Kf850

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroentjee
    • Dec 2007
    • 19

    Kf850

    Hallo,

    Ik weet dat hier veel mensen zijn die vaak met het welbekende KF850 systeem hebben gewerkt.
    Daarom de vraag of jullie tips hebben bij het stapelen van de set.
    Metname voor een set met 3 toppen en 3 subs per kant.

    Ik zie graag wat ideeën van jullie.

    Mvg Jeroen
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

    #2
    Je zal toch de basisprincipes van geluid moeten kennen om tips goed te kunnen toepassen. Elke locatie is anders en vraagt dus een andere plaatsing.

    Mijn tip: Huur eens voor een avond een technieker in die er veel mee werkt. Daar ga je veel wijzer uit kunnen worden als uit een paar tips van een forum.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Er zijn toch wel wat standaard tips te geven voor een KF850 set?
      Daarbij verteld het verhaal niet dat TS niets zou weten van de basisprincipes.
      Zelf heb ik er nooit mee gewerkt maar kan me zo voorstellen dat je bij meerdere toppen een tussenruimte tussen de toppen moet aanhouden om ongewenste koppeling te voorkomen.
      Als je meerdere toppen gebruikt moet je ze zo plaatsen dat ze elkaar zo min mogelijk overlappen qua spreiding, met 3 toppen krijg je dus een grote horizontale spreiding. Tenzij je twee toppen boven elkaar plaatst waarbij je de bovenste top het best op zijn kop kunt zetten zodat beide hooghoorns zo dicht mogelijk bij elkaar zitten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Jeroentjee
        • Dec 2007
        • 19

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Er zijn toch wel wat standaard tips te geven voor een KF850 set?
        Daarbij verteld het verhaal niet dat TS niets zou weten van de basisprincipes.
        Zelf heb ik er nooit mee gewerkt maar kan me zo voorstellen dat je bij meerdere toppen een tussenruimte tussen de toppen moet aanhouden om ongewenste koppeling te voorkomen.
        Als je meerdere toppen gebruikt moet je ze zo plaatsen dat ze elkaar zo min mogelijk overlappen qua spreiding, met 3 toppen krijg je dus een grote horizontale spreiding. Tenzij je twee toppen boven elkaar plaatst waarbij je de bovenste top het best op zijn kop kunt zetten zodat beide hooghoorns zo dicht mogelijk bij elkaar zitten.
        Dit bedoel ik inderdaad. Bij ons bedrijf hebben we sinds kort een 850 set met 3 toppen 3 subs per kant. Daarom wil ik er graag meer over weten. Want je hebt niet altijd de spreiding van 3 toppen langs elkaar nodig maar wel de 'power' nodig om de diepte van de zaal te halen.
        Ook wil ik tips hebben om de hoogte van de toppen te halen, hoe doen jullie dit? simpelweg op podiumdelen oid.

        mvg Jeroen

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Vaak worden er onder de SB850's nog SB1000's gelegd, voor extra hoogte en extra sub.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Waveform
            • Dec 2009
            • 321

            #6
            Podiumelementen of gevlogen. Laatste optie is uiteraard ideaal voor zulke topkasten. Met podiumelementen van 80cm zit je meestal wel goed.

            Trek ook zeker telkens je top en baskast samen met spanbandjes indien het een oude reeks is zonder inkepingen. Dat durft anders wel eens gaan lopen.

            Spreiding is volgens mij ongeveer 55 graden, dus je kan best de toppen vanachter tegeneen zetten en vanvoor er een gat tussen laten. Anders haal je in totaal amper 80 graden met 2 toppen.

            Het is echt een stevig systeem. Zeker te toppen zijn toch wel van een serieus kaliber. Je kan daar dus echt wel heel groot in gaan. Veel mogelijkheden dus. Hopelijk ben je wat met die standaard tips, maar je gaat echt grote klankverschillen horen bij verschillende manieren van opstellen en dat is me allemaal net ff teveel om hier neer te schrijven

            Comment

            • Waveform
              • Dec 2009
              • 321

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Vaak worden er onder de SB850's nog SB1000's gelegd, voor extra hoogte en extra sub.
              Ik vind dat eigenlijk maar een rare werkwijze... Met 1 sb1000 er onder per stack kom je niet hoog genoeg en met 2 kasten er onder heb je eigenlijk veel te veel sub en wordt het toch wel een duur podiumelement. Je hebt namelijk weer een extra amprack inclusief processor nodig.

