Dpa 4098h

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Dpa 4098h

De DPA 4098 H (van "hanging") is een nieuwe mic voor overhead koorversterking enz.
    Ik wil deze gaan gebruiken bij een bewegelijk koor in het theater.
    Bijvoorbeeld zes stuks in twee rijen van drie hangen.

Heeft iemand al ervaring met deze mic's? Schijnen een heel goede GBF te hebben. En waar zou ik die kunnen huren?

Thanks!

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Ze zien er een beetje uit als een 4099 op een zwanen hals .
    In principe lijkt het me wel een goede micro voor een koor . Ik heb er nog nooit mee gewerkt tot nu toe .
    Zoek anders even contact met Amptec belgie en vraag naar martin . Ze hebben meestal een demo voorraad en zijn waarschijnlijk best geneigd om je deze set te laten proberen .

Bij een koor gebruik ik ook nog al eens een 4091 x 3 of x 6 of de 4021 3 x op de voorste rij en dan eventueel 3 x 4007 op de achterste maar dan heb je een behoorlijk gevulde beurs nodig die ik dus niet meer heb na aanschaf van de 4007's .

Comment

• Lynx
      • Nov 2010
      • 94

Ik zelf maak veel gebruik van deze: Audac - CMX380 product information Ideaal voor als je een iets minder budget heb.

Meestal gebruik ik 2 rijen van 5 mics. 1 rij iets voor het koor en 1 rij onder de portaal. Deze is dan voor als het koor een stap naar voren zet.

Wat ik laatst heb geprobeerd is om te werken met een paar ms delay. De middelste heeft geen delay, de 2 ernaast een ms of 4 en de buitenste 8 ms.

Ik geloofde er eerst niet in maar nadat ik het heb getest had ik in een keer meer dynamiek in het koor. Het was meer 1 geheel en toch kon ik de verschillende partijen goed onderscheiden.

Over het algemeen is het wel zo bij koren: Less is More.

Heb je meer budget dan kan je ook 2 of 3 AKG 414 gebruiken.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Heren, bedankt voor de feedback.
        Het is echter wel zo, dat het koor -zoals ik al schreef- zich in groepjes over het gehele podium beweegt / verplaatst.
        (Podium 10 M breed en 9 M diep )
        Dit zowel tussen de nummers alook soms tijdens de nummers.

De meest gruwelijke positie is, als delen van het koor zich al zingend omdraaien naar achter en dan naar achter lopen!
        Probeer daar maar eens een mooie klank overeind te houden...

Wat ik in deze situatie met een paar 414's kan bereiken is mij niet duidelijk??

Het gaat mij ook echt om huren, niet aanschaffen.

Tot nu toe heb ik het altijd gedaan met 8 "normale" cardioide pijpjes verspreid boven het podium op ca 1,5 meter boven de hoofden.
        Compleet met para eq enz enz.
        Maar ik heb voor deze gelegenheid echt MEER gain nodig

Paul
        Last edited by SPS; 01-03-11, 17:14.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Ik heb even zitten kijken op de DPA site .
          Die 4098h heeft zo'n beetje de zelfde response als de 4099 . De frequentie curves zijn gelijk voor zover ik kan zien . Het enige verschil zit hem in de gevoeligheid .
          Je zou een klein probleem kunnen verwachten rond de 250 Hz daar het cardioide effect daar minder is dan op de hogere frequenties .
          DPA Microphones :: Products

DPA Microphones :: Products

Je kan eventueel Amptec belgie bellen en kijken of er al mic's geleverd zijn aan verhuur bedrijven hier in nederland .

Jammer ik heb een koffer vol met 4099's maar dan voor hoge spl levels (de 2mv versie . Die heb ik ook bij strijker en acoustische gitaren gebruikt . Gewoon harder in gainen maar of dit bij een koor gebruikt kan worden geen idee eigenlijk . Zou je ook even na kunnen vragen bij amptec

Voor de rest : Ik heb ooit de keuze gemaakt om echt alleen in top micro's te investeren . Momentueel heb ik zo'n 40 DPA's daar ik dit zo'n beetje de beste micro's vind die er te krijgen zijn .
          Waar ik wel erg goede resultaten mee heb gehaald zijn de 4022 van dpa . Deze horen bij de compact mic's zijn cardioide en geven minder problemen dan omni's . Meestal gebruik ik een combi van 4091 of 4007 (3x achterop het podium) 3 4022 voor op en eventueel nog 3 boundery mics op de buhne rand
          Last edited by Timo Beckman; 01-03-11, 18:02.

Comment

• Wannesn
            • Jun 2009
            • 16

Hey,

ik moet onderhand ook een koor dat zich heel de tijd verplaats (tijdens get zingen) versterken en was aan 9 akg C414 aan het denken (3 rijen van 3) is een koor van ongeveer 40 man, het voordeel van die C414 is dat je die rond kunt zetten (als ik mij niet vergis)

Grts wannes
            Cubase 7, tannoy's, yamaha

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by Wannesn
              het voordeel van die C414 is dat je die rond kunt zetten (als ik mij niet vergis)
              Dat klopt, je kunt een C414 op omni schakelen, de vraag is natuurlijk wel of je dit in een live-situatie wel wilt, aangezien je de kans op feedback behoorlijk vergroot...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Zag verleden jaar bij een landelijk bekend
                popkoor, vanuit de achterhoeken van het podium
                een parabool statief staan met in iedere mast
                2 miniatuur mikes.
                Ervoor stonden 2 414's.

Heb het idee dat de 4 mikes idd DPA waren
                (weet het niet ckr)
                Van wie het statief was weet ik niet.

Sorry dat ik niet meer info heb, maar
                er is zeker wat te huren denk ik.

grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...