Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

In dit filmpje toont men de achterkant met 16 xlr outputs en wordt op 2.29 min. toch wel degelijk gesproken over 16 aux sends.

YouTube - NAMM 2011 - BEHRINGER Digital Mixer, the new X32

De indeling ziet er overzichtelijk en doordacht uit. Er is echt goed over nagedacht. Leuke feature is de usb multi-tracking; 32 kanalen opname op een usb drive. Daarnaast komt er in de toekomst een personal monitoringsystem. Ik wordt stiekem toch wel heel van deze demonstratie.
    Last edited by Rieske; 20-01-11, 19:17.
    Life is what you make it

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Jups, en ook over 16 Mixbusses. Waarschijnlijk zijn die twee hetzelfde en kan je naast de 8 DCA's die 16 mixbussen gebruiken om ofwel een auxmix of een subgroep (al dan niet met uitgang) op te zetten. Zo heb je effectief 6 auxen, 8 FX processoren en nog 16 mixbussen die zowel Aux als subgroep kunnen zijn.

Als het ding inderdaad doet wat de mensen van Behringer zeggen, is hij bijna perfect, als ie nou ook nog Neutriks krijgt...

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Zouden onze limburgers hier ook nog iets aan ontwikkelt hebben?

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Originally posted by DJ Antoon
          Zouden onze limburgers hier ook nog iets aan ontwikkelt hebben?
          Off topic: Je bedoelt Technica del Arte ? Die zijn nu voornamelijk met Luci bezig.
          Last edited by Rieske; 20-01-11, 22:51.
          Life is what you make it

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by djspeakertje
            Jups, en ook over 16 Mixbusses. Waarschijnlijk zijn die twee hetzelfde en kan je naast de 8 DCA's die 16 mixbussen gebruiken om ofwel een auxmix of een subgroep (al dan niet met uitgang) op te zetten.

Daan
            Een DCA is heel iets anders als een subgroep.
            Met een DCA regel je slechts de versterking van de toegewezen kanalen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by djspeakertje
              Jups, en ook over 16 Mixbusses. Waarschijnlijk zijn die twee hetzelfde en kan je naast de 8 DCA's die 16 mixbussen gebruiken om ofwel een auxmix of een subgroep (al dan niet met uitgang) op te zetten. Zo heb je effectief 6 auxen, 8 FX processoren en nog 16 mixbussen die zowel Aux als subgroep kunnen zijn.

Als het ding inderdaad doet wat de mensen van Behringer zeggen, is hij bijna perfect, als ie nou ook nog Neutriks krijgt...

Daan
              Dat is nu net het probleem met Behringer.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by frederic
                Dat is nu net het probleem met Behringer.
                Ik zou er 2 kopen voor de zekerheid, das nog een koopje
                Mocht je problemen krijgen op een klus, even mn spare mixer pakken zeg je tegen je opdrachtgever....

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van het apparaat, er is echt overal aan gedacht. Lijkt simpel te bedienen, zowel met conventionele multi als digisnake te gebruiken, 8 31 bands EQ's, 8 effecten en multitrack recorder.
                  Als de betrouwbaarheid en klank goed zijn dan is het een super apparaat.

Comment

• Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

De kwaliteit van de behringer galm waar ik ooit mee heb gewerkt was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Hoe zouden de effecten in deze mixer klinken?

Ach what the hell, voor dit geld is nog niet eens echt een minpunt te noemen als je een ander galmpje mee moet nemen. Het zelfde geldt natuurlijk voor een eventuele andere preamp voor de zang oid.
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

als de betrouwbaarheid en klank hetzelfde is als hun vorige digimixer is het al een goede deal voor dat geld.

Kommop een full-on 32 kanaals digimixer met motorized faders en alle features van soundcraft en A&H voor 2400-dollar?

Wat koop je tweedehands digitaal voor dat geld?

