Behringer superamps

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Wij zien als professionals dan misschien een rackje met QSC en Turbosound 12" topjes.

Nee heb ook liever toch wat anders op mijn Turbosound staan dan QSC.

Een normaal publiek zal je ook niet uitlachen als je een rack vol met EP2500 op monitors neerzet -- ik vraag me af of ze zoiets zelfs wel zouden merken.

Publiek zal het niet merken, maar de artiest zal er zeker een verschil in merken de sound van die EP2500 zal zeker niet zijn zoals van een andere.

wij hebben de EP2500 ook gehad en als er iets muziek moet uitkomen dan is dit daar handig voor, eenmalig gebruik voor niet al te belangrijke job of carnaval en daarna direct de deur uit, kan je dan ook nog mooi verkopen aan leuke prijs daar ze nog geen leeftijd hebben.

Comment

• steed
      • Sep 2008
      • 68

Originally posted by Turboke
      Wij zien als professionals dan misschien een rackje met QSC en Turbosound 12" topjes.

Nee heb ook liever toch wat anders op mijn Turbosound staan dan QSC.

Een normaal publiek zal je ook niet uitlachen als je een rack vol met EP2500 op monitors neerzet -- ik vraag me af of ze zoiets zelfs wel zouden merken.

Publiek zal het niet merken, maar de artiest zal er zeker een verschil in merken de sound van die EP2500 zal zeker niet zijn zoals van een andere.

wij hebben de EP2500 ook gehad en als er iets muziek moet uitkomen dan is dit daar handig voor, eenmalig gebruik voor niet al te belangrijke job of carnaval en daarna direct de deur uit, kan je dan ook nog mooi verkopen aan leuke prijs daar ze nog geen leeftijd hebben.
      Ik zou het nog sterker vertellen. Ik ga voor de rest geen namen noemen qua artiesten. Maar we hebben vorig jaar een bekende NL artiest mogen doen welke graag met Nexo PS15 wilde draaien. Akkoord wij PS15 ingehuurd, omdat wij deze zelf niet verhuren. Daarnaast hebben wij van de monitoring de logo's afgeplakt i.v.m. opname. Als test hebben wij een Omnitronic speaker neergelegd, lijkend op Nexo echter geluidsverschil totaal verschillend, gewoon rechtstreeks op een yamaha amp. 1) Na afloop vroegen wij de artiest om feedback over de monitoring en of hij verschil had gehoord.
      2) Welke monitoring hij persoonlijk lekkerder vond klinken qua sound, maar vroeg ons de reden, omdat hij ervan uit ging dat alles Nexo was.

3) Wij vroegen de zanger om aan te wijzen welke monitor hij lekkerder vond klinken.

1) Hij had zeker verschil gehoord m.b.t. monitoring en vroeg hoe dit kon
      2) Aangeven dat dit als test voor onszelf was.
      3) Je raad het nooit, maar hij wees na een aparte losstaande test de omnitronic aan als de speaker welke hij het lekkerste vond klinken en vaker mee wilde draaien.

Hij was stond verbaasd, mede omdat hij vaak Nexo adviseert en ervan overtuigd was dat dit Nexo was.
      Hij vond het niet erg, dat wij deze test hadden gedaan het heeft hem wel de ogen geopend. Niet dat Nexo slecht is, zeker niet, maar wel dat artiesten vele artiesten van horen zeggen of kennen kiezen voor een bepaald merk totdat ze in aanraking komen met een ander merk....praat je uiteraard over een erg groot prijsverschil....om even terug te komen op merken geilheid van artiesten maar ook van collega's. Daarna hebben wij de Omnitronics verkocht aan een drive in hobby show, maar was overigens wel een leuke test.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Leuk verhaal, wat betreft merkengeilheid,
        maar leg nu die omnitronics eens voor een live band neer, en doe de test
        nog eens. Denk dat de uitkomst dan heel anders zal zijn....
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Is niet zozeer merkengeilheid, maar bepaalde merken zijn nu eenmaal beter of anders dan de rest en dat zijn ook meer dan 1 merk.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by bones2001
            Leuk verhaal, wat betreft merkengeilheid,
            maar leg nu die omnitronics eens voor een live band neer, en doe de test
            nog eens. Denk dat de uitkomst dan heel anders zal zijn....
            Zelfde geldt voor versterkers, neem eens een Lab, Crown of welk A-merk dan ook. Zit dan toch echt wel een hoorbaar verschil in, dan heb ik het nog niet over de betrouwbaarheid...
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Is niet zozeer merkengeilheid, maar bepaalde merken zijn nu eenmaal beter of anders dan de rest en dat zijn ook meer dan 1 merk.
              Nu moet ik eerlijk zeggen dat Nexo en Omnitronic natuurlijk wel héél ver uit elkaar liggen als het om prijsklasse gaat.

