Maar veel kerstverlichting op een mengtafel is soms wel storend in een donker theater.
Behringer X32
Collapse
X
-
Maar zodra je met een layered tafel zit die volledig user routable en patcheable is, waar je zowel stereo als mono kanalen op kan gooien en waar er geen scheiding is tussen je bus/dca faders en je input faders (si expression/compact), dan vind ik het toch wel een must.
Op die tafels is toch echt geen ruimte op 3 rijen gaffa te gaan klevenComment
-
't is wel makkelijk maar normaal gesproken heb ik een standaard indeling in mijn layers zitten.
Enige dat wijzigt zijn een paar kanalen die afwijken van het normale, dus wanneer ik bijzondere instrumenten heb.
Bij die kanalen plak ik dan een stuk tape waar het op staat, ik hoef het eigenlijk alleen bij deze kanalen te lezen.
Faders zitten bij mij in groepen van 8, dan weet je dus gewoon dat de eerste van de volgende groep bijvoorbeeld de kick is en zo verder.
Zelfde geldt voor bijvoorbeeld een 31 bands EQ, daarvan moet je ff weten dat elke drie faders een verdubbeling van de frequentie is, dus 1 octaaf verder, heb je dat eenmaal door dan hoef je bijna niet meer te kijken welke fader je moet hebben.
Daarbij is de leesbaarheid van de tekst in de displays meestal niet heel goed te noemen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Echt nog nooit een probleem gehad dat ik iets niet kon aanduiden op een M-serie, LS9, etc. Ondanks de multi-layers en het "gemis" van displays. Ook andere (gast)techneuten kunnen alles prima vinden met drie regels op één strook gaffa eronder. De meeste kijken ook (macht der gewoonte waarschijnlijk) eerst onder de faders en niet boven de faders. Geen display voor nodig, geen must dus, en persoonlijk blijf ik erbij dat het een non-argument is in het verder prima plus-punten rijtje dat je hier al regelmatig in dit topic hebt opgesomd.
en dan hebben de displays zelfs bij deze een minpunt. Waarom ze dan in de software een zwarte achtergrondkleur hebben gestoptLast edited by vasco; 26-08-13, 16:02.
Comment
-
Prima uitleg en reden maar maak de tekst dan niet wit in de software/apps, geeft een verkeerd beeld van de praktijk. Dan zal de kleurencombo zwart op donkerblauw (in de software/app word dit automatisch wit op donkerblauw) ook wel geen geweldige leesfactor hebben in de displays?Last edited by vasco; 26-08-13, 16:09.
Comment
-
Ik vind het ook makkelijk om niet gebruikte kanalen op zwart te zetten, blij dat de tekst dan niet meer leesbaar is.
Comment
-
Mijn X32 heeft wel eens een keertje een update nodig (draait nog steeds 1.08, my bad). Weet iemand of dat netjes stap voor stap moet of kan ik 1.15 er gewoon in een klap opgooien?
Kan via de Behringer site niet echt een definitieve aanwijzing vinden.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Geen probleem, update dan wel alles, dus ook de XUF en de appsComment
-
Als je zo'n grote stap maakt in revisies is de kans groot dat je scenes niet meer werken. Dus ga er maar vanuit dat je je scenes opnieuw moet maken. Doe na de upgrade ook even een reset, zodat alle dataveldjes netjes geïnitialiseerd zijn. ;-)As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
Comment