JBL PRX 615M vs. Eon 515

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

JBL PRX 615M vs. Eon 515

Beste mensen eindelijk zitten wij eens met een vraag !!!

Wie heeft ( gebruiks ) ervaring met 1 van de 2 speakers ???

Wij twijfelen tussen de aanschaf van of de een of de ander.

Nu moeten we nog een luister sessie plannen, maar zitten toch met een aantal vragen.

- Beide kunnen op een statief geplaats of gevlogen worden, maar qua looks is de PRX minder opvallend ( visueel aanwezig ) bij presentaties, enz en toch favoriet.

- Beide hebben een power led in het front, en kan bij de eon wel uitgezet volgens de handleiding en bij de prx ??? ( niet ? ) is echt een minpunt omdat wij dit als storend ervaren bij sommige events.
    ( Ja gaffer doet wonderen, maar toch ! )

- Verder is de DI en Q iets beter van de PRX, net als de max. SPL dus echt wel onze favoriet op papier.

- de meerdere inputs van de eon zijn wel leuk, maar niet nodig in ons geval ( net als de boost, flat, cut )

your light !
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Mijn keus tussen de JBL PRX versus EON:
    Turbosound Milan M15...

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Fridge
      • Mar 2002
      • 153

Originally posted by 4AC
      Mijn keus tussen de JBL PRX versus EON:
      Turbosound Milan M15...
      specs zien er leuk uit inderdaad, iemand (luister)ervaring hiermee?

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

Yep, heb ze zelfs gehoord naast de EON's, en de kwaliteitsverschil is er toch wel. Ben wel niet helemaal neutraal, heb een kleine voorkeur voor Turbo . Op de turbosound site vind je ook een paar reviews door eventbureau's en dj's etc. Zeker eens lezen!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Ervaringen van anderen lezen is natuurlijk prima, maar in the end komt het toch echt aan op je eigen smaak/mening. Ga dan ook zeker zelf eens luisteren, en liefst direct vergelijken. Dat word hier veel vaker gezegd, en dat is dan ook niet voor niets!

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Hartstikke mooi Turbosound......maar de specs zijn al NIET overweldigend......om de grafiek met enorme dippen op het MID nog maar NIET te spreken.
            En verders..........weinig ervaringen nog mee dus zo te merken !!!

Hoef namelijk GEEN discussie over Turbosound, ben een JBL fan !!!
            your light !

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Niemand nog in het bezit van........
              your light !

Comment

• EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

Ja, ik heb ondertussen een 2tal maanden de PRX615M en ten volle tevredenheid. Een enorme power dat goed blijft klinken zelfs wanneer de limitter in actie komt. Klinkt mooi neutraal en is voor veel dingen goed te gebruiken zonder extra sub. Bijkomend is het gewicht wat erg prettig is voor een 15" actieve top. Ben niet direct een JBL fan maar dit mag gehoord worden, en nu niet omdat ik hem zelf gekocht heb.

Comment

• Salvatore769
                  • Apr 2011
                  • 5

RCF art 725a

Hallo allemaal !
                  Ik ben akkoord - prx 615m zijn suuuuuuper !!!
                  Maar hoe is het met prx VS rcf art 725a ? Ik heb van plan een "paar" tussen die twee kiezen. Rcf zijn +- 200euro duurder. Ik zou toch rcf kiezen, maar...???
                  Graag jullie opinie en advies. bedankt.

P.S. Zeer important : ben GEEN DJ, wel entertainer muzikant ( ketron sd1 plus , viool, zang...) !!!

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by tha_dj
                    Hartstikke mooi Turbosound......maar de specs zijn al NIET overweldigend......om de grafiek met enorme dippen op het MID nog maar NIET te spreken.
                    En verders..........weinig ervaringen nog mee dus zo te merken !!!
                    Als we in deze wereld alleen maar af zouden gaan op een specsheetje, ken ik nog wel veel meer speakers die dan RUK zouden moeten zijn. Maar zo werkt het nou eenmaal niet. Theorie=niet altijd de praktijk.
                    Pak er voor de gein eens een frequentiegrafiekje van de art725a bij, die heeft ook vergelijkbare bultjes.

Originally posted by tha_dj
                    Hoef namelijk GEEN discussie over Turbosound, ben een JBL fan !!!
                    Gefeliciteerd, dat is nou typisch een opmerking waar werkelijk niemand wat aan heeft.

Originally posted by Salvatore769
                    Hallo allemaal !
                    Ik ben akkoord - prx 615m zijn suuuuuuper !!!
                    Maar hoe is het met prx VS rcf art 725a ? Ik heb van plan een "paar" tussen die twee kiezen. Rcf zijn +- 200euro duurder. Ik zou toch rcf kiezen, maar...???
                    Graag jullie opinie en advies. bedankt.

P.S. Zeer important : ben GEEN DJ, wel entertainer muzikant ( ketron sd1 plus , viool, zang...) !!!
                    Tja, zoals ik al eerder zei in dit topic; het zal uiteindelijk aankomen op je eigen smaak/mening. Op papier kun je weinig meer dan specs vergelijken...

Mijn advies is dan ook; ga ze beide eens beluisteren. Er zijn zelfs winkels/webshops/showrooms waar je ze naast elkaar zou kunnen beluisteren, omdat ze beide producten verkopen. Persoonlijk zou ik zo'n winkel opzoeken, een eigen cd'tje meenemen met nummers waar je bekend mee bent en lekker gaan vergelijken.

Ik zou de Milan M15 ook overwegen.

Mvg,

Teun
                    Last edited by 4AC; 06-06-11, 23:11.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MennoSWP
                      • Apr 2011
                      • 103

Wij hebben nu ook al een jaar een aantal PRX toppen in de verhuur, en voor het geld doen ze het zeer goed. Veel nadelen heeft het niet, ook weinig problemen mee gehad. Misschien 1 klein nadeel is dat de speakerflens van plastic is (had hem liever van staal gehad) en we hebben al 1 sub moeten vervangen. Maar zolang je ze niet te lang laat clippen is er niks aan de hand.
                      Overigens had de TS het over het uitzetten van de lampjes aan de voorkant, dit is makkelijk te doen door hem achter open te schroeven en een connectortje los te halen.

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Originally posted by 4AC

Gefeliciteerd, dat is nou typisch een opmerking waar werkelijk niemand wat aan heeft.

Ik zou de Milan M15 ook overwegen.

Mvg,

Teun
                        Tja......hierover het zelfde dus, lekker belangrijk !!! ( sarcasme mode )

Vroeg eigenlijk meer het antwoord wat de post hierboven WEL beantwoord, en verders hebben WIJ liever JBL als TURBO SOUND vandaar ook mijn DUIDELIJKE vraag.

Connector loshalen, is ook niet de moeite dus gaat het hem zekers worden ( Als we ze eens hebben beluisterd, en de oude zooi hebben opgeruimd / verkocht )
                        Want inderdaad, papier zegt niet alles, maar bij de A-merken wel redelijk goed om een eerste vergelijk te maken, en NIET 10 systemen te hoeven beluisteren.
                        your light !

Comment

Working...