ruisende DI100's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #46
    Ik heb weinig ergernis op dit vlak. Ik leg dan ook altijd op de plekken waar voeding nodig kan zijn mijn eigen blokken neer. Dat zijn de bekende nylon blokken met 4 schuko's.
    Er zijn natuurlijk altijd nog muzikanten die het nodig vinden om hun eigen verlengsnoertjes daarop aan te sluiten, maar het gros vraagt meestal of er "daar ook een stroompuntje kan komen" ipv hun eigen snoeren.
    Die geknoopte en kapotgetwiste tweelingsnoeren met kroonsteen heb ik al lang niet meer gezien. Die witte bouwmarkt dingen wel inderdaad, maar niet vaak. Daar is ook vaak weinig mis mee, behalve de kleur en de schakelaar....

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #47
      Originally posted by RenéE
      Vergeet niet het stekkerblok met schakelaar met rood lampje.
      Als je ze open (en dicht) kunt krijgen, en je overbrugt de schakelaar zodat enkel het lampje nog werkt, dan is het nog wel eens makkelijk.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #48
        het gaat de muzikanten om het lampje. Maar al te vaak hebben ze geen idee wanneer er sap op die podiumblokken staat. En weinig pa mensen zullen dat even zeggen. Ook kun je tijdens het aan/uit flipperen wat sommige pa bedrijven doen nog evwen je setup stroomvrij hopuden. Zeker nu er steeds meer laptops het toneel op gaan...

        gevalletje te lange ingesleten miscommunicatie.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Carl
          • Nov 2000
          • 907

          #49
          Hmm, ja een lampje zit er bij mij ook altijd op de blokken. Maar de spanning eraf? tijdens wisselingen ofzo? Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gedaan. Wat is de gedachte daarachter?
          Het lijkt me alleen maar lastig, als er nog even spanning nodig is voor weetikveel of vergeten het er weer op tijd op te zetten.

          Comment

          • cru
            • Sep 2003
            • 106

            #50
            Misschien even terug on topic: goeie ervaringen met de DI100? Neen, heel weinig. Bij mij is er steeds wel iets dat fout gaat of ruist met die dingen. Niet moeilijk: you get what you pay for dus kan ze enkel aanraden voor de kleinere PA.
            Afgelopen zomer was ik gastmixer op een groot festival: reuze podium, Martin W8L line array, SD8 en SD9 desks, vette lightshow, ... . Die dag hadden we een sax extra bij, met eigen DPA microfoon, dus ik vraag een DI 'tje en wat toveren de heren tevoorschijn? Idd: ...
            Ben toen maar even een J48 uit mijn toolcase gaan halen, want wat voor zin heeft het om je peperdure microfoon door een budget DI via een top pre-amp, Madi snake, peperdure digitale mixer naar een high end PA te sturen?
            Sorry, graag even ernstig werken dan.

            Zonder reclame te willen maken voor Radial post ik graag deze interessante blue paper. Neen, de DI100 staat niet in de vergelijking: http://www.radialeng.com/pdfs/Radial...ort-on-DIs.pdf

            Comment

            • SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

              #51
              Originally posted by cru
              ... wat voor zin heeft het om je peperdure microfoon door een budget DI via een top pre-amp, Madi snake, peperdure digitale mixer naar een high end PA te sturen?
              Inderdaad, wat heeft het voor een zin om een microfoon door een DI te halen?

              Verder is de 100 een handig doosje voor als je monitors schever moeten, je kistvulling nodig hebt, of in dat ene geval dat je BSS-en of Klark's even op zijn.

              Zelf heb ik er 2 in de kist (naast 4 fatsoenlijke DI's en wat trafo's) en toch zijn ze soms handig om te hebben. Ze klinken niet zo goed, belasten je bron toch behoorlijk, maar zijn wel soms show-savers.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #52
                we zijn weer eens 19 euro dingen aan het vergelijken met dingen die een factor 6 duurder zijn.... GEEEUW! Die mooie radiall doosjes of goedkopere BSS ofzo kom je in het land niet veel tegen hoor.

