Spreidingsprobleem RCF ART725

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #16
    Originally posted by frederic
    Dit kan zeer zeker wel.
    Want dat waren de eerste speakers die onze band heeft gekocht, en we bestaan 12 jaar.
    Dan is er wel iets heel raar aan de hand want RCF had in die tijd nog geen lichtgewicht eindtrappen.
    De ART 525 A weegt nl 18 kgr.
    Misschien moet je hem eens wegen.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #17
      Originally posted by sis
      Dan is er wel iets heel raar aan de hand want RCF had in die tijd nog geen lichtgewicht eindtrappen.
      De ART 525 A weegt nl 18 kgr.
      Misschien moet je hem eens wegen.
      sis
      Het zijn geen lichtgewicht eindtrappen hoor. Ze wegen meer dan 40kg
      Ik ben gaan kijken op het plaatje: ART500 En op de factuur staat datum 2002

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #18
        Dus duidelijk geen ART 525 A .
        Ik zei het je toch dat ze nog maar +/- 3 jaar op de markt zijn.
        Misschien moet je de volgende keer toch eens beter kijken , want er zijn hier enkele posts nutteloos geweest.
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #19
          En om dan maar gelijk een nieuwe fout de wereld uit te helpen:
          De Art-500 heeft géén 90 graden spreiding.

          Mvg,

          Teun

          Ps. Voor degenen die zich afvragen: 'waarom stuurt die vent mij nou een linkje van Mackie', daarvoor is het volgende verhaal van toepassing:
          [FONT=Verdana]Mackie took over RCF in 1998. They used RCF drivers in the cabs under the Mackie brand. Then in 2003 they started using chinese drivers and sold RCF back to what was left of the original management. It is generally accepted that the earlier (RCF loaded) SRM450s are superior to the later chinese loaded ones. [/FONT]

          [FONT=Verdana]Incidentally when Mackie took over in '98 a lot of the RCF designers weren't happy, so they started their own company.............. called Eighteensound.[/FONT]
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #20
            Originally posted by 4AC
            En om dan maar gelijk een nieuwe fout de wereld uit te helpen:
            De Art-500 heeft géén 90 graden spreiding.

            Mvg,

            Teun

            Ps. Voor degenen die zich afvragen: 'waarom stuurt die vent mij nou een linkje van Mackie', daarvoor is het volgende verhaal van toepassing:
            Dat is hem helemaal. Alleen staat er het RCF logo op.

            Comment

            • speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

              #21
              De spreiding van luidsprekers, moet je niet te letterlijk nemen. Die geldt maar voor een heel klein frequentiegebied.
              Neem nou de 725 als voorbeeld. Als je naar de horizontale afstraaldiagrammen kijkt, kun je meteen zien wat ik bedoel.

              Op 90 graden (2x 45...) is de afval bij 600Hz al 6dB. In het spraakgebied, bijv bij 4000Hz is de afval al 9dB. Dat zijn verschillen die je echt wel hoort.
              Het is dus niet 90 graden volle bak en daarna wat minder.
              Ik ga niet discussieren over de ART725. Die is hier toevallig genoemd, maar alle luidsprekers hebben een afstraal diagram,(polar pattern) waarin je kunt zien wat voor jou toepassing belangrijk is

              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

              Comment

              • e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

                #22
                spreiding volgens IEC

                De spreidingshoek van een luidspreker is die ingesloten hoek waarbij, ten opzichte van een maximum, meestal op de as, de geluidsdruk met 6 dB is afgenomen. dit is zeker niet constant, en zeer frequentie afhankelijk.

                een tijdje terug een ontwerp gemaakt met ART 325 voor een cultureel centrum, zal eens kijken of ik de EASE plots nog heb. zo nu weer naar de kalkoen.....

                groet jurjen
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                Comment

                Working...