Multifunctionele monitor/foh kast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #16
    ik gebruik Crown XTi2000´s op mijn Max12 speakers en ben zeer tevreden over het resultaat. Door de DSP zelf een keer goed in te regelen kun je een heel goed resultaat behalen.

    Ook een Max12 op bijvoorbeeld een QSC GX3 gaat al behoorlijk goed, zowel kwa SPL als klank.

    Comment

    • purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

      #17
      Qua multifuncionaliteit en klank op hoog nivo voor zowel op de buhne als voor FOH-gebruik toch NEXO PS10 of PS15.. en afhankelijk van budget evt. de R2 versies.
      De draaibare assymetrische hoorn van NEXO is echt een pre!

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #18
        Originally posted by frederic
        D&B Max zonder D&B versterker vind ik niet het beste idee
        Prima idee zelfs Ik draai de Max'en zowel op D6/D12 als op Dynacord P1050/LX1600 of GX3 en dat gaat allemaal prima. Die monitor heeft ook echt weinig processing nodig. Een Max15 is wat kritischer!
        En garantie tjaa, wat is garantie... d&b kan niet zien op wat voor versterker jij je Max draait. Tenzij je hem opblaast; want dat lukt niet met een D6/D12.

        Een XTI waar Marc op draait gaat ook prima; mits je de output beheerst of wat terugdraait. Daarnaast klinken de Max'en wel wat lekkerder op een versterker met een ringkerntrafo; die houdt naar mijn gevoel het laag en de sound wat beter vast dan een geschakelde voeding.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #19
          Originally posted by purplehaze
          Qua multifuncionaliteit en klank op hoog nivo voor zowel op de buhne als voor FOH-gebruik toch NEXO PS10 of PS15.. en afhankelijk van budget evt. de R2 versies.
          De draaibare assymetrische hoorn van NEXO is echt een pre!
          Duimpje omhoog...

          (Misschien een Forum ideetje? Net zoals bij FaceBook, een duimpje wanneer je iets goed vind of niet..)
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • steed
            • Sep 2008
            • 68

            #20
            L' Acoustics 112/12XT(i) is zeker ook een hele goede optie. Maar prijstechnisch ja...Bij Nexo ben je gebonden aan een nexo controller, dat vind ik van Nexo altijd zo jammer. Dat maakt die nieuwe monitoren die ze net op de markt hebben gebracht weer prijzig, maar het concept is daarin tegen wel erg leuk.

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1087

              #21
              Bij 112's zou ik ook niet zonder processor willen draaien. Al wel eens geprobeerd? Klinkt toch echt niet fijn...

              @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              • purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

                #22
                Een dedicated processor ala NEXO is juist goud, is wat duurder ok, maar al het nodige limiting, Eq, dynamische eq alles is keurig geregeld en maakt het heel bedrijfszeker en foolproof.

                Comment

                • dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

                  #23
                  Maar ook onnodig duur. En als je nexo wil combineren met andere baskasten of iets dergelijks zit je al weer te kloten dat wil eigelijk niet.

                  Waarom ontwerpen ze niet gewoon kasten die zonder proccessor kunnen draaien scheelt hoop gekloot en je processor zal maar stuk gaan dan heb je mooi een probleem. Want waar haal je zo snel andere vandaan?

                  Comment

                  • purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

                    #24
                    Originally posted by dexter
                    Waarom ontwerpen ze niet gewoon kasten die zonder proccessor kunnen draaien scheelt hoop gekloot
                    ...zucht

                    elk zichzelf respecterend merk werkt met dedicated processors om hun speakers zo optimaal mogelijk te laten presteren.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #25
                      Originally posted by dexter
                      Waarom ontwerpen ze niet gewoon kasten die zonder proccessor kunnen draaien scheelt hoop gekloot en je processor zal maar stuk gaan dan heb je mooi een probleem. Want waar haal je zo snel andere vandaan?
                      Omdat jij steeds kleinere kastjes die beter presteren wilt hebben en je liefst avond na avond op het maximum wilt kunnen draaien zonder dat er iets stukgaat. Vergeet niet dat 20 jaar geleden een versterker van 500 Watt iets bijzonders was en nu 2500 Watt meer regel dan uitzondering is. De foutmarge is daardoor een stuk kleiner geworden en die kun je dus perfect in de hand houden met een goeie processor.
                      Een processor is over het algemeen wel zo betrouwbaar dat de overweging om het om die reden zonder te doen niet aan de orde is daar de betrouwbaarheid van je speakers juist door diezelfde processor heel sterk toeneemt.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #26
                        Originally posted by dexter
                        Want waar haal je zo snel andere vandaan?
                        Uit je magazijn toch?

                        Al die merken hebben door de jaren heen gezien dat er defecten terug kwamen doordat er juist mee gekloot werd. Van uit fase staan tot crossovers die verkeerd stonden. Hoorde pas nog van iemand dat zijn set kapot was gegaan doordat iemand het nodig vond om uitgangen van de processor te draaien...

                        Toch zijn er merken die na jarenlange maximale protectie van dit soort dingen, toch weer wat meer controle teruggeven aan de gebruiker binnen bepaalde grenzen.

                        Comment

                        • dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

                          #27
                          Als je de nexo nx processor neemt die kost nogal wat, hiervan zou ik echt niet zomaar 1 op spare hebben liggen.

                          Comment

                          • qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

                            #28
                            Originally posted by dexter
                            Als je de nexo nx processor neemt die kost nogal wat, hiervan zou ik echt niet zomaar 1 op spare hebben liggen.
                            Dit is tevens ook een versterker, dat zit dus ook in die prijs verwerkt
                            There is no substitute for imagination

                            Comment

                            • dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

                              #29
                              Ik had het over de nx242 niet over de ps ampen.

                              Comment

                              • MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

                                #30
                                Iemand hier ervaring met het draaien van L'acoustics 12XT speakers zonder LA4 of LA8. Dus bijvoorbeeld op FP10000Q of vergelijkbaar ?

                                Comment

                                Working...