Maar elke fabrikant heeft zijn bagger en zijn juweeltjes, er is geen merk wat alléén maar perfecte apparatuur produceert. Dat er nu merken zijn die voornamelijk bagger produceren (of hebben geproduceerd) wil nog niet zeggen dat we die maar 'om het merk' buiten de deur moeten houden.

Kijk voor de grap naar Showtec. Een jaar of 15 terug was iedereen het er over eens dat het een budget-flutmerk was uit de elektronicawinkel voor de puber die net zijn thuisdisco wilde bouwen. En als je nu tegen een podium aankijkt, 9 van de 10 keer dat je een Sunstrip of Pixeltrack ziet. Had de verhuurder in kwestie die anders maar thuis moeten laten omdat de lichttech met zijn grote mond zei 'wij werken niet met Showtec'.

DAP is de laatste jaren ook aardig aan de weg wezen timmeren, en Behringer komt er misschien wat laat achteraan, maar ook daar komt tegenwoordig leuk spul vandaan. Weinig VJ's die je bijvoorbeeld zonder BCR2000 op stap ziet gaan.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

Een sunstrip kan je moeilijk vergelijken met een versterker lijkt me, en we moeten in onze sunstrips toch ook regelmatig onderdelen vervangen, heb ik gelukkig nog niet moeten doen in onze amps.

Comment

• steed
                  • Sep 2008
                  • 68

Een sunstrip kan je moeilijk vergelijken met een versterker lijkt me, en we moeten in onze sunstrips toch ook regelmatig onderdelen vervangen, heb ik gelukkig nog niet moeten doen in onze amps.
                  Als je dan KIND Audio neemt, voor diegene die het niet kennen http://www.kindaudio.com, heeft ook een valse start gemaakt vroeger met hun amps. Als je nu kijkt wat er verkocht is en nog wordt verkocht door de wereld heen. Wij hebben KIND versterkers geïnstalleerd die na 16 jaar nog volop draaien en zonder problemen en wel elke dag in het rood...zeker vertrouwd, robuust voor touring en prijs technisch gelijk /lager aan Crown/Crest. Voor touring heerlijke versterkers en warme klank. Voor onze systemen sluit deze versterker goed aan, voor een ander systeem zou je een ander merk kunnen kiezen, versterker keuze qua klank maakt zeker wel uit zoals Music extra aangeeft, maar alles bezit elektronica en alles kan onverwacht stuk, fabrieksfoutje, piekje o.i maakt dan niet uit met welke systemen je werkt.

Gebruik je de behringer voor de goedkope rental, dan heb je hem snel terug verdient, net als DAP of Showtec sunstrips verdien je gewoon eerder terug dan een CLS pixelbar. Tuurlijk is er een verschil qua lichtopbrengst of kwaliteit. Kijk eens naar de LED parren. CLS LED par mooi verhaal alle ledjes en spotjes zelfde kleur en uit één strip vervaardigd. M.a.w. als je 10 led parren naast elkaar hangt hebben alle spots dezelfde kleur blauw, rood e.d. andere merken parren zouden kleurverschil hebben, de ene spot is het blauw wat lichter als de andere. Maar bestel je nu een CLS par (8 stuks) en over een jaar weer (8 stuks) dan heb je waarschijnlijk versie 1 en versie 40, m.a.w. niet uit één strip vervaardigd dus ook kleur verschil, je betaald wel het dubbele... dus dan maar een Eurolite of Showtec en snel geld maken.

Hoeveel bedrijven gebruiken wel niet hele dure XLR kabel? ( en dan kijk je bij de mengtafel en zie je......juist DAP verloop kabeltjes) Heb ze gezien bij de duurste tafels....

Tegenwoordig zijn de materialen niet zo slecht meer als voorheen, kijk maar naar de auto industrie. (al hoe wel de meeste auto's en van de duurste merken weer retour fabriek worden gehaald i.v.m. problemen )

was eff of topic...

Maar we zullen zien waar Behringer vandaan gaat komen, we laten ons verrassen.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

+1 voorbeeld:
                    -Op het vlak van zangmicrofoons zit je op het moment vast aan een handjevol (te dure) merken omdat de rest troep maakt. Dat zou makkelijk door chinezen bij bv sE goedkoper kunnen. Maar het gebeurd niet.
                    -Op het vlak van de digi-galmen kun je met een factor 10 prijsverschil soms nog mensen blij maken. (spx-90 versus dikke botique galmen)
                    -ook kun je een goede boom opzetten over dikke mengtafels gebruiken t.o.v. een submixertje. Dat is toepassing en lokatieafhankelijk of het KAN. In een kroeg gaat ruimtegebrek boven featureset.

(goedkope)merken worden soms ook vereenzelvigd met goedkope categorie. Terwijl mega-merken zoals yamaha vrijwel in elke klasse meedoet. En amper op de rotzooi in de onderklasse wordt afgerekend. Begint behringer van de onderklasse soms middenklasse zaken te bouwen. Maar ontkomt niet aan haar stigma. En dat ga je aan je potemonaie voelen als je jezelf daar niet aan kan onttrekken. Ik ben over weinig aankopen zo tevreden als mijn eerste generatie composer en 2-weg X-over. Die hebben diverse a-klasse spullen 10 jaar overleefd.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

Originally posted by MusicXtra
                      Zelfde geldt voor versterkers, neem eens een Lab, Crown of welk A-merk dan ook. Zit dan toch echt wel een hoorbaar verschil in, dan heb ik het nog niet over de betrouwbaarheid...
                      Euhm, geldt helaas niet altijd!

Lab op laag ten opzichte van een Crown 5000, ja Crown wint.
                      Lab op laag ten opzichte van een Synq 3K6? nauwelijks hoorbaar
                      Synq op laag ten opzichte van een Digam 7000, JA!! synq wint DIK.... een 2de digam 7000 genomen, maar ook die wilde niet duwen.
                      Synq op laag ten opzichte van Crown, Ja, minimaal, crown wint het gewoon kwa Vette sound, duwt harder door heb je het idee, alleen, de synq gaat retestrak op het laag, je hebt bijna het idee dat een crown niet zo precies speelt.

(echt een kwestie van smaak in dit geval wat je beter vind)

Lab op monitor ten opzichte van een Sunq 2K2, 3K6, Lab wint het dik, veel opener helderder, beter!

Zo zie je maar weer, kwestie van smaak en gebruik van verschillende amps, maar ook speakers, processor enz zullen een rol meespelen in de sound.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

En over welke lab heb je het dan?

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Let wel; dat de een mooi strak vi bdt vindt de ander weer blubberig.

Tis gewoon een kwestie van smaak.

Als we allemaal dezelfde smaak hadden hadden we dezelfde vrouw, dezelfde auto , hetzelfde huis, dezelfde verhuur spullen noem maar op.

Ik zeg het zo vaak op het forum hier : je moet geen appels met peren vergelijken.

Iets van 500 euro zal niet beter zijn als hetzelfde apparaat van bv 5000 euro.

