Net die paar extra db laag eruit persen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvoitus
    • Apr 2011
    • 45

@Showband, dat klopt inderdaad. Jaren geleden waren wij een zeer populair (pop)podium in de regio, en we hadden ook nog eens een zeer goede programmering. Daardoor hadden we jarenlang elk weekend een volle zaal en een leuke winst, die winst (als jongerencentrum) moet je weer investeren en dat hebben we voornamelijk in de apparatuur gedaan. Die glorie periode met elke week gave bands is helaas voorbij, maar de apparatuur hebben we gelukkig nog

Een beetje zelfbouw vindt ik wel interessant, en als ik voor 50 euro zo'n dingetje kan maken dan heb ik daar wel interesse in. Ruimte onder het podium is ongeveer 45cm, die KV2 subs passen net. Het Fane handboek heb ik al gevonden, naar wat voor subs zou ik het beste tweedehands kunnen zoeken?

@Whitefarmer, bijna goed! Wel in de buurt, dit is in Deurne.

@hansound, 18" subs van KV2 erbij zou de mooiste oplossing zijn. Maar die heb ik nog nergens in de verhuur gezien helaas.

@BvE, die twee dingen ga ik dan ook uiteraard proberen bij de volgende avond

@jeroenVDV, inderdaad, maar het was al vrij laat toen
    Last edited by arvoitus; 06-04-11, 00:25.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Originally posted by lennyvandijk
      @Whitefarmer, bijna goed! Wel in de buurt, dit is in Deurne.
      Bedoel ik natuurlijk

Ik had Jonosh in mijn hoofd....
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Deejay1970
        • Jun 2006
        • 23

Met een ES2.5 kom je al een heel stuk beter. Die ES1.5 is wat licht voor zulke klusjes.
        De versterker heb je al...de ES2.5 sub is er compatibel mee.

ES1.8 kan ook, maar dan zou je al 2 stuks per kant moeten zetten bij deze versterker.

Vr.Gr.
        Mario

Comment

• arvoitus
          • Apr 2011
          • 45

Inmiddels heb ik er weer een dubstep avond opzitten, en de nodige ervaring rijker.

Ik heb in een lege zaal de subwoofers verticaal opgestapeld + tegen de muur aangezet. Het resultaat vond ik niet echt een succes. Vlak voor het podium miste ