Behringer superamps

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Zelfbouw

Comment

• mvdwerff
      • Sep 2010
      • 144

Hopelijk doet de naam, iNUKE, zijn naam geen dienst!
      Mark van der Werff
      Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

vind i-nuke wel een leuke satire op apple produkten.
        lekker belangrijk!

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Heren, heren, heren,

Wat een vooroordelen en veronderstellingen zonder een cent kennis en ervaring mbt het genoemde produkt!

Vergelijking met veel duurdere concurrenten (hoewel..prijs is nog niet bekend??) is in ieder geval voor opdrachtgevers altijd in het voordeel van de goedkoopste hoor!

Zie ook andere threads waarin de triple A merken niet meer aan bod komen in grote delen van de markt. Lekker blijven zitten met je amps van 5000 euro omdat de buur de klant net zo tevreden stelt met eentje van 785 euro!

Wait and see (and test) zou ik zeggen, en dan pas oordelen.

enne 5000 watt uit een iec? dat doet de FP6400 toch ook? Of zijn dat geen echte watten..............

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Originally posted by SPS
            Vergelijking met veel duurdere concurrenten (hoewel..prijs is nog niet bekend??) is in ieder geval voor opdrachtgevers altijd in het voordeel van de goedkoopste hoor!
            Paul
            Nou volgens mij maakte ik zelf toch nog steeds de beslissing over welke spullen ik koop en niet mijn opdrachtgever. En je hebt gelijk dat je aan het kortste eind trekt als je buurman goedkoper is, maar als je een rack met behringertroep een hele avond de sound hoort vergallen dan weet je ook waarom je de klanten die je wel hebt, bij jou aankloppen.

Ik ben in het theater nog steeds geen ampracks tegengekomen met Behringer amps erin (noch aan de tourende kant, nog aan de installatiekant). Wat mij betreft zegt dit veel over betrouwbaarheid en geluidkwaliteit!

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by SPS

Paul
              Wellicht als je af en toe op de schooldisco moet draaien maar toch echt niet als je wekelijks op pad bent en blind moet kunnen vertrouwen op je spullen.
              En een opdrachtgever is er ook heel erg bij gebaat dat je kwaliteit levert.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by MusicXtra
                Wellicht als je af en toe op de schooldisco moet draaien maar toch echt niet als je wekelijks op pad bent en blind moet kunnen vertrouwen op je spullen.
                En een opdrachtgever is er ook heel erg bij gebaat dat je kwaliteit levert.
                Zeker! Betrouwbaarheid is een doorslaggevend argument!
                Maar wat dat betreft heb ik met de Behr. versterkers geen slechte ervaringen. Weliswaar alleen in de installatievorm.. Zelf gebruik ik EV en Dynacord amps on the road.
                Maar de EP2500 al een flink aantal malen in sportkantines /buurthuizen etc geinstalleerd en die draaien hun uurtjes perfect weg.
                En zeker ook daar geldt: een amp van 395 euro krijgt de voorkeur boven eentje van 1200 euro! En dat bedoel ik ook. Je kunt een leuke offerte maken voor zo'n club, maar met een offerte voor eeen EV 2200 tov de EP2500 prijs je jezelf uit de markt. En geen hond die het hoort hoor!

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Bij mij is niet alleen de klant koning,
                  ook het publiek krijgt dit predicaat!

Ik vind het toch altijd erg fijn te horen dat niet
                  alleen de mix mooi was, maar juist ook de klankkleur.

Met dit in het achterhoofd durf ik echt niet met merken
                  aan te komen die - in mijn oren - slecht presteren.

Natuurlijk ligt het aan je budget en aan wat je doet en waar.

grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Originally posted by NesCio01
                    Ik vind het toch altijd erg fijn te horen dat niet
                    alleen de mix mooi was, maar juist ook de klankkleur.
                    Misschien ligt het aan mijn definitie van mix, maar volgens mij is een mix die niet lekker klinkt, geen mix.
                    Klankkleur is naar mijn mening een essentieel onderdeel van de mix. De beide begrippen "mix" en "klankkleur" kun je niet los van elkaar zien, maar zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Groet, Rob.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

Djeezes, wat een uiteenzetting hahaha

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by keenoncoolstuff
                        De beide begrippen "mix" en "klankkleur" kun je niet los van elkaar zien, maar zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
                        Steek eens een CD in je speler en gooi die over je PA.
                        Met je EQ en processing kun je heel veel met de klankkleur doen, maar aan de mix helemaal niks. Dat zijn echt wel twee verschillende dingen als je het mij vraagt
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

Nou, een Lab behoort tot het best klinkende wat er bestaat, dus om zomaar te zeggen dat een RCF het net zo goed doet is nogal wat.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

hier is tie.

en qua gewicht..... DEMN

YouTube - Kanaal van behringer
                            lekker belangrijk!

Comment

• EVfreak
                              • Jan 2006
                              • 146

Waarschijnlijk leef ik nog in het stenen tijdperk kwa versterking en ben ik ver weg de enige nog die met mijn rack vol met Macro-Techs en Crest onderweg ben. En ik geloof echt wel dat die schakelende dingen ondertussen véééél verbeterd en stabieler zijn ten opzichte van de begin jaren...(denk er soms ook wel eens over na om over te gaan op LAB's) Maar DIT?! Nee, ik kan er op geen enkele manier voorstander van zijn en worden. Een pakje lucht verpakt in wat (licht)metalen platen. Ik kan mij totaal niet voorstellen dat zo een ding uithoudt wat op papier staat. Ben ook benieuwd of die dingen het mechanisch een beetje uithouden in een rack dat onderweg is. En om nu te zeggen dat dat niet de markt is waar deze versterkers voor ontworpen zijn, en dat ze eerder bedacht zijn voor een vaste installatie daar zie ik het nut ook niet direct van in om daar nu meteen (veder)lichte amps te gaan installeren.
                              Ik denk dat we binnenkort een GSM als amp aan de speakers aan het knopen zijn. Loop je gezellig over straat en ben je aan het shoppen met 6000Wrms in je binnenzak! DE TOEKOMST als je het mij vraagt
                              Last edited by EVfreak; 21-01-11, 00:17.

Comment

• HR Soundproductions
                                • Oct 2005
                                • 650

Ach, het is weer een nieuw product waar de spec's er veelbelovend van uitzien. Afwachten dus maar.....

Ik weet nog dat de EP2500 uitkwam, daar had ook iedereen zijn mening over... Ook ik had er toen een aantal stuks van gekocht, lekker goedkoop, veel vermogen... en op zich nog prima dingen ook, met natuurlijk een paar beperkingen ( koeling, klank niet lekker crisp, etc.)... maar uiteindelijk wel met een prima prijs/kwaliteit verhouding.Overigens heb ik ze nog steeds in diverse van mijn (verhuur)setjes zitten.

Terugkijkend op veel producten van Behringer zal dat laatste (die prima prijs/kwaliteit verhouding) hier ook wel voor gelden... maar of dat een reden is om de A-merk amp-en gelijk maar te koop aan te bieden??? De tijd zal het leren.....

Comment

Working...