Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by RobertK
    Ik denk dat dat wel meevalt, want je iphone kan het ook via wifi..

@dj Antoon,
    MCA's zijn DCA's voor je monitoren, per send eigen waardes.
    Voordeel hiervan dat je bijv met 1 MCA fader de hele drums naar beneden kan trekken op iemands IE.
    Makkelijker/precieser/sneller dan kanaal voor kanaal...
    Drummers zijn al erg genoeg zonder monitor. (bijna zo erg als gitaristen)
    We gaan nog eens extra problemen bij creëren door ze op monitor te zetten?

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by desolation
      je iphone is een remote control, geen processing unit in dat geval.
      Ik denk dat de software in de iphone de afzonderlijke kanalen die bij een mca horen de opdracht geeft om te verzwakken, zo spannend is dat allemaal toch niet...
      Er hoeft verder niets aan geprocessed te worden.

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Dan denk je verkeerd. Alle routing en processing gebeurt in de tafel, je iphone is gewoon een remote control en regelt zelf niets. En ja, dat is best spannend. Een mix-afhankelijke VCA op een tafel van 40inputs/25 bussen is een héél groot aantal mogelijkheden die berekend kunnen worden. Zeker geen klein bier voor een tafel in dit budget, VCA's vereisen best wat rekenvermogen.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Is er nou nog wat bekend over de andere apparaten in de X-serie? De X16? X32-Rack?

Tot nu toe zien die compactere mixers er prima uit, maar als je ze qua prijs gaat vergelijken, kom je voor een X16 of X32R mét een iPad of iPhone op dezelfde prijs uit als een X32 nieuw kopen...

Geef mij een 16-kanaals rackmount X32 die in het tape-segment de bekende 01V kan vervangen, voor een scherpe prijs, en ik ben verkocht...
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Kijk dan eens naar de X32 Producer. Te monteren in een 19" rack met alle mogelijkheden aan boord zoals de hele X32 serie. Mist alleen de displays boven de faders maar als je met een 01V kan werken dan mis je die niet. Heeft ook een kleiner console display om het in een 19" behuizing te laten passen.

Trouwens alles is al snel beter dan een 01V, die mixer komt echt uit de prehistorie.

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

[QUOTE=vasco;594178]Kijk dan eens naar de X32 Producer. QUOTE]

Is die al ergens verkrijgbaar? volgens mij niet.. ik zit op deze tafel wel een beetje te wachten want dit is voor mij zelf ook een betere optie dan de grote broer X32...

Heeft iemand deze tafel buiten de huidige beurzen al gezien of ergens ingezet? Volgens mij nog niet of wel? Als ik op de link klik en het zaakje bekijk zijn de kleine broertjes op status COMMING SOON.....
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• timmetje
                • Dec 2012
                • 424

Als ik de meneer van Behringer tijdens de demo-dag bij Decilux goed heb begrepen (maar pin me er niet op vast!) gaan de Producer en Compact over een week of twee in productie, en dan worden ze naar Europa verscheept. Een container vanuit China doet er meestal zo'n twee maanden over, dus het is goed mogelijk dat de Producer met een maand of drie in Nederland verkrijgbaar is.

Er stond tijdens de demo-dag al wel een werkend Producer- en een Compact-model van de X32. Volgens Behringer hebben die modellen dezelfde capaciteit als de 'grote' X32 (32 kanalen, processing, etc...), alleen is het aantal faders en fysieke in- en outputs op de tafel beperkt(er). Uiteraard zijn er met de S16 wel meer in- en outputs mogelijk.
                Tim

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by timmetje
                  Er stond tijdens de demo-dag al wel een werkend Producer- en een Compact-model van de X32. Volgens Behringer hebben die modellen dezelfde capaciteit als de 'grote' X32 (32 kanalen, processing, etc...), alleen is het aantal faders en fysieke in- en outputs op de tafel beperkt(er). Uiteraard zijn er met de S16 wel meer in- en outputs mogelijk.
                  Ik mag ook hopen dat de prijs van de Producer, Rack en Compact in dezelfde verhouding kleiner gaat zijn dan de X32.

Als de verkoopprijs te dicht bij die 2500 euro blijft gaat niemand die kleine tafels kopen en gaat iedereen voor de X32, omdat die ook veel makkelijker te verhuren valt.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Originally posted by Stoney3K
                    Ik mag ook hopen dat de prijs van de Producer, Rack en Compact in dezelfde verhouding kleiner gaat zijn dan de X32.

Als de verkoopprijs te dicht bij die 2500 euro blijft gaat niemand die kleine tafels kopen en gaat iedereen voor de X32, omdat die ook veel makkelijker te verhuren valt.
                    Als ik het zo lees duurt het nog wel even met die tafeltjes. Bij de lancering van de X32 schoof de leveringsdatum ook steeds op.
                    We wachten het gewoon af. Mijn tafel werkt nog prima, al is die wat gebruiksonvriendelijker.
                    tzt dat de tafels geleverd worden zien we wel weer verder.

het is jammer dat er nog geen leveringsdatum en prijzen bekend zijn van die dingen..en dat dit ook nog niet verwacht wordt.

Ik denk dat er vanzelf een tegenoffensief komt van concurrenten met betere systemen en weer andere opties..
                    Het is simpel...ze zullen voorop moeten lopen met vernieuwing..het is nu de vraag of ze dat blijven doen...
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by drbeat
                      Is die al ergens verkrijgbaar?
                      Nee nog niet en dat was ook niet mijn insteek. Ik verwees naar de 19 inch versie n.a.v. een vraag of er ook zo een versie zou komen.

