Hoe versterk je een Leslie box goed uit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je kunt ervoor kiezen de microfoons op de hoorn tegenover elkaar te zetten, je kunt ook één van beiden aan de voorkant plaatsen.
    Dan krijg je dus signaal door de ene mic, 90° verder de volgende en na 270° weer de eerste. Geeft een iets ander effect dan elke 180° een microfoon.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

Originally posted by MusicXtra
      Je kunt ervoor kiezen de microfoons op de hoorn tegenover elkaar te zetten, je kunt ook één van beiden aan de voorkant plaatsen.
      Dan krijg je dus signaal door de ene mic, 90° verder de volgende en na 270° weer de eerste. Geeft een iets ander effect dan elke 180° een microfoon.

Sluit ik me bij aan... ik denk ook dat voor het laag dit veel minder gevoelig is dan voor het het hoog. En zo zie je maar, we hebben nu emperisch bewezen dat meerdere wegen naar Rome leiden

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

en de hogetonenunit heeft in de meeste gevallen 3 hoorns geen twee.
        Dus de HOEK van je twee hogetonenmicrofoons is belangrijk om aan te passen aan de kast.

Bij motionsound heb je in sommige gevallen simulatie voor het laag en alleen de hoogdriver.
        dynacord heeft een leuke simulator in 19 inch gehad, en hughes en kettner heeft er nog steeds een. Ik ken technici die zo een ding hebben om stiekum bij noodgevallen te gebruiken.

Als je de mic te dicht bij fysiek bewegende dingen plaatst moet je dus goed oppassen dat je jouw microfoon niet te dichtbij zet. Je krijgt anders een "ventilatorbijgeluid" (*whomb**whomb**whomb*) door de rotor langs de microfoon zelf.
        Overigens bij harmoniums zit er in de luchtstroom vaak een draaiende plaat balsa/triplex. Terwijl er vrijwel geen output is. Het is niet ongewoon ineens *tak*tak*tak*tak*tak*tak*tak* te horen omdat de bespeler de vibrato-stop heeft uitgetrokken

twee microfoons per weergever plaatsen is eigenlijk niet genoeg voor de rijkdom aan geluid van een leslie, maar omdat je meestal toch gewoon met een stereoset weergeeft die uiteindelijk maar twee speakers heeft maakt dat niet uit. Het voldoet prima voor de zaal. Wat je mist zijn de nuances van alle dopplereffecten in de kast. Ook van de mix van de twee weergever tov elkaar enzo. Dat is echter studiowerk. Op een toneel naast een drumstel is dat niet te doen.
        Last edited by showband; 18-03-11, 10:28.
        lekker belangrijk!

Comment

Working...