Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Een X32, SI Compact, Roland of eender welke mixer in die range heeft hetzelfde pijnpunt: direct acces en gebruiksgemak. iLive series, VI series, Pro series, SD series, allemaal hebben ze véél meer direct acces en daar zit het hem qua gebruiksgemak. Functionaliteit, je zit met een beperkt budget dus met beperkte featuresets. Wil je echt 16 of 32 GEQ's, 16 stereo effecten, ed... dan moet je naar de grote jongens gaan.
    En geluidskwaliteit, de X32 is naar mijn mening tot nu toe de beste qua sound quality in de budget tafels. En ik ben daar niet de enige in als je de reviews checkt.
    Echter blinken ze allemaal in niets uit, wil je een tafel die uitblinkt moet je naar de big boys. Zo heeft de VI1 de meeste direct access die er is, heeft de Pro/XL8 superieure preamps en sound quality, etc...
    Zodus, evenmin. Budget tafels blinken in niets uit. Buiten de O1V, die blinkt uit in zo onpraktisch mogelijk te zijn.

Wat je wél als groot verschil hebt tussen een X32 en bv een M480, is de prijs. Een M480 is geen 8000EUR waard, daar is hij veel te kreupel voor. Met wat stageboxen bij leg je snel 13-15k neer voor een tafel die op geen enkele rider geaccepteerd wordt. In dat budget is rider acceptancy voor mij toch best belangrijk. Zeker als ik weet dat ik voor een vergelijkbare prijs een iLive kan halen die wél geaccepteerd zal worden, en op elk vlak superieur is.
    Je mag van mij super blij zijn met je overpriced M4XX, hier in België zal geen enkele tech staan te springen om het ding te gebruiken.
    Dan toch écht liever een T112, die zowel qua featureset als gebruiksgemak de M480 ver achter zich laat.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by desolation
      Met wat stageboxen bij leg je snel 13-15k neer voor een tafel die op geen enkele rider geaccepteerd wordt.
      Met de M400 hier nog nooit problemen gehad met rider acceptatie, denk dat als ik met een X32 aankom er heel wat minder enthousiast gereageerd zal worden.
      Niet omdat het een slecht ding zou zijn maar simpelweg omdat er Berhinger op staat....
      Alleen al om die reden vind ik rider acceptatie één van de grootste flauwekul zaken van de hele branche.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Rider acceptatie is inderdaad gigantische flauwekul, maar het wordt vanaf een bepaald niveau toch meer dan vaak gehanteerd. In NL zal het misschien warmer lopen voor de Roland, maar hier in belgië staat hij vaak op de not accepted list, samen met de kleine Yamaha's.
        Het is hier nu wel DiGiCo en Soundcraft land, want zelfs de steengoede Pro2 heeft hier amper userbase. Als het er dan op aankomt geeft ik liever hetzelfde geld voor een T112+IDR32 of IDR48. Zeker als die A&H nog eens een pak meer mogelijkheden bied.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Met wat stageboxen bij leg je snel 13-15k neer voor een tafel die op geen enkele rider geaccepteerd wordt.
          Even een nuance correctie; Die (schijnbaar) in België niet geaccepteerd wordt.

Daarbij ben ik het eens dat je nu uitspraken doet over een tafel waarvan ik en vele andere weten hoe deze klinkt, wat deze kan en hoe deze werkt. Ik zal niet beweren dat een M-serie mixer superieur is maar dat is denk ik een woord dat men niet snel in de mond moet nemen want er is niet veel zaligmakend in de wereld.

Of een X32 zich ondanks de prijs boven een M-serie kan verheffen moeten wij nog allemaal maar afwachten. Blauwe ogen trekken mij niet over een streep heen hoe interessant en nieuwsgierig ik ook ben naar dit product door alles wat er verteld en geschreven word. De onzin met rider acceptatie ten spijt zal men niet blij gaan kijken als ik met een Behringer X32 binnenloop en dan is het ook zonde geld terwijl een Roland M-serie wel makkelijk verhuurd en geaccepteerd word (in Nederland).

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Tja rideracceptatie, hoe vaak staat er niet op geen digitale tafel.
            Als je dan gaat bellen valt het nogal mee. En op een M400 kan iemand met geen digi-mix ervaring toch al heel snel werken is mijn ervaring, de interface is erg logisch ook al is het dus kennelijk belabberd gesteld met de direct acces en gebruikersgemak.

Wat betreft Ilive, GLD, SD9, noem de redelijk betaalbare desks maar deze zijn ontwikkeld na de M400. 3 jaar geleden was de M400 een zeer goed antwoord op toen verkrijgbare Yamaha live mixers LS9, M7 die toch wel achter bleven op met name geluidskwaliteit en geen digimulti hadden. Maar een goede rideracceptatie hadden ze wel, dat dan weer wel.

