Overschakelen TT24 naar Studiolive 24.4.2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruby Buttons
    • Feb 2011
    • 4

Overschakelen TT24 naar Studiolive 24.4.2

Ik werk reeds een 5-tal jaar met de TT24 van Mackie en een 1,5 jaar met een Presonus Studiolive 16.4.2 voor de live opnames
    Sinds deze week bestuur ik de Presonus ook met de SL remote for iPad !
    Dit werkt echt feilloos!

Nu denk ik er aan mijn TT24 te verkopen en een Studiolive 24.4.2
    aan te schaffen......

Ikzelf ben zeer tevreden van de TT (behalve de effecten dan ) maar
    in vind hem toch al wat verouderd....

is dit een goed idee?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Daar je met beide mixers ervaring hebt denk ik dat je zelf die vraag als geen ander kunt beantwoorden.....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Ruby Buttons
      Ik werk reeds een 5-tal jaar met de TT24 van Mackie en een 1,5 jaar met een Presonus Studiolive 16.4.2 voor de live opnames
      Sinds deze week bestuur ik de Presonus ook met de SL remote for iPad !
      Dit werkt echt feilloos!

Nu denk ik er aan mijn TT24 te verkopen en een Studiolive 24.4.2
      aan te schaffen......

Ikzelf ben zeer tevreden van de TT (behalve de effecten dan ) maar
      in vind hem toch al wat verouderd....

is dit een goed idee?
      Hoe werkt dat?
      Je moet dan wel de faders nog schuiven tot hun positie ofzo? En als je een fader verschuift met SL remote, moet je dan effectief eerst de fader tot die positie schuiven om de fader weer bruikbaar te maken? Want het zijn geen automatische faders.....

Comment

• Ruby Buttons
        • Feb 2011
        • 4

Originally posted by frederic
        Hoe werkt dat?
        Je moet dan wel de faders nog schuiven tot hun positie ofzo? En als je een fader verschuift met SL remote, moet je dan effectief eerst de fader tot die positie schuiven om de fader weer bruikbaar te maken? Want het zijn geen automatische faders.....
        Ik gebruik de SL remote vooral voor de monitors op het podium af te mixen.... Als je de SL remote gebruikt voor de FOH, dan laat je best de faders beneden staan en mix je volledig af met de remote...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Maar hoe pak je de mix dan weer over met je faders?
          En wat gebeurd er wanneer de verbinding even wegvalt?

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            Dat is wat ik ook wil weten.

Als de faders beneden staan, maar intern is alles afgemixt.
            Wanneer je dan een fader verschuift, gaat het volume dan in een knik naar beneden, tot wanneer je het juiste niveau bereikt?

Comment

• Ruby Buttons
              • Feb 2011
              • 4

Originally posted by MusicXtra
              zodra je een fader beweegt, neemt die weer over van de software...
              Als de verbinding wegvalt is er geen probleem... het is en blijft een gewone afstandsbediening van de tafel; al het mixen gebeurt op de tafel en niet op de iPad....

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Ruby Buttons
                zodra je een fader beweegt, neemt die weer over van de software...
                Maar dat houdt dus in, wanneer je faderstand erg afwijkt van de werkelijke stand, je allerlei 'ongewilde geluidseffecten' krijgt.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Studiolive, de naam zegt het al, is in eerste instantie niet voor live werk bedoelt. Het zal best werken maar zoals MusicXtra en Frederic al aangeven sluit ik mij aan bij hun twijfels van het verzetten van een fader op de mixer wanneer de mix is gemaakt met de iPad.

Je wilt live niet (alleen) steunen op een stukje extra hard-/software remote en wanneer deze wegvalt je een fader vanaf 0 moet schuiven met alle gevolgen van dien.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by vasco
                    Studiolive, de naam zegt het al, is in eerste instantie niet voor live werk bedoelt. Het zal best werken maar zoals MusicXtra en Frederic al aangeven sluit ik mij aan bij hun twijfels van het verzetten van een fader op de mixer wanneer de mix is gemaakt met de iPad.

