Multifunctionele monitor/foh kast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    Multifunctionele monitor/foh kast

    Hallo collega,
    Loop Al een tijdje te dubben over monitoren/foh kastje.
    En ja heb t forum doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt.
    Waar til je t zwaarst aan? aan monitor of foh gebruik.
    had Db maxxen die ik hiervoor gebruikte.
    Ik wil ze inzetten als monitor op festivals en voor mijn vaste bands.
    Maar ook als topkastje Bij Een koren festivalletje waar 10 podias van geluid moeten worden voorzien.
    Heb zoals misschien gezien een advertentie gezet en daar is dit uit gekomen:
    Weer D&B maxxen, bevielen mij als monitor goed.
    Dynacord cmx15, mooi licht maar hakken erg in t budget.
    logic lm15 Aanbieding van peter gehad.
    Zelfbouw max, ben eigenlijk niet een voorstander van zelfbouw.
    112mtd Lacoustic.
    Nexo ps15 ps10, mooi als foh kast maar monitor?
    Het Budget Hangt om een duizend of 5a6 komt niet op een tientje aan.
    Wel voor 6 monitoren liefst in flight, occasion heeft de voorkeur.
    Bvd Theo
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Ik zou zeggen ga voor de D&B maxen.
    Heb zelf de 12" variant en die hebben me nog nooit in de steek gelaten, zowel als monitors of als topje.

    Ik gebruik ze met Crown XTi2000's, omdat die D12's zo ongelofelijk duur zijn. (wel mooie ampen, maar ja)

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      bgelangrijk is naar het afstraalprofiel te kijken.

      Je wil op het podium ze vaak gekanteld hebben liggen. Als de hoorn dan een smalle afstraling heeft kan het zijn dat de zang telkens buiten de straal staat.

      Bij betere speakers o.a. nexo kun je de tweeter draaien.

      Bij andere is het een mooi compromis.
      Ik doe +1 DB max. en voeg toe: SP X-act
      lekker belangrijk!

      Comment

      • steed
        • Sep 2008
        • 68

        #4
        De ST656 van LAN Audio systems. Kan je als monitor gebruiken en op statief plaatsen. Wel ter aanvulling op je FOH stack.


        Frequentie gebied 65 Hz – 17KHz ( 3 dB) Continu vermogen 121dB Piekvermogen 124dB Axiale gevoeligheid (1W/1m) 98dB SPL Belastbaarheid AES standaard 600W
        Continu 350W
        Nominale impedantie 8 Ohm Minimale impedantie 5.6 Ohm @ 180Hz Spreidingshoek 90° x 40° (-6dB) Transducers HF 1 x 1″ compressie driver (titanium diafragma)
        LF 1 x 12″ reflex X/O frequentie 1800 0Hz Transducers LF : 1×15″ 103.5dB
        MF: 1×10″ 106,5dB
        HF: 1×2″ titanium 109dB
        Connectors 4 x Speakon Cabinet Phenolhoudende meerlaags kwaliteits berken
        Trapezium, 45° Afwerking Zwarte gekatalyseerde coating, stalen grill aan de voorzijde, glasfiber wand Gewicht 27KG Afmetingen 49 x 41x 57 cm

        Comment

        • @lex
          • Jul 2006
          • 1087

          #5
          Ikke MTD112 l'Acoustics +1

          Ondanks gewicht zeer tevreden gebruiker. Koop wel inclusief processor! Op processor is te kiezen voor Monitor, FOH met sub en FOH zonder sub.

          @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by MarkRombouts
            Ik zou zeggen ga voor de D&B maxen.
            Heb zelf de 12" variant en die hebben me nog nooit in de steek gelaten, zowel als monitors of als topje.

            Ik gebruik ze met Crown XTi2000's, omdat die D12's zo ongelofelijk duur zijn. (wel mooie ampen, maar ja)
            Misschien een beetje off-topic maar ik heb deze max12 pas gebruikt op een LAB FP2400 quattro dus 4 kanaals versterker. Op elk kanaal 1 max12, in totaal 4 dus.
            Nu viel het me erg tegen wat eruit kwam, ik had de grootste moeite om de versterkers uit de clip/protect te houden. Ik moet wel zeggen dat het met een rap groep was in een discotheek, maar dat had ik toch niet verwacht. Doordat het op het podium al flink dreunde door al het laag wat er onder lag, heb ik zelfs alles onder de 150Hz (lage q) er uit gedraaid met de hoop op wat meer reserve.. viel nog tegen.
            Klopt het ook dat deze versterker (volgens de website) op 4 ohm ongeveer net zoveel levert als op 8 ohm. Terwijl 2 ohm bijna het dubbele is... vreemd.
            2 ohm 4x640W
            4 ohm 4x380W
            8 ohm 4x370W

            Iemand ervaring met deze setup?