MAAR het spul van 500 is zeker niet slecht en zeker zijn prijs/kwaliteitsverhouding waard.

Ga je produkten in dezelfde prijsklasse bekijken dan heb je er ook verschillende meningen over omdat de smaak persoonlijk is.

Ik heb klanten die met de QSC PL serie werken en bij uitbreiding financieel niet uitkwamen en voor de gein de Synq Amps getest in vergelijking met de QSC en ze hebben een berg Synqs gekocht PUUR vanwege budget en voor het prijsverschil tussen 2 PLen en de DIGITs 3K6 konden ze meer 3K6jes aanschaffen wat MEER power betekende maar wel moesten inleveren qua klank tegenover de PLen EN ze hebben er geen spijt van.

Iedereen loopt maar de Synqs af te zeiken vaak omdat ze het hebben gehoord van iemand maar zelf geen ervaringen hebben met deze amps.

Ik heb er al een aantal in gebruik zonder problemen op een uitzondering na.

Wat ik hier ook merk is dat als er een persoon iets afzeikt iedereen hetzelfde begint te doen maar als er meerdere zijn die positief over iets zijn dat altijd wordt tegen gesproken.

Niet iedereen heeft het budget om iets van een paar duizend euro te kopen.
                          Dus een alternatief van een paar honderd ligt dan meer in zijn smaak.

Als ik naar mezelf kijk heb ik spullen van een paar honderd die meer geld opleveren dan de spullen die enkele duizenden euro's hebben gekost.

En gaat er een budget AMP of wat dan ook kapot na 20x verhuren op een jaar koop je weer een nieuwe !
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Turboke, ik heb het vergeleken met lab 6400 voor laag.
                            en voor de monitoren, 1300, 1200C en 2400.
                            Gebruikte speakers, 18" reflex JBL2241, monitor een 12" minimax met een beyma KX12
                            Processor telkens dezelfde instellingen, Xilica.

@Roland, als jij na 20keer verhuren je spullen al terug verdient hebt... ben je erg goed bezig.

Maar zoals ik al aangaf, op het mid-hoog, fullrange monitoren klinken de synq amps een heel stuk minder!!!!!! Hiervoor heb ik dus ook Labgruppen aangeschaft.

BoT, hoe de superamps van behringer gaan klinken, geen flauw idee... Er is tegenwoordig nog steeds heel veel troep tekoop, meestal ZEER goedkoop, daarna komt er eigenlijk al prima bruikbaar spul, oplopend tot highend, en megaprijzig.. Of het allemaal zn geld waard is is soms de vraag, maar zolang het betaald wordt, prima. Is alleen maar een goede markt werking.

De kunst is met jouw eisen, jouw portmonnee, de juiste producten te kiezen waar A jij tevreden mee bent, en B de boehoefte van jouw klanten kunt verwezelijken!
                            Hoe dat wordt ingevuld, moet ieder voor zich beslissen.

Alles afzeiken is makkelijk, hetgeen in de juiste contekst en perspectief te zien is al een stukje ingewikkelder..Om nog maar te zwijgen over andermans eisenpakket te oordelen.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• e-sonic
                              • Aug 2004
                              • 329

superamps voor super speakers?

ik las op de site over vermogens tot 6kW, maar welke speakers moeten dat verwerken?

Ik kom Behringer vooral in de vaste systemen tegen, type sportkantine, en daar gaat op zondag de knop wel eens open, na een wedstrijd met een pilsje op het terras, maar dat is met de gangbare versterkers van +/- 250-500 watt per kanaal prima te doen. De glazen komen dan al van de tap getrild...

In het filmpje zie je een versterkerkast op een pink ronddraaien, maar dat lijkt me ook met 3a4 kg geen sinecure....
                              Last edited by e-sonic; 31-01-11, 15:11. Reason: typo
                              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• jeroen777
                                • Mar 2011
                                • 2

Heeft al iemand meer informatie over deze versterkers?
                                iemand ze al gehoord of gezien?

gr, Jeroen

Comment

Working...