewoon van achter de tafel kunt doen.
                            Het vergt een iets andere manier van denken/mixen, kostte mij ook enige tijd om die switch te maken maar zou nu echt niet meer terug willen naar analoog.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

De jonge generatie weet straks van niets anders meer.
                              Dus probleem opgelost.

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Hopelijk niet. Ik ben heel blij dat ik eerst kennis maakte met analoog, en toen pas met digitaal. Analoog is geweldig om de boel op te leren omdat je heel veel overzicht hebt. Je ziet precies wat er allemaal gebeurt, en je kan je focussen op het geluid, niet op die mooie motorfaders en schermpjes en lampjes.

@frederic: Assumption is the mother of all fuckups... Als alle problemen zo simpel op te lossen waren was ons beroep niet half zo leuk...

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...