theaterzaal 17x20m welk soort speakers huren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

@Noobie,

Dit is een praktijk gerichte oplossing.
    Maar waar ik ik 'hoop' is iemand die met een zaal aankomt waar ze een delaystack inknopen voor dit soort klusjes.
    Het lijkt mij heel erg sterk dat die zaal er is, daarmee probeer ik duidelijk te maken dat het geen zin heeft.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by moderator
      @Noobie,

Het lijkt mij heel erg sterk dat die zaal er is, daarmee probeer ik duidelijk te maken dat het geen zin heeft.
      Die zaal is er echt, Theater 4in1 in Breukelen heeft halverwege de zaal een delay-stack hangen. Typisch zo'n geval waar de leverancier geprofiteerd heeft van de onkunde van degene die de beslissingsbevoegdheid had over de aanschaf van de installatie. Het klinkt voor geen meter en slaat ook helemaal nergens op.

Volgens mij heeft het gros van de mensen hier niet door hoe klein een zaaltje van 20 bij 17 meter eigenlijk is. Hoorn geladen toppen, line-array's, delay-stacks. Wat nou als ik een zaal van 40 meter diep heb? Moet ik daar dan 2 delay-stacks in gaan hangen?

Simpele toppen op statief, twee of, voor een egalere verdeling, 4 subjes met een tussenafstand van een meter of twee op een rij voor het podium en eventueel nog twee minitopjes midden voor het podium werkt echt perfect.

Overigens is het meestal het gebrek aan microfoontechniek waardoor de verstaanbaarheid te wensen overlaat, daar is de grootste winst te halen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by moderator
        Kan iemand mij een zaaltje aanduiden met soortgelijke ( 20x20!) afmetingen waar naar tevredenheid van de gebruikers een delaystack wordt gebruikt.
        Stack is een groot woord (één boxje is geen stack), maar Figi (Zeist) in Zaal 1. Volgens mij hangen daar zelfs twee delays + balkon fill, die bij films voor surround worden gebruikt, maar bij theater als delay.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Riep er hiervoor iemand iets over balkons of over een surround set?

Ook ME komt met een zaaltje aan waarvan je de setting niet wil aanbevelen voor een andere lokatie.
          ...Tot op heden geen geen zaal derhalve.

nog even afgezien van hoe het in Figi klinkt
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

de tijd dat gospelmuziek een achtergrond geplaatst bandje was met een hoop zangers...die je ook niet hoefde te horen en dan enkel één spreker die duidelijk verstaanbaar moest zijn is allang achterwege.

De dag van vandaag verlangt men wel degelijk naar een muzikaal gevoel waarbij mijn het liefst nog alles goed hoort (ook al is dat soms gewoon onmogelijk).

Men wil dus wel degelijk kickdrum horen en voelen maar niet worden weggeblazen.

Anyway... ik zelf heb toch al eens een met delaystakjes gewerkt maar was vooral omdat het een conferentie was 80% spraak en 20% live muziek... en dan had ik gewoon op 10m de 2de speaker staan, zo bleef het voor iedereen aangenaam. De zaal was wel een heel stuk smaller toen (12*20) en helemaal ingekleed met stof en tapijt.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Om in een zaaltje van 20 meter diep te zorgen dat het publiek achteraan het goed hoort en het publiek vooraan niet weggeblazen wordt is het zaak de speakers goed hoog op te stellen.
              Vergis je niet in een delay-stack, je hebt maar op één plek in de hele zaal echt een goed geluid omdat je maar op één plek de looptijden perfect kunt instellen. Op iedere andere plek heb je dus in meer of mindere mate last van kamfilter-effecten.
              Op zich prima voor spraak om met laag volume toch goed verstaanbaar te zijn maar voor muziek af te raden in deze ruimte.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

was allang niet meer van plan om delay stack te plaatsen in deze zaal (17-20).

Comment

Working...