ze prikken maar in en mixen maar zoals ze willen.
Zolang er echter niet bijbetaald wordt gaat hun volume echter niet harder dan van de act die wel betaald. Gewoon niet. Ook de bassen tegen de grens aan laten pompen om het "heftiger dan de rest" te maken niet. Deze aanpak komt soms voor en heb ik een broertje dood aan.
Harder is subjectief beter. En als de drie sets act die de avond moet vullen na een tapeact komt en ineens half volume verder moet dan zijn ze kansloos en hebben daar nog voor moeten betalen ook.
Als de zaalinstallatie door de organisatie is betaald bepaald die. Als de 4 sets coverband de geluidsset ophoest dan is het op zijn best gelijke monniken gelijke kappen volume.
Dat een inprikact soms klassen betere geluidsmensen, vocalen oid kan hebben. en de act eromheen overklast, dat kan natuurlijk net zo vaak gebeuren als andersom. Maar volumeoorlog is niet aan de orde.
Dus ook hier. inprikken met volume op "identiek als de band" en ga je gang met je galmdozen en minidisken. En als ik het mag zeggen. De technici van de tapeacts die ik op bedrijfsfeesten tegenkom zijn 99,99% toffe peren die hard werken. En volgens mij behoorlijk worden uitgenomen door de boekers / managers. De overgebleben enkele boerenl*l is ook meestal een enorme boerenl*l. Daar hebben we het in een ander draadje al over gehad. Die heeft bij mij ook echt een probleem want ik ga niet opdraaien voor boerenl*llen.
De technici en artiesten die in het cafe-nederlandstalig circuit zitten (voor die onbekende kroegenzangers dus) zijn helaas.....eh....dramatisch. Maar passen daarmee vaak wel goed bij de artiest zijn kwaliteiten.
Overigens het spullen door het publiek heen rijden, mixende technici van hun werk afhouden "omdat ze tijdens het laatste kwartier van de band pas kunnen opbouwen en hun vragen stellen" enz wat vaak gebeurd door het late binnenkomen vind ik wel iets wat eens op de agenda van de boekingskantoren mag komen. Hebben we het ook wel eens over gehad. Bij ons is er dus geen hulp tijdens het mixen. Of tijdens ander cruciaal werk voor de band. (snaartje/snoertje wisselen oid) De band betaald voor technici om hun werk voor de band te doen. Daarna kijken we pas of we de inprikkers kunnen helpen. Dat geeft wel eens wrijving bij inprikkers, maar die mogen daar dan ook van ons bij de organisatie over klagen. De xlr-en liggen klaar. De 220V ligt klaar. Vooraf proberen wij altijd contact te hebben....en we krijgen NOOIT response. Vandaar, verdere vragen tijdens de pause.
Zolang er echter niet bijbetaald wordt gaat hun volume echter niet harder dan van de act die wel betaald. Gewoon niet. Ook de bassen tegen de grens aan laten pompen om het "heftiger dan de rest" te maken niet. Deze aanpak komt soms voor en heb ik een broertje dood aan.
Harder is subjectief beter. En als de drie sets act die de avond moet vullen na een tapeact komt en ineens half volume verder moet dan zijn ze kansloos en hebben daar nog voor moeten betalen ook.
Als de zaalinstallatie door de organisatie is betaald bepaald die. Als de 4 sets coverband de geluidsset ophoest dan is het op zijn best gelijke monniken gelijke kappen volume.
Dat een inprikact soms klassen betere geluidsmensen, vocalen oid kan hebben. en de act eromheen overklast, dat kan natuurlijk net zo vaak gebeuren als andersom. Maar volumeoorlog is niet aan de orde.
Dus ook hier. inprikken met volume op "identiek als de band" en ga je gang met je galmdozen en minidisken. En als ik het mag zeggen. De technici van de tapeacts die ik op bedrijfsfeesten tegenkom zijn 99,99% toffe peren die hard werken. En volgens mij behoorlijk worden uitgenomen door de boekers / managers. De overgebleben enkele boerenl*l is ook meestal een enorme boerenl*l. Daar hebben we het in een ander draadje al over gehad. Die heeft bij mij ook echt een probleem want ik ga niet opdraaien voor boerenl*llen.
De technici en artiesten die in het cafe-nederlandstalig circuit zitten (voor die onbekende kroegenzangers dus) zijn helaas.....eh....dramatisch. Maar passen daarmee vaak wel goed bij de artiest zijn kwaliteiten.
Overigens het spullen door het publiek heen rijden, mixende technici van hun werk afhouden "omdat ze tijdens het laatste kwartier van de band pas kunnen opbouwen en hun vragen stellen" enz wat vaak gebeurd door het late binnenkomen vind ik wel iets wat eens op de agenda van de boekingskantoren mag komen. Hebben we het ook wel eens over gehad. Bij ons is er dus geen hulp tijdens het mixen. Of tijdens ander cruciaal werk voor de band. (snaartje/snoertje wisselen oid) De band betaald voor technici om hun werk voor de band te doen. Daarna kijken we pas of we de inprikkers kunnen helpen. Dat geeft wel eens wrijving bij inprikkers, maar die mogen daar dan ook van ons bij de organisatie over klagen. De xlr-en liggen klaar. De 220V ligt klaar. Vooraf proberen wij altijd contact te hebben....en we krijgen NOOIT response. Vandaar, verdere vragen tijdens de pause.
Comment