Hallo
Voor kleinere zalen en kroegen hebben we (ik) onze eigen PA-set met:
- 2 subs, 2 tops (zelfbouw, goede kwaliteit)
- 2 monitor groepen - 3 zangmonitors.
- powered mixer (Yam. EMX 5000-20) van 2 x 500W (4 Ohm)
- monitor versterker 2 x 300W
Wij zijn een pop-rock band en heel soms mix ik ook een bevriende band. Vaak merk ik dat de powered mixer net iets te kort komt. Ik moet dan bas, bassdrum iets terug schroeven om niet "in het rood" te gaan. Ik wil de versterkers wat opwaarderen en zat te denken aan:
- interne amp gaan gebruiken voor monitors en nieuwe versterker voor zaalgeluid
- nieuwe extra versterker alleen voor subs (en dus apart aansturen van tops)
Ik zit met name aan het laatste te denken maar wat denken jullie er van? Ik zag bijvoorbeeld een crown xs 900, 2 x 900W (4 Ohm). Mocht ik de powered mixer nog een keer inruilen (voor een "losse" mengtafel), dan lijkt me deze ook geschikt om mee verder te gaan.
Wat denken jullie er van???
Voor kleinere zalen en kroegen hebben we (ik) onze eigen PA-set met:
- 2 subs, 2 tops (zelfbouw, goede kwaliteit)
- 2 monitor groepen - 3 zangmonitors.
- powered mixer (Yam. EMX 5000-20) van 2 x 500W (4 Ohm)
- monitor versterker 2 x 300W
Wij zijn een pop-rock band en heel soms mix ik ook een bevriende band. Vaak merk ik dat de powered mixer net iets te kort komt. Ik moet dan bas, bassdrum iets terug schroeven om niet "in het rood" te gaan. Ik wil de versterkers wat opwaarderen en zat te denken aan:
- interne amp gaan gebruiken voor monitors en nieuwe versterker voor zaalgeluid
- nieuwe extra versterker alleen voor subs (en dus apart aansturen van tops)
Ik zit met name aan het laatste te denken maar wat denken jullie er van? Ik zag bijvoorbeeld een crown xs 900, 2 x 900W (4 Ohm). Mocht ik de powered mixer nog een keer inruilen (voor een "losse" mengtafel), dan lijkt me deze ook geschikt om mee verder te gaan.
Wat denken jullie er van???
Comment