Woofer vervangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moenjayzz
    • Oct 2010
    • 9

Woofer vervangen

geachte,

ik wist niet precies waar ik me vraag moest stellen maar het betreft het volgende.

Als ik een woofer vervang, is het mogelijk om een zwaardere woofer in de monitor speaker te zetten zonder de interne crossover te vervangen of moet er dan een andere in?

Mvg.
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

..vul even je profiel nog in Wel zo gezellig elkaar een b'tje te kennen;-)

-Welke monitor gaat het om
    -Welke woofer zit er nu in
    -Welke wil je er in zetten

Levert vast een zinnig antwoord!
    ~Clearsound~

Comment

• moenjayzz
      • Oct 2010
      • 9

gewoon een willekeurige, mijn vraag luidt het volgende: Is het mogelijk om van bijvoorbeeld 400 rms te gaan naar 800rms zonder de crossplaat te verwisselen en wat zijn hier de consequenties van

Comment

• pjadskop productions
        • Nov 2008
        • 128

Dan weet ik wel niet of je kast er nog wel geschikt voor is (maar daar zijn andere mensen die je daar verder mee kunnen helpen), en wat de crossplaat betrefd, deze hebben een maximaal vermogen, dus dat moet je opzoeken (mss kun je het type geen?)
        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Je moet vooral kijken naar de TS (Thiele Small) parameters van de luidspreker die er nu in zit en een mogelijke vervanger uitkiezen op basis van zo gelijk mogelijke parameters, anders klopt er niks meer van je kast en gaat het niet werken. Waarom wil je eigenlijk meer vermogen? Verdubbeling van het vermogen levert je maar 3 dB extra op (nauwlijks hoorbaar verschil)... Je kan dan beter kijken naar een speaker met een beter rendement, of liefst een compleet nieuwe kast. De interne x-over heeft inderdaad een vermogensgrens, afhankelijk daarvn kan er wel of geen andere speaker in. Waarom wil je dit precies weten?
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...