Originally posted by Stoney3K
                      Maar blijf ook reëel, alle varianten zijn een volwaardige X32. Alleen is er steeds minde lokale controle, die verplaats naar de software. Je hoeft niet gelijk een iPad te kopen, een laptop (met touchscreen) kan het net zo goed met de Xcontrol software (Windows, Mac en Linux). Of je koopt een goedkope Android tablet, hebben ze ook een app voor. Enkel de core versie is onbruikbaar zonder S16 omdat hier ook de A/D en D/A converters niet inzitten.

Maar adviesprijzen (dollar) zijn genoemd in de NAMM video:
                      Compact 2499
                      Producer 1999
                      Rack 1499
                      Core 999
                      Last edited by vasco; 19-03-13, 21:30.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by vasco
                        Nee nog niet en dat was ook niet mijn insteek. Ik verwees naar de 19 inch versie n.a.v. een vraag of er ook zo een versie zou komen.

Maar blijf ook reëel, alle varianten zijn een volwaardige X32. Alleen is er steeds minde lokale controle, die verplaats naar de software. Je hoeft niet gelijk een iPad te kopen, een laptop (met touchscreen) kan het net zo goed met de Xcontrol software. Enkel de core versie is onbruikbaar zonder S16 omdat hier ook de A/D en D/A converters niet inzitten.
                        Onder de streep ben je dan nog niet goedkoper uit. Als je vanaf niets begint zul je er dan toch nog een iPad of (basismodel) laptop bij moeten hebben.

Die X32 Core is dan feitelijk weer wel anders, alleen een losse DSP, maar met een enkele S16 heb je dan de functies van een X16 te pakken. Alleen nog steeds zonder faders.

Geef mij om eerlijk te zijn maar een X32 Core met een rijtje faders er aan vast, samen met een losse S16 voor de helft van een X32, en ik denk dat je dan veel mensen hun tape-sets kan laten vervangen.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

X16 is een heel andere "mixer", heeft niets met de X32 serie te maken en hoort in dit topic niet thuis.

X32 Core met een BCF2000 aan de MIDI-port en S16 dan voor het taperackje
                          Als je de prijs van de Producer naast een 01V96i legt krijg je veel meer voor behoorlijk minder geld. Krijg wel een dubbeltje op de eerste rij gevoel bij jou wensen. Bij de Compact en Producer heb je echt geen tablet of computer nodig om ze te bedienen. Onder de streep ben je dan wel degelijk goedkoper.

En zeg eens eerlijk, hoeveel techneuten lopen er nog rond die geen laptop hebben tegenwoordig. In mijn omgeving is er geen meer te vinden zonder. Helemaal vanaf nul zal dus wel meevallen.
                          Last edited by vasco; 19-03-13, 21:47.

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

X16 is een heel andere "mixer", heeft niets met de X32 serie te maken en hoort in dit topic niet thuis.

X32 Core met een BCF2000 aan de MIDI-port en S16 dan voor het taperackje
                            Als je de prijs van de Producer naast een 01V96i legt krijg je veel meer voor behoorlijk minder geld. Krijg wel een dubbeltje op de eerste rij gevoel bij jou wensen. Bij de Compact en Producer heb je echt geen tablet of computer nodig om ze te bedienen. Onder de streep ben je dan wel degelijk goedkoper.
                            Bijzonder veel goedkoper ben je dan weer niet. Zelfs het gat tussen een 'grote' X32 en een Producer zal uiteindelijk zo'n 500-750 euro zijn. Ik denk dat er genoeg technici zijn die dan liever eieren voor hun geld kiezen en gelijk voor een grote versie van de X32 zullen gaan, omdat je daar wél die bands op een festival op kwijt kan.

Gezien de X32 al bijna niks weegt in verhouding met 'grote' tafels zullen de Compact en de Producer echt alleen nuttig zijn voor mensen die logistiek extreem klein behuisd zijn. Of in de studio -- een X32 Rack/Core zie ik nog in een opnamestudio hangen, of een keer mee gaan op locatie-opnames voor een A/V productie. Waar er misschien maar heel beperkt ruimte is voor de opname-tafel, en de mix op de scène zelf gewoon set-it-and-forget it is, waarna het later in het DAW toch wordt afgemasterd.

In een live situatie zie ik weinig voordelen voor een tafel die kleiner is maar ook maar marginaal goedkoper. Het is niet dat ze te duur zijn voor wat ze doen, maar het is vooral dat ze in verhouding met de grote X32 te duur zijn om niet gelijk voor de X32 te kiezen.

Comment

• RobertK
                              • Jun 2012
                              • 82

Originally posted by frederic
                              Drummers zijn al erg genoeg zonder monitor. (bijna zo erg als gitaristen)
                              We gaan nog eens extra problemen bij creëren door ze op monitor te zetten?
                              In ears?
                              En het was maar een voorbeeld, voor mijn doeleinde gaat het bijv over strijkers...

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Maar adviesprijzen (dollar) zijn genoemd in de NAMM video:
                                Compact 2499
                                Producer 1999
                                Rack 1499
                                Core 999
                                ik zit al een tijdje te gassen om eind dit jaar een X32 rekversie in het bandrek te gooien. Dat zo een ding er aan zat te komen leek wel duidelijk.

als die prijzen kloppen qua verdeling dan is een core + S16 duurder dan een rack?????

De core als backup voor x32 is leuk en maakt hun systeem wel een stuk betrouwbaarder.
                                als ze een "redundant mode" programmeren heb je een X32 met volledige redundancy voor <3500 euro. Dan is die betrouwbaarheidsdiscussie wel ineens helemaal anders....

Kan dat rackding ook functioneren als stageblock? Dat als er een pa met AES50 network poorten komt het ding gewoon afgetakt kan worden?
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...