Enfin ik ben benieuwd waar Roland nu mee gaat komen en of die desk het de concurrentie moeilijk gaat maken qua prijs en prestatie.
            Maar goed dit is nog steeds off topic.

Wat mij betreft terug naar de X32.

Comment

• JohanH
              • Mar 2010
              • 98

Originally posted by MusicXtra
              Met de M400 hier nog nooit problemen gehad met rider acceptatie, denk dat als ik met een X32 aankom er heel wat minder enthousiast gereageerd zal worden.
              Niet omdat het een slecht ding zou zijn maar simpelweg omdat er Berhinger op staat....
              Alleen al om die reden vind ik rider acceptatie één van de grootste flauwekul zaken van de hele branche.
              Sander,

Ikzelf heb 2 X M400's + de ganse santeboetiek aan stageblokken gehad dus wel ervaring... En rideracceptatie is hier echt 0,0.
              Klanktechnisch ben ik daar altijd heel tevreden over geweest, maar je houd geen materiaal die je niet lokaal kan verhuren hé.
              En qua gebruik is het gewoon effe wennen tussen de Roland en de X32. De Roland klinkt volgens mij meer als een MH (the British EQ-Style), de X32 klinkt cleaner, niet echt zoals een XL4 PreAmp, maar het zit toch goed in die richting. In elk geval niet zo een "metaalklank" zoals een Yamaha.

Nu voor mij maakt het ridergedoe ook niks meer uit. Als de klant vraagt naar een grotere/andere tafel, no problemo als ie er wil voor betalen. Er zijn hier genoeg SD8/9-tjes en andere te huur. En anders een good-old MH3 met outboard doet ook wonderen :-) (had ik voor de M400 en heb ik in feite nog altijd spijt van dat ik die verkocht heb...)

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

......................
                Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:10.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal niet zo belangrijk vind wat voor mixer er gebruikt wordt, voor mij is het niet meer dan een stuk gereedschap.
                  En als dat gereedschap betrouwbaar is, een goede geluidskwaliteit levert en voldoende features heeft om een lekkere mix neer te kunnen zetten zal het mij worst zijn of er nu Berhinger, Midas, Roland of Digico op staat.
                  Meestal zijn er veel belangrijker zaken die van invloed zijn op de uiteindelijke geluidskwaliteit dan de mixer. Daarmee ga ik dus niet beweren dat het geen reet uitmaakt hoe een mixer klinkt maar het gaat daarbij vaak om nuance verschillen die door het publiek niet eens opgemerkt worden.
                  De reden dat ik mijn analoge gear een paar jaar geleden heb verruild voor digitaal is dat het allemaal kleiner en lichter is.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Het gaat bij Digimixers niet meer over geluidskwaliteit zoals het bij analoge desks was, het gaat nu meer over de featureset (aantal GEQ, FX, etc...) en de workflow.
                    Als je een hele avond moet staan mixen op een O1V wordt je daar écht niet blij van als tech. Dan idd meer dan liever een analoge tafel.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

@Desolation: Je leest nogal euhhhh.... Selectief.

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Originally posted by MusicXtra
                        De reden dat ik mijn analoge gear een paar jaar geleden heb verruild voor digitaal is dat het allemaal kleiner en lichter is.
                        ...ook selectief misschien maar ik sluit me hierbij aan ;-)

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Als je een hele avond moet staan mixen op een O1V...
                          Waar komt de link met een 01V nu weer vandaan
                          Dacht dat we het over meer recente modernere digitale tafels hadden in vergelijk tot een X32 en de acceptatie. Dat een 01V niet acceptabel is in deze tijd begrijpen de meeste hier wel, dan is al snel alles beter

Verder beschrijft MusicXtra het gewoon goed, het maakt niet zoveel uit wat er staat als het gereedschap maar goed en deugdelijk is. Een timmerman wil ook geen kunststofhandgreep Gamma hamer uit de grabbelbak van 2,50 om zijn werk te verrichten.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by purplehaze
                            ...ook selectief misschien maar ik sluit me hierbij aan ;-)
                            Tja veel andere redenen zijn er niet.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

het gaat nu meer over de featureset (aantal GEQ, FX, etc...) en de workflow.
                              Ik kwam in het verleden toch echt niet zo vaak analoge tafels tegen met vca groepen, mute groepen, elke uitgang een eq. erop. Nu lijkt de meest simpele digitale mixer al meer te moeten hebben anders voldoet deze niet...

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

nou, nou. dat gaat me ook wat ver.

de reden dat tweedehands digimixers onverkoopbaar zijn is niet allen gebruiksgemak hoor.
                                Maar ook de nog beroerde geluidskwaliteit.

Een tweedehands analoog van merk x doet in de regel een kwart tot half de aanschafprijs
                                Een tweedehands digitaal merk x doet ondertussen bijna een factor tien waardevermindering in die tijd...
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...