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              Ik vind die l'acoustics monitors zwaar ok (letterlijk en figuurlijk) maar vind de LE400/700 ook prima mits ze actief aan gestuurd worden .
              Het nadeel van de max'en vind ik het afstraal gedrag . ze spreiden me te breed waardoor het volume op het podium mij een beetje te hard wordt maar goed is mijn mening .
              Die l'acoustic dingen klinken fijn , blijven bij meten ook overeind qua fase gedrag en kunnen erg hard als het nodig is hoeft niet maar kan wel .

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                NEXO PS15.

                Klaar.
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  RCF TT22a is ook een hele fijne topkast en zeker een prima monitor,


                  Ik vind het nadeel van een Max op een stok dat ie echt niet ver draagt,
                  En ook het gewicht is nogal een probleem...

                  Comment

                  • DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

                    #10
                    Originally posted by salsa
                    NEXO PS15.

                    Klaar.
                    2nd that...
                    bij ons gebruiken ze ook ps15 zowel als front & monitor, gaat snoeihard en nog altijd volle & diepe klank! en door de draaibare hoorn zit je altijd goed!

                    heb nog de tijden geweten dat we een zaal van 400 man deden met 4x ps15 op de front en 2 ps15-bas erbij... ging lekker ^^
                    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by steed
                      De ST656 van LAN Audio systems. Kan je als monitor gebruiken en op statief plaatsen. Wel ter aanvulling op je FOH stack.


                      Frequentie gebied 65 Hz – 17KHz ( 3 dB) Continu vermogen 121dB Piekvermogen 124dB Axiale gevoeligheid (1W/1m) 98dB SPL Belastbaarheid AES standaard 600W
                      Continu 350W
                      Nominale impedantie 8 Ohm Minimale impedantie 5.6 Ohm @ 180Hz Spreidingshoek 90° x 40° (-6dB) Transducers HF 1 x 1″ compressie driver (titanium diafragma)
                      LF 1 x 12″ reflex X/O frequentie 1800 0Hz Transducers LF : 1×15″ 103.5dB
                      MF: 1×10″ 106,5dB
                      HF: 1×2″ titanium 109dB
                      Connectors 4 x Speakon Cabinet Phenolhoudende meerlaags kwaliteits berken
                      Trapezium, 45° Afwerking Zwarte gekatalyseerde coating, stalen grill aan de voorzijde, glasfiber wand Gewicht 27KG Afmetingen 49 x 41x 57 cm

                      Even reeel; ik kan me weinig posts van je herinneren waarin je geen reclame voor LAN Audio maakt. En dan bedoel ik reclame; ik kan ook de specs van de d&b Max kopieren van een website en dat aanprijzen en natuurlijk reageer ik graag op d&b onderwerpen maar al dat gepreek voor eigen parochie.... Ik heb niks tegen het merk hoor; begrijp me niet verkeerd. Ik heb er geen ervaring mee dus zal ik daar niks over zeggen.

                      Ik zeg ook +1 voor de Max12; hoewel die redelijk aan het gewicht is met 22KG. Maar d&b heeft ook in de E-serie lichtgewicht toppen waarvan je in een handomdraai een monitor maakt!
                      Adamson M serie is ook mooi en klinkt! Of L' Acoustics 112/12XT(i)
                      Ik wil wel vermelden dat ik niet zo kapot ben van 90*40 of 90*45 graden openingshoeken in monitor/topkast combi's. Dan liever 60 tot 80 graden coaxiaal of 80*50 graden. Dat is als monitor 20x prettiger en als PA speaker zeer acceptabel!
                      Dit gaat wat ten koste van zaalbereik maar dat is vaak toch niet wat je voor ogen hebt met zo'n kastje!
                      Last edited by MusicSupport; 17-02-11, 23:22.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        --in de herhaling --

                        Als LS gebruiker zou ik zeker de LM15
                        niet uit het oog verliezen. Ik weet alleen ff niet
                        hoe die in z'n straling zit, zie post [showband].

                        Hiernaast heb ik - voor kleinere klussen - verleden week
                        2 multipurpose (customized) speakers opgehaald.
                        [mag merknaam niet noemen?]
                        Is een 200 watt speaker met schuine kant, waarop ook een
                        trussbracket kan worden bevestigd. In top zit een statiefadaptor.

                        Heb daar ook 2 floormonitoren 500 watt besteld die ook als
                        top ingezet kunnen worden (80/60, ook met flange)

                        grtz
                        Last edited by NesCio01; 17-02-11, 23:18.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

                          #13
                          Turbosound Milan wellicht? Kom je nieuw nog binnen budget uit. Wel actief, moet je ook maar net willen...
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            D&B Max zonder D&B versterker vind ik niet het beste idee

                            Comment

                            • dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

                              #15
                              Waarom is de Max zonder D&B verstker geen goed idee?
                              Dit is de enige D&B kast welke zonder D&B versterker kan en mag worden gebruikt.
                              Wellsi waar vervalt de garantie maar het is mogelijk aldus D&B zelf.
                              Last edited by dexter; 11-03-11, 09:33.

                              Comment

                              Working...