Inregelen FOH systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #61
    Originally posted by drummerke
    ben ik blij dat ik steeds met eigen setje kan gebruiken... plug en play!
    Waarmee je aangeeft dat de kwaliteit niet heel hoog kan zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • mesadude
      • Oct 2009
      • 40

      #62
      Originally posted by drummerke

      Hoe vaak heb je een zee van tijd om alle idealen naar boven te halen? En dan nog, met een goed ingeregeld systeem kan het nog steeds slecht gaan klinken als de band of de geluidstechnicus zen vak niet goed doet.
      je hebt nooit die zee van tijd.. maar dat maakt nu net het verschil tussen iemand die aan knopjes draait en iemand die goed is..

      het maximum uit elke situatie horen..

      en ik heb al beter klank gehoord uit een behringersetje bij een topmixer in een vort café, dan uit gigantische line-arrays met een prutser achter de knoppen..

      uiteindelijk blijft het mannetje het allerbelangrijkste.. gewoon het maximum mogelijke niveau proberen halen in elke situatie.. de ene gaat er meer uit kunnen halen dan de ander..

      't is uiteraard altijd een combinatie van muzikanten, systeem, mixer.. maar als je systeem en mixer al op niveau kan brengen, geef je ineens de muzikanten ook een mooie sofa om in te spelen, waardoor dat ook op niveau komt..

      sommigen van ons hebben uiteraard ook de luxe om enkel met goeie muzikanten te werken.. maar da's ook iets wat je opbouwt in de jaren..

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #63
        Originally posted by drummerke
        na al deze berichten krijg ik plots minder zin om een avondje te gaan mixen...pfff...

        Hoe vaak heb je een zee van tijd om alle idealen naar boven te halen? En dan nog, met een goed ingeregeld systeem kan het nog steeds slecht gaan klinken als de band of de geluidstechnicus zen vak niet goed doet.

        ben ik blij dat ik steeds met eigen setje kan gebruiken... plug en play!
        Originally posted by MusicXtra
        Waarmee je aangeeft dat de kwaliteit niet heel hoog kan zijn.
        Weet jij wat voor een setje hij heeft dan ?
        D&B is ook plug en play en dat klinkt toch vaak prima....

        --------------------------------------------------------------------
        Ik ben ooit een topic gestart over slechte technici,
        En daar is uren geschreven over goede maar helaas ook lompe onhandige mensen is het vak,
        Nadeel is natuurlijk dat Geluidstechnicus of hoe je het ook wilt noemen geen echt vak is.
        Het is nergens erkend als een beroep, dus hebben veel mensen nogal wat noten op hun zang om erkend te worden als ze op een lokatie rondlopen.
        Altijd leuk om deze mensen onderuit te zien gaan maar uiteindelijk is het toch de bedoeling om hoe dan ook een goede show neer te zetten.
        Het is toch altijd jammer dat een show word verpest door grote geluidsmannen EGO's.


        Dus een technicus die een beetje handig omgaat met de lokate crew en dan een goede sound weet neer te zetten verdiend zeker complimenten.
        Maar een tech die eerlijk zegt dat ie niet op een H kan mixen verdiend toch ook respect...

        Comment

        Working...