Actieve kasten basgitaar??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schim02
    • Jan 2011
    • 5

    Actieve kasten basgitaar??

    [FONT=Times New Roman]Hallo, ik ben bassist en wil op actieve speakers gaan spelen. Bij toeval speelde ik op een RCF 525 en een Master monitor 12” en deze kasten geven een veel mooiere sound dan normale basversterkers. Nu wil ik graag weten welke actieve fullrange kasten kan ik het beste voor basgitaar gebruiken? Het mogen ook 2 of 3 kasten zijn.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Er zullen veel merken en type’s zijn maar welk heeft;[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]- max power dus onvervormd en veel reserve[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]- hoog rendement[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]- mag 12” of 15” zijn[/FONT]
    [FONT=Times New Roman] [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Liefst van die kunststof kasten ivm gewicht.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Het moet bruikbaar zijn in een kroeg maar ook op een groot podium.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Zou zeggen ga eens wat zaken af met je Bass gitaar en probeer veel modellen.
    het geluid is zo persoonlijk als het uitkiezen van een lingerie setje, zo veel keus, zo veel smaak....

    Succes!
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • qvt
      • Oct 2009
      • 721

      #3
      Originally posted by salsa
      het geluid is zo persoonlijk als het uitkiezen van een lingerie setje, zo veel keus, zo veel smaak....

      Succes!
      Tis net januari en nu al een van de beste reactie's van 2011
      There is no substitute for imagination

      Comment

      • Tom06
        • Aug 2009
        • 161

        #4
        Hahaha, het is wel een wijze uitspraak zeg. haha
        Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          Zie toch liever mijn vriendin in een nieuw lingerie setje als een bassist met zijn nieuwe luidsprekers

          Comment

          • bones2001
            • Aug 2003
            • 741

            #6
            [QUOTE[FONT=Times New Roman]Hallo, ik ben bassist en wil op actieve speakers gaan spelen. Bij toeval speelde ik op een RCF 525 en een Master monitor 12” en deze kasten geven een veel mooiere sound dan normale basversterkers.[/FONT]][/QUOTE]


            Ik ben wel heel erg benieuwd wat voor basversterker/speakers je tot nu toe gebruikt hebt.
            Ik kan me toch echt niet voorstellen dat je zo'n kunstof kastje beter vindt klinken als b.v. een Ampeg/Eden/Markbass combootje.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              ik wel.

              en inderdaad gewoon gaan proberen.

              let even op het volgende:
              1) een fullrange kast gebruiken kan betekenen dat je meer rommel (bijgeluiden) in je geluid krijgt. Waardoor je live niet per se "beter in de mix zit".
              2) Controleer bij de zoektocht op een ingang met een ruime gevoeligheid en een gain-draaiknop.
              3) als je een priklijst maakt moet je, als je niet met een DI wil werken, wel oppassen dat je met een dynamische microfoon problemen krijgt met de plaatsing. Immers je gebruikt een tweeweg systeem. (Iets wat overigens bij dure basspeakers ook vaak het geval is. Maar als je van een enkelspeaker baskast overgaat is het een aandachtspuntje )

              Voor acoustische gitaar, toetsen en bepaalde stijlen jazzgitaar zijn dit soort kasten ook mooier dan de zgn "instrumentenversterkers".

              Zolang het geluid mooi is, is het mooi. Klaar. Queen gebruikt tot op de dag van vandaag een "oude casettespeler-amp in een hifispeaker" als gitaarversterker in de studio.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Jan van Duren
                • May 2004
                • 204

                #8
                je zult waarschijnlijk een stortvloed van systemen en merken ontvangen. Maar ik ken een bassist die speelt op dit spul TC Electronic | Bass

                en is daar zeer over te spreken.

                Comment

                • schim02
                  • Jan 2011
                  • 5

                  #9
                  Hallo bones 2001, ik heb al heel veel basversterkers gehad, ook de duurdere spullen zoals Eden,Ampeg, Markbass, AER, Glockenklang allemaal veel te dure dingen, maar het geluid van een actieve kast is veel mooier alleen hij moet wat harder kunnen en wat meer over hebben....

                  Comment

                  • stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

                    #10
                    (off-topic): @schim02: ben jij de broer van Bob?

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      het is ook niet raar.
                      Veel bassisten hebben in het verleden met full range systemen gestaan. Leland sklar had op een gegeven moment zo een grote PA voor zijn klussen dat bij schnabbels de crew hem per abuis eens als FOH had neergezet...

                      Ook zie je veel bassisten met carver en QSC eindbakken staan. Lekker veel schone power.

                      mensen zoals John Entwistle en Stanley clarke lieten speciale setups maken. Waarvan de koepelspeaker van stanley behoorlijk in het oog viel.


                      Hoewel ik voor bas een voorkeur heb voor kasten met een eigen "klank". snap ik de hang naar een pure schone DI bas. Ik speel zelf het grootste deel van de set electrisch gitaar met een parameet EQ pedaal en een DI-box en geen versterker. (alleen de distorted gitaarpartijen gaan met een simulatorpedaal)

                      Als je over een drumstel heen moet komen met authoriteit zul je wel met een enorme bak vermogen aan moeten zettten. Die 525 RCF is dan best karig.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • schim02
                        • Jan 2011
                        • 5

                        #12
                        Nee ben niet de broer van Bob maar ik weet wat je bedoeld.
                        Ben wel een goede vriend van Marcel

                        Comment

                        • schim02
                          • Jan 2011
                          • 5

                          #13
                          Misschien 2x RCF dan?
                          Het gaat erom dat ik me goed wil horen en dat gaat ook met gewone basversterkers maar het geluid blijft nu eenmaal veel laag(dan lijkt het hard) maar het geluid van actieve speakers is veel natuurlijker zoals het hoord, zo hoor je het echte geluid van je instrument..

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            1x USW en 1x UPA : prima basstackje...

                            ( hier ter plekke vaak uitgeprobeerd, wegens bassisten die auditie komen doen zonder hun eigen SWR of Hartke of TanteTrace..)

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #15
                              Ga eens luisteren naar verschillende setjes. Loop eens een dealer binnen bij je in de buurt en prik je gitaar gewoon in.

                              Want als we dan toch met Meyer aankomen zetten dan weet ik ook nog wel een paar leuke Funktion One kasten...

                              Mvg,

                              Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              Working...