FBT active set?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pubs
    • Sep 2009
    • 15

    FBT active set?

    Ik overweeg om een nieuwe active set van FBT te kopen.
    De Promax 14a sub en top.

    Kent iemand FBT, zo ja
    - hoe betrouwbaar is dit merk
    - met welk merk is het kwalitatief te vergelijken.
    - hoe goed is deze set in laag en hoog wergave en geluidsdruk.

    Ik heb natuurlijk de gegevens van de fabrikant er al op nageleze maar wil graag ervariongs gegevens .

    Wie kan mij helpen en als FBT niet zo goed id welke set (actief) moet ik dan kopen voor omstreeks 4000 euro nieuwe en met een vermogen van omstreeks 3200 watt totaal.

    Groet
    Rene
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

    #2
    Je zit nou wel weer dingen te noemen, maar waarvoor moet de set dienen?
    Wat voor muziek/hoeveel personen?
    Wat voor ruimtes ga je gebruiken of juist in de buitenlucht?
    Etc.
    Weten we dit, kunnen we je een beter advies geven.

    Comment

    • Pubs
      • Sep 2009
      • 15

      #3
      Geluidset is nodig voor 3 mans formatie. Pop Rock Blues.
      Bas Drums Gitaar en Zang.
      Dient zalen tot 500 personen aan te kunnen.
      De set zal voornamelijk binnen gebruikt worden.

      Kun je hier iets meer mee?

      bijvoorbaat dank
      Rene

      Comment

      • Back on Track
        • Jun 2009
        • 227

        #4
        FBT is gewoon goed, bij mij doet een setje nu al 12 jaar dienst en nog steeds zonder morren.

        ik denk dat een paar mensen mij gaan aanvliegen maar ik durf hem zelfs in het hoekje EV, Dynacord te zetten...
        BACK ON TRACK DJ

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Ik zou gewoon zoals altijd eerst een demo aanvragen, het liefst dus met je Band spelend over de set, zodat je een objectief geluids beeld hebt..

          Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Ik vraag altijd eerst welke drivers ze gebruiken.

            Kwestie van geen baan voor niets te moeten afleggen om te gaan luisteren. Want als er Chinese drivers insteken, zoals de huidige Mackies daar pas ik onmiddelijk voor.

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              Originally posted by frederic
              Ik vraag altijd eerst welke drivers ze gebruiken.

              Kwestie van geen baan voor niets te moeten afleggen om te gaan luisteren. Want als er Chinese drivers insteken, zoals de huidige Mackies daar pas ik onmiddelijk voor.
              Zitten custommade B&C's in lees ik in de info op een verkopende site
              Even googlen en je weet het.

              De 14 inch sub kom ik trouwens niet tegen.
              Welke sub wil je specifiek gebruiken?
              Twee subjes voor 500 man rock & roll lijkt mij erg weining.

              De 14 inch top heeft wel enorme spec's qua SPL (135 !!)
              Maar of dat realistisch is???

              Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                @frederic,

                Lekker objectief verhaal, weet jij wel hoeveel drivers er in China door de meeste producenten gefabriceerd worden???

                Het is en blijft toch weer het oude liedje, eerst een testrit dan pas lullen....

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • darco
                  • Sep 2009
                  • 135

                  #9
                  Heb zelf een set van db technologies, die wat max db betreft aardig in de buurt komt van dit fbt setje.

                  Om een bandje te versterken tot 500 man publiek is dit absoluut niet toereikend!
                  Je zal toch een setje van een heel wat zwaarder kaliber nodig hebben om 500 man van geluid te voorzien bij een rock optreden.

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Originally posted by darco
                    Heb zelf een set van db technologies, die wat max db betreft aardig in de buurt komt van dit fbt setje.

                    Om een bandje te versterken tot 500 man publiek is dit absoluut niet toereikend!
                    Je zal toch een setje van een heel wat zwaarder kaliber nodig hebben om 500 man van geluid te voorzien bij een rock optreden.
                    Welke topkast van db tech levert dan 135 dB?
                    Zijn trouwens altijd PIEK waarden die niets zeggen over het aantal dB's muziek continue. Ook zeggen ze niets over vervormingcijfers.
                    Om 135 dB te halen moet je 1024 watt uitsturen op een systeem met een rendement van 105dB / 1watt.... En dat dan zonder powercompressie.
                    In de praktijk dus niet haalbaar. Normale topkast frontloaded NEVER 105dB en de powercompressie bij 1000watt is minstens 2,5dB.
                    Dus 130dB lijk mij meer realistisch met een continue max van 125dB.
                    Altijd nog behoorlijke waarden waar ik echt niet op 3 meter vrolijk naar zal luisteren, maar die inflatie van max dB waarden lijkt nergens meer naar....

                    Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • darco
                      • Sep 2009
                      • 135

                      #11
                      Als je even bij FBT gaat kijken, zal je zien dat je die 135db met een serieuze korrel zout moet nemen:
                      -max spl peak 135,5db (10ms)
                      -max spl cont 127,5db (125ms)

                      Dus denk ik dat je die 135,5db als niet te belangrijk moet opvatten!
                      Last edited by darco; 27-12-10, 20:13. Reason: typefoutje

                      Comment

                      Working...