                Prijs/prestatie is met dit ding van behringer niets mis mee.
                Sterk aan te raden voor elke bassist en toetsenist die niet verrast wil worden door PA bedrijven die de rider weer eens niet hebben gelezen.

                Wij hebben er ook een in de kist. Die heeft zijn geld al meer dan opgebracht. Dat is toch wat telt.

                Voorlopig zie ik nog vaak zat monacor passieve doosjes bij grote PA bedrijven langskomen met een vette sticker over het merk. Terwijl de mannen die mee zijn met de PA staan te vuurspuwen over behringer. (we hadden het laatst nog over in de maling nemen van muzikanten... net als de keren dat ik chinese imitatiemicrofoons als "shure die beter is dan mijn @#$% sennheiser"....ach , is al niet meer te tellen)
                lekker belangrijk!

                Comment

                • drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

                  #53
                  behringer DI kost wel eerder 35 euro (di100) en voor dat geld koop ik toch liever een ART DI hoor. Blijft het bas en sub tenminste ongefilterd doorkome

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #54
                    Originally posted by showband
                    Prijs/prestatie is met dit ding van behringer niets mis mee.
                    Sterk aan te raden voor elke bassist en toetsenist die niet verrast wil worden door PA bedrijven die de rider weer eens niet hebben gelezen.
                    Euhhh, meestal ligt de schuld hiervan toch echt bij de bewuste band doordat er een onduidelijke en/of onvolledige rider op een tijdstip wordt verstuurd dat de PA al op locatie aan het lossen is. 'Ja, maar jij kunt je mail toch ook op je telefoon ontvangen?'
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

                      #55
                      Originally posted by showband
                      Voorlopig zie ik nog vaak zat monacor passieve doosjes bij grote PA bedrijven langskomen met een vette sticker over het merk.
                      En toch zijn die Monacor/Stage-line doosjes niet verkeerd. Als ik de keus heb tussen de DI100 en zo'n Stage-line doosje dan weet ik het wel.

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #56
                        Originally posted by MusicXtra
                        Euhhh, meestal ligt de schuld hiervan toch echt bij de bewuste band doordat er een onduidelijke en/of onvolledige rider op een tijdstip wordt verstuurd dat de PA al op locatie aan het lossen is. 'Ja, maar jij kunt je mail toch ook op je telefoon ontvangen?'
                        do not go there.... deze discussie is al zo oud als de grappen van andre van duin
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • Veenstra
                          • Aug 2008
                          • 19

                          #57
                          Originally posted by DJ Antoon
                          Ik heb wel eens tot 20V AC gemeten (op een multimeter), ik hoef hierbij niet te vertellen dat er links en rechts nogal wat fout was... Dat ik ging meten was al niet voor niets.

                          Ik ben het met je eens dat een buizen versterker niet gevaarlijker zou moeten zijn als een keyboard oid. Echter ik zie bij optredens wel eens wat voorbij komen waarvan ik me afvraag of het verantwoord is. Gelukkig gebruik ik bij gitaren eigenlijk altijd losse microfoons, en zorg voor nette spanningssloffen. Wat gitaristen allemaal aan rotzooien met hun eigen spul terwijl ik in de zaal sta... Ik heb er wel eens zien springen ja, de gitaar vastpakken, als ook de microfoon.

                          Als een keyboard niet ok is dan gebeurt er niet zoveel is mijn ervaring. Wil niet zeggen dat daar niets mis mee kan zijn.

                          Ik kan het je nog mooier vertellen

                          ooit als kereltje van 13 in het plaatselijke dorpshuis met mijn drive in show meermalen onder spanning gestaan door mijn allemaal netjes geaarde apparatuur.
                          toch maar even aan het meten geweest : er stond 220V op alle behuizingen van mijn apparatuur

                          Juist ja 220V op de aarding van de wcd
                          Dus verhaal wezen halen bij de beheerder waarbij bleek dat er een of andere knutselaar even het een en ander had aangepast wat weer resulteerde in 4 wcd's met de fase op de aarde....

                          Oplossing destijds was desbetreffende groep uitzetten, aftapen en tape over de wcd's, haspel uitrollen, ander groepje aanprikken en gaan met die banaan..

                          Comment

                          Working...