Geluidset voor lagere school

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agraaff
    • Dec 2010
    • 41

    #61
    Originally posted by MusicXtra
    Laat die Behringer er tussenuit, daar zal je geluid aanzienlijk van opknappen en je speakers gaan ok wat langer mee.
    Verder zou ik iets meer uitgeven aan de lange Speakon kabels en de 4 polige versie nemen, kun je later altijd makkelijker een extra versterker bijplaatsen en neem voor de XLR kabels wat deftiger exemplaren met Neutric connectors.
    Even gechecken maar die ik had opgeschtreven zijn met Neutrik connectoren dus dat zit wel goed.
    Ik ga 99% zeker geen extra versterketr bijplaatsen dus wat is dan nog het nut van 4 aderige kabel? zijn wel dubbele prijs

    De gedachte van de Behringer limiter was niet om de geluidskwaliteit te verslechteren maar het te limiteren zodat ze nooit in de clip kunnen en nooit teveel vermogen uit kunnen sturen. wil niet over een paar maanden weer gaan solderen.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #62
      Originally posted by agraaff
      De gedachte van de Behringer limiter was niet om de geluidskwaliteit te verslechteren maar het te limiteren zodat ze nooit in de clip kunnen en nooit teveel vermogen uit kunnen sturen. wil niet over een paar maanden weer gaan solderen.
      De Behringer is zeker geen RMS limiter, als hij al iets doet is het simpel het comprimeren van het signaal waardoor het piekvermogen weliswaar gelimiteerd wordt maar het gemiddelde vermogen nog steeds veel te hoog kan worden. Kans dat je vrij snel met brokken zit wordt dus alleen maar groter.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • agraaff
        • Dec 2010
        • 41

        #63
        in plaats van de Gemini CDMP-2600 zag ik ook deze nog: [URL="http://www.licht-geluid.nl/winkel/p-8354-dap-ds-2680dmp3-double-cd-player-mp3-cd-card-slot-in.aspx"]dap ds-2680dmp3 double cd player mp3 cd card slot in/URL]

        Scheelt 90 euro en ik vinde de DAP wat duidelijker in bediening (gezien vanaf plaatje) ervaringen hiermee?

        Comment

        • agraaff
          • Dec 2010
          • 41

          #64
          Originally posted by MusicXtra
          De Behringer is zeker geen RMS limiter, als hij al iets doet is het simpel het comprimeren van het signaal waardoor het piekvermogen weliswaar gelimiteerd wordt maar het gemiddelde vermogen nog steeds veel te hoog kan worden. Kans dat je vrij snel met brokken zit wordt dus alleen maar groter.
          handig om te weten

          Weet je toevallig wel een goede en niet te dure RMS limiter?

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #65
            Een goeie (Dateq) kost je minstens de helft van je budget.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #66
              Hoe lang heb je nog een cdspeler nodig? ik denk dat de gemiddelde groep 8ér al meer met ipods etc werkt dan met cd's, die zijn enkel de noodzakelijke drager omdat pa en ma nog warme herinneringen koesteren aan die zilveren schijfjes.
              Kun je niet beter investeren in een standalone mp3/AAC speler met daarnaast een simpele losse cd-speler voor noodgevallen in plaats van een cd-speler die er nog wat bij kan?

              Comment

              • agraaff
                • Dec 2010
                • 41

                #67
                Originally posted by MusicXtra
                Een goeie (Dateq) kost je minstens de helft van je budget.
                DateQ SPL-2 limiter 545 euro, slik
                Laten we het dan houden bijj goedkope

                Comment

                • agraaff
                  • Dec 2010
                  • 41

                  #68
                  Originally posted by R. den Ridder
                  Hoe lang heb je nog een cdspeler nodig? ik denk dat de gemiddelde groep 8ér al meer met ipods etc werkt dan met cd's, die zijn enkel de noodzakelijke drager omdat pa en ma nog warme herinneringen koesteren aan die zilveren schijfjes.
                  Kun je niet beter investeren in een standalone mp3/AAC speler met daarnaast een simpele losse cd-speler voor noodgevallen in plaats van een cd-speler die er nog wat bij kan?
                  Heb ik ook aan zitten denken maar over het algemeen zitten niet de groep 8ers er aan maar de leraren.

                  Even een concreet voorbeeld van 3 weken terug: de directrice heeft een radio-cdspeler torentje met ingebouwde speakers aangeschaft met USB ingang. voor muziek in de hal.
                  Nu wil ze muziek op de USB stick zetten en vroeg mij hoe moet dit, het lukt mij niet.

                  Dit is het gemiddelde nivo zij zweren bij cd en cd-r, denk dat die de komende jaren nog wel worden gebruikt als basis voordat zij doorhebben dat usb toch ook wel makkelijk is.
                  Overigens mogen zij (officiel volgens wet) geen illigale spullen hebben als bedrijf zijnde...

                  Om deze reden de CD-speler met mp3 en USB mogelijkheid.

                  Comment

                  Working...