Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Ja daaag! Volgens mij zitten we net een paar dagen voor/over de introductie van het bewuste product, dan zal ik nu het onderwerp af gaan sluiten. Lijkt me nogal onhandig en ongewenst. Gaat dus niet gebeuren.
    Wel het verzoek: Nets te melden? Niet reageren!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Check eens de facebook van behringer, lang zal het niet meer duren voor je hem kan gebruiken

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Originally posted by desolation
        Als ze geen kwaliteit zouden willen leveren maar gewoon masspushen zoals voorheen, denk je dan echt dat ze X32 zolang in ontwikkeling zouden houden? Of dat ze er 3jaar direct swap garantie op geven ?
        Behringer heeft, voorzover mijn ervaring reikt met hun spullen, nooit spul uitgebracht wat niet echt af was. Wel hebben ze er een handje van, wat tevens hun hele concept is/was, om zo goedkoop mogelijk te produceren. Van binnen wordt er goed over de zaken nagedacht en menig Behringer product heeft een fijnere user interface dan de veel duurdere concurrent. Als je kijkt hoe de PCB'tjes in elkaar steken en de behuizingen zijn gemaakt dan is daar ook weinig op aan te merken, zit gewoon goed in elkaar. Voor mijn gevoel wat, voor de duidelijkheid niet op feiten is gebaseerd, werd er wel op doorontwikkeling bespaard. Eenmaal een ontwerp af was dan ook af. Echte fouten er uit halen maar vooral geen geld meer insteken en bij massas produceren. Waar wel flink op bespaard wordt zijn de componenten. Panasonic elco's zijn te duur, PCB's worden met flatcables verbonden, schakelende voedingen zijn niet altijd je van het. Daar is de prijs ook naar. Dat een faderkapje niet habbi tabbi aanvoelt wil niet zeggen dat er geen prutsfader onder zit. Laat staan wat er verder onder de motorkap zit. 2500 dollar is niet veel voor wat ze verkopen, helemaal als er ook een groot (touch?)screen opzit, redelijk wat motorfaders en 32! preamps. De 01v96 en de presonus studiolive tafels zitten in dezelfde prijsklasse, maar hebben maar 12 preamps, geen motorfaders, geen touchscreen, enz. Op papier ziet deze tafel er goed uit, R&D lijkt ook weer goed te zijn alleen ben ik benieuwd naar de componentkeuze.

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

Vergeet wel niet er rekening mee te houden dat Presonus of zelfs Yamaha een héél stuk minder tafels verkoopt dan behringer. De X32 is nog niet op de markt, en hij is nu al compleet uitverkocht tot in november. Als je op korte termijn zo'n berg aan tafels verkoopt kosten je componenten ineens ook een stuk minder.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Op de Behringer facebook staat nu een fotootje van een SoundOnSound cover met een X32 erop. Uit nader onderzoek (downloaden en inzoomen) blijkt dat dat de Sound On Sound van Augustus 2012 is. Voor veel mensen "de grote test"...

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Er staat ook een foto van de doos met daarop duidelijk de tekst "Programmable MIDAS Preamps".
              Dat is dan weer een verrassing, ik dacht dat er een Klark Teknik design in zat...
              Last edited by renevanh; 03-07-12, 15:27.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Klark Teknik heeft nu niet echt iets te maken met de preamps, maar met de FX engine

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Ik ben weer dingen door elkaar aan het halen... lalalala... snel verder studeren :P
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• JohanH
                    • Mar 2010
                    • 98

Gevonden op Soundforums.net (http://soundforums.net/junior-varsit...ussion-16.html)
                    Van Mr. Uli himself...

Lijkt toch dat er nog niet aan het einde van hun latijn zitten qua dsp-power.... Misschien toch een serieuze contender aan het worden)

Re: X32 discussion Dear all,

We are pleased to inform you that while we are shipping the X32 now, we are already working on the next generation software upgrade for the X32 which will include high-end FX “plug-ins” based on physical modeling of classic audio hardware. We are essentially “rebuilding” classic analog gear in the digital domain. Our roadmap includes Neve, SSL, Urei and other well-known products such as the LA-2A compressor, Lexicon reverbs, SPL De-Esser and the TC Finalizer multiband compressor etc.