              De sb850 vind ik ook mooier klinken, dus als je bass te kort hebt zet je toch gewoon een center cluster erbij.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Tsja, ik vind het ook niet handig dat de hoogte onvoldoende is bij een standaard stack terwijl de meeste gigs toch met ground-stacks gedaan worden.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Jeroentjee
                  • Dec 2007
                  • 19

                  #9
                  Het makkelijkste is denk ik gewoon een podiumdeel eronder met pootjes van 60/80. Of een Mac kistje. Kistje is namelijk ook 60.
                  Maar 3e top erop moet kunnen? Beste om de hoorns naar elkaar toe te zetten dus op de kop? iemand daar ervaring mee?

                  Comment

                  • dwali
                    • Jun 2002
                    • 92

                    #10
                    hmm.. vraag me af of "op z'n kop" veel gaat helpen aangezien de hoorn dichter bij het midden als de bovenkant vd kast zit.. (wat jammer is, want subje/topje op de grond is te laag.. dus je moet altijd ergens op stacken..)

                    En je hebt dan niet meer de lat/sleuf waarmee de kasten in elkaar vallen (geloof me, een 850top van 3hoog wil je niet op je hoofd krijgen..)

                    eigenlijk zou je er iets van kf853 op moeten zetten.. kf850 is niet echt een longthrow kast..

                    edit: een aantal bedrijven hebben zelfbouw "halve" bh850's gemaakt om wat flexibeler te zijn met stacken..
                    Last edited by dwali; 30-11-10, 21:15.
                    For those about to rock, we salute you...

                    Comment

                    • FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

                      #11
                      Ik zie me die 3e 850 top ook nog niet erbovenop stacken. 1 top boven de sub lukt met zijn 2en, maar hoger lijkt me redelijk onmogelijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet de langste technicus van nederland ben

                      Ik zie veel mensen 850 met de toppen aan de voor en achterzijde tegen elkaar stacken. Hoe moet ik "ongewenste koppeling" interpreteren ?

                      Laatst getest met mac250 kistje op zijn kant onder de set. Das ook 60cm hoog en die heb je na het inhangen toch over.
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by FiëstaLj

                        Ik zie veel mensen 850 met de toppen aan de voor en achterzijde tegen elkaar stacken. Hoe moet ik "ongewenste koppeling" interpreteren ?
                        Door de kasten tegen elkaar te zetten gaat het mid en low koppelen, het hoog doet dat, door de korte golflengtes, niet waardoor de balans op verschillende afstanden niet klopt. Wanneer je een 'vuistbreedte' afstand tussen de kasten houdt heb je hier veel minder last van.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Jeroentjee
                          • Dec 2007
                          • 19

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Door de kasten tegen elkaar te zetten gaat het mid en low koppelen, het hoog doet dat, door de korte golflengtes, niet waardoor de balans op verschillende afstanden niet klopt. Wanneer je een 'vuistbreedte' afstand tussen de kasten houdt heb je hier veel minder last van.
                          Ik neem aan dat de achterkant van de kast het beste tegen elkaar kan staan en dan tussen de voorkant een 'vuistbreedte' afstand tussen.
                          Zodat de hoek iets groter wordt en de 2 hoorns elkaar niet teveel overlappen.?

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Ze hebben toch wel 'oud' 850 gekocht he? RCF + TAD...Cresten erachter...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

                              #15
                              Originally posted by Olaf Duffhuës
                              Ze hebben toch wel 'oud' 850 gekocht he? RCF + TAD...Cresten erachter...
                              Oud 850 ja. 8001's erop.. Zwaar maar wel lekker.
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                              Comment

                              Working...