Je wilt live niet (alleen) steunen op een stukje extra hard-/software remote en wanneer deze wegvalt je een fader vanaf 0 moet schuiven met alle gevolgen van dien.
                    het zou natuurlijk ook kunnen dat de mixer niks doet, tot je de fader op de afgestelde/ bewaarde positie beweegt.
                    De ingestelde positie kan als een switsh zijn die de controle op de fader terug overneemt.
                    Dan is dat ook geen probleem. Alleen heb je dan wat werk om de faders in positie te brengen.
                    Last edited by frederic; 23-02-11, 14:01.

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Originally posted by vasco

Uh... StudioLive zei je ? :P
                      Of had het dan LiveStudio moeten heten.
                      Ding is live iig zeker zo goed als in een studio te gebruiken.

Mixer is ook remote met laptop te bedienen... weet alleen niet hoe het dan met faderstanden zit, aangezien je die ook kan regelen. Als ik eraan denk kan ik daar weleens naar kijken. Op het moment wordt laptop gebruikt voor opnames/VSL (net wat meer zicht op wat je aan het doen bent op dat ding)

Snap nut verder ook niet echt van iPad bij live toepassing
                      Vitality Show

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Er zit een faderknop op de tafel. Als je die activeert, dan geven de 16 ledbar's de positie van de fader weer. (ook zoals die bijv. was bij het saven van een scene)
                        Als je dan de faders naar die fysieke positie schuift. worden de settings actief.
                        Gaat echt heel makkelijk en snel. Doe dat al met scene recall.
                        Hoewel je de faders live niet altijd recall't is mijn ervaring.
                        Het zangeresje dat die ene avond slecht bij stem is en zachter zingt, houd ik liever door de scene's heen zelf onder volume control. Als iemand nog begrijpt wat ik bedoel..........

Paul.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

SPS, duidelijk hoe dit werkt. Dan nog lijkt het mij persoonlijk niet handig in een live situatie. Ik gebruik liever normaal de faders i.p.v. een iPad. Ik wil normaal kunnen grijpen naar een fader en de aanpassing kunnen doen zonder eerst de juiste positie te moeten vinden waarna ik pas aan de slag kan. Dit is mijn gevoel, ik heb geen ervaringen met deze tafel. Het kan natuurlijk in de praktijk allemaal makkelijker werken dan het nu lijkt voor mij.

Roeltej, uiteraard zal het prima werken live. Snap alleen de combi met de iPad niet in een live situatie als de faders gewoon voor je liggen. (heb hierbij een gevoel van kijk mij nou eens met m'n iPad).

Kortom, ik gebruik zelf graag digitale tafels en ben erg blij met de software daarbij om offline shows te programmeren en tijdens bouwen/soundcheck (snel) aanpassingen te kunnen maken. Ik maak zelden/nooit gebruik van de software tijdens een show.
                          Last edited by vasco; 24-02-11, 13:11.

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

Live situatie geven ze in hun eigen video's, bijvoorbeeld niet de mogelijkheid hebben je tafel in de zaal kwijt te kunnen en alleen maar naast het podium.
                            Met je iPad, iPhone, Macbook, whatever, kan je dan alsnog een luisterpositie in de zaal innemen en zo alle settings op je mixer aanpassen...

Denk ook dat het vooral een 'omdat het kan' toepassing is.
                            Vitality Show

Comment

• jdeboeck
                              • Sep 2007
                              • 19

Wij hebben het pas ook in gebruik, en zijn vooral erg enthousiast om een podiummix effectief op het podium te kunnen soundchecken. Maar het lijkt mij ook zeer handig als je inderdaad voor een kleine job, je tafel gewoon naast het podium wil zetten.

Voorlopig zitten er nog wel wat kinderziektes in, als je connectie wegvalt (wat wel eens kan gebeuren in een volle zaal en een 'onbeveiligd' draadloos netwerk (I know... not smart...)) dan moet je soms je app helemaal opnieuw opstarten.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit in één van de volgende releases zeker opgelost wordt.
                              Ik zit alvast te wachten tot ze de app ook op iPhone uitbrengen. Die heb je tijdens het opstellen altijd bij... de iPad iets minder...

Comment

Working...