We are also working on cutting-edge pitch shifting and pitch correction tools for amazing voice applications.

Those “plug-ins” will be available through simple software upgrades, as the X32 is a living mainframe that allows expansion in multiple dimensions. And the best is, that these upgrades will be for free.

We are very proud that for the first time the X32 Digital Mixer, combined with the S16 Digital Snake and the P16 Personal Monitoring system offers a complete solution both for live and studio applications.

CEO
                    MUSIC Group
                    www.music-group.com

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Er zit blijkbaar 2x een SHARC DSP in. Voor die prijs zeer impressionant imho

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

zegt mij nog niets
                        ANALOG DEVICES - ADSP-21261SKSTZ150 - IC, SHARC, DSP 150MHZ, SMD, LQFP144
                        16 euro voor twee als consument

lekker belangrijk!

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Je haalt er nu ook wel specifiek de goedkoopste uit hé

Volgens soundforums zit deze erin : AD21371

Comment

• JohanH
                            • Mar 2010
                            • 98

Komaan... gaan we zo beginnen, stopt eens met die onzin. Want als je zo begint rekenen dan zelfs voor alle grote merken eens uit wat het maar kost aan onderdelen en wat jullie betalen... alsof een SD7/XL8 zijn geld dan waard is hé... 't is niet de kost van de DSP die telt, maar de "waarde" van de code die er in zit. (en dan nog....)

Originally posted by showband
                            zegt mij nog niets
                            ANALOG DEVICES - ADSP-21261SKSTZ150 - IC, SHARC, DSP 150MHZ, SMD, LQFP144
                            16 euro voor twee als consument

http://nl.farnell.com/analog-devices...144/dp/1439060

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

Originally posted by JohanH
                              Komaan... gaan we zo beginnen, stopt eens met die onzin. Want als je zo begint rekenen dan zelfs voor alle grote merken eens uit wat het maar kost aan onderdelen en wat jullie betalen... alsof een SD7/XL8 zijn geld dan waard is hé... 't is niet de kost van de DSP die telt, maar de "waarde" van de code die er in zit. (en dan nog....)
                              Mee eens, vandaar deze response op de constatering dat de DSP zo een pluspunt zou geven.

ok 50 euro geen 16.

maar duidelijk niet de point om een toverdoos als uberpowerfull en uniek mee te laten schitteren. Roland duwde in zijn VG-8 in 1995 al twee dikke DSP's. En dan?
                              Last edited by showband; 09-07-12, 09:12.
                              lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by desolation
                                Vergeet wel niet (?) er rekening mee te houden dat Presonus of zelfs Yamaha een héél stuk minder tafels verkoopt dan behringer. De X32 is nog niet op de markt, en hij is nu al compleet uitverkocht tot in november. Als je op korte termijn zo'n berg aan tafels verkoopt kosten je componenten ineens ook een stuk minder.
                                Pffffff, wat een ongefundeerde post.
                                De Fiatdealer trekt ook meer klanten dan de Mercedesdealer.
                                Brood van €1,35 verkoopt beter dan brood van €2,35,
                                en ook verkopen de budget schroevendraaiersets van PB staal
                                beter dan de sets van A-merken.

Mooie brug: Voor mij blijft het een PB merk, waarbij mijn
                                resultaten uit het verleden zeker blijven tellen in de toekomst.
                                En nee, ik sta - op voorhand - niet open om genuanceerd en gefundeerd
                                nader onderzoek te doen (veldtests en -analyses) naar nieuwe producten van
                                dit merk.
                                Al zou het een onderdeel zijn van Cadac of SSL, voor mij blijft het PB.

Grtz

Nes

ps: PB staat in deze voor pisbak
                                Last edited by NesCio01; 09-07-12, 11:35.
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...