Je kan er in ieder geval niet omheen. Het is dirt cheap. En weer meer bands zijn in staat om tot een tamelijk hoog niveau economisch goed onderbouwd een eigen installatie te kopen. Dus als verhuurder moet je echt goed naar je marktpositie en je inventaris kijken waar je toegevoegde waarde zit! Dit soort dingen gaan in ieder geval de afschrijvingen van 02R96 en consorten veeeeel pijn doen. De randapparatuur tweedehands prijzen pijn doen. Kleine opnameverhuursetjes overbodig maken.

Waar raak je een oude 40 kanaals console nog kwijt? Nu al nergens meer. Zelfs de instapgebruiker slaat die stap over!

Als je in het bandsegment zit met een conventionele 24 kanaals soundcraft, DBX klasse effectrek, 4 kanaaltjes monitoring dan moet je echt NU handelen! Veel forummers zijn al overduidelijk hiermee bezig. Dat zie aan threads als roland v/s yamaha digi enzo. Maar ik zie best een grote groep verhuurders die de kat uit de boom kijken. De gaan m.i. dezelfde kant op als de demostudio's gegaan zijn. Die zijn ook uitgedund tot een fractie van de business.
                      Last edited by showband; 21-01-11, 14:07.
                      lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Vergeet alleen niet dat deze prijs nog wel zonder digisnake is, ben erg benieuwd wat die gaat kosten.
                        En of die compatible is met bijvoorbeeld de Roland.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Originally posted by MusicXtra
                          Vergeet alleen niet dat deze prijs nog wel zonder digisnake is, ben erg benieuwd wat die gaat kosten.
                          En of die compatible is met bijvoorbeeld de Roland.
                          digisnake zit er op.

Klark technic standaard. Er komen remote boxen.... Luister de video op youtube

En er is een systeem bij te koop zoals aviom/roland heeft.

YouTube - NAMM 2011 - POWERPLAY Personal Monitoring System

ik ben echt shocked hoe snel het ineens gaat! (en blij als inhurende partij van audio )
                          Last edited by showband; 21-01-11, 14:13.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Originally posted by showband
                            Als je in het bandsegment zit met een conventionele 24 kanaals soundcraft, DBX klasse effectrek, 4 kanaaltjes monitoring dan moet je echt NU handelen! Veel forummers zijn al overduidelijk hiermee bezig. Dat zie aan threads als roland v/s yamaha digi enzo. Maar ik zie best een grote groep verhuurders die de kat uit de boom kijken. De gaan m.i. dezelfde kant op als de demostudio's gegaan zijn. Die zijn ook uitgedund tot een fractie van de business.
                            Dat is precies de reden dat ik alleen een klein live rack zelf heb en een grote set-up al een tijdje inhuur. Voor een klein live rack is het voordeel van digitaal niet zo groot (compact is het al redelijk, 12 kanaals multi is niet zo zwaar etc) en daar staat tegenover dat iedereen die zichzelf geluidstechnicus noemt met dat rackje overweg kan.

Wat me opvalt is dat je, met de compactheid en prijsgunstigheid van de digitafels, je steeds meer freelance geluidsmannen hebt die hun eigen tafel meenemen, zoals dat ook bij licht-techs wel eens gebeurt.

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Originally posted by showband
                              digisnake zit er op.
                              Niet standaard:
                              48-channel "digital snake" via ultra-low latency AES50 ports*

*These features are optional and not automatically included. The AES50 trademark is property of the Audio Engineering Society, NY

Comment

• Rieske
                                • Aug 2002
                                • 544

Originally posted by Big Bang
                                De kwaliteit van de behringer galm waar ik ooit mee heb gewerkt was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Hoe zouden de effecten in deze mixer klinken?
                                Ik zou zowiezo mijn Lexicon's blijven gebruiken. Niet iedere fabrikant van digitale tafels bied voor mij de goede effecten, zelfs Yamaha niet...

De verwachte verkoopprijzen van het monitorsysteem:

POWERPLAY P16-I (Input module) - $499.99
                                POWERPLAY P16-M (Personal Mixer) - $399.99
                                POWERPLAY 16 P1-D (Distributor) - $299.99
                                Last edited by Rieske; 21-01-11, 15:18.
                                Life is what you make it

Comment

Working...