Actieve kasten basgitaar??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sidefill
    • Sep 2009
    • 130

Zelf heb ik 2x Rcf 525' s staan.

En tijdens een reparatie van de basstack van onze bassist,
    hebben we deze tijdelijk gebruikt op repetitie. Gecombineerd met een Line 6 Basspod pro 19".
    Deze kan je switchen ook als regelbare line out en de DI is ingebouwd .

Met een beetje in het hoog bij/af regelen gaat het als de brandweer .
    En je kan de presets opslaan voor de volgende keer.

Toen de Ampeg stack er weer stond viel in ieder geval het gewicht's verschil op.

Blijft en kwestie van smaak, en je krijg je de termen als strak wollig knorrig etc. Heb je verder nix aan gewoon luisteren en proberen :-)
    Last edited by sidefill; 18-01-11, 17:37.

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Het zal gerust prima werken, maar ga je er zonder preamp/eq in ?
      Lijkt me toch wel prettig als je nog iets van een eq hebt, omdat het ene podium niet als het andere is.
      Ik denk dan aan bv een Alembic, Ampeg of Avalon preamp/di.

Speel trouwens zelf al vele jaren over een Ampeg SVT III pro in combinatie met Eden 410T's en een Jazzbas, waarbij dan vooral de Eden kasten echt wel een clean hifi soundje kunnen leveren, zeker met de hi-boost van de Ampeg erbij.
      Nadeel, het blijft wel zwaar spul.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by showband
        ik wel.

en inderdaad gewoon gaan proberen.

Zolang het geluid mooi is, is het mooi. Klaar. Queen gebruikt tot op de dag van vandaag een "oude casettespeler-amp in een hifispeaker" als gitaarversterker in de studio.

Helemaal mee eens, misschien een subje erbij voor als het niet laag genoeg gaat (RCF 4PRO 8001AS of 8003AS passen er mooi bij, en als je die stack keer 2 doet heb je meteen een leuke FOH voor de kleine café's.

Ik weet trouwens niet van welke koningin jij fan bent, maar van de mijne is de zanger al een jaartje of wat niet meer op deze aardkloot... Je hebt daar trouwens wel een goed punt.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• schim02
          • Jan 2011
          • 5

Ik heb zelf een bass pre-amp en een 31bands eq. Hiermee stuur ik de actieve kasten aan.
          Zoals ik al eerder aangaf heb ik zelf een RCF 525A en een Master active monitor 12" en tot mijn verbazing ging dat erg goed en weegt niks en compact.
          Maar mijn vraag is nog steeds welke actieve speakers kunnen nog meer aan zonder kapot te gaan of te vervormen ofwel wat is er net een slag beter als de spullen die ik nu heb?

Comment

Working...