Multifunctionele monitor/foh kast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • simple40002000
    • Oct 2008
    • 4

    #46
    Toch ben ik van mening dat wanneer je een oud hout set goed processed en natuurlijk gebruikt maakt van de juiste speaker in de juiste kast zeer goede prestaties te behalen zijn.Zeker in verhouding tot het versterkervermogen wat je nodig hebt.In de nieuwe systemen moet je soms duizenden watts pompen om een beetje kwalitatief goede sound met dito volume te kreeeren.En wanneer je kijkt naar merken als function one,turbosound,void acoustics zie ik dan ook ''oud hout''.Zij het dat men het doorontwikkeld heeft met een stukje processing,waarmee angstaanjagede geluidsdrukken worden gerealiseerd
    Blijkbaar is dan het ''oud hout'' principe nog lang zo slecht nog niet.Eigelijk wel vreemd dat er zo weinig fabrikant hedendaagse technologie niet combineren met de efficientie van ''oud hout'' ontwerpen.Dan blijft het totaalsysteem toch relatief kompact in mijn optiek.Maar dan wel met die relatief compacte setup zeer grote volumes kunnen produceren met relatief weinig vertsterkervermogen.Of zie ik dat verkeerd ofzo

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #47
      Originally posted by Vss
      En om eerlijk te zijn , ik heb nog geen één array systeem gehoord dat , naar mijn normen , degelijk klinkt .
      Ben onlangs nog in een Pro-audio zaak bij mij in de buurt geweest . Daar hangt zo'n array in demo . Ben gaan lopen , klonk echt niet . Er zaten echt "gaten" in het geluidsbeeld .

      Een leuk actief kastje van RCF koop je in een winkel, een goeie line-array niet...
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #48
        Dat is op dit moment ook een groot probleem.

        Als je met iets anders als een line-array aan komt is het al niet meer goed.

        Dus iedereen koopt een line array maar vergeten dat het iets anders gaat als stapelhout.

        De kennis bij een line-array is niet zo te koop en daar gaat het dus ook vaak mis.

        Richard

        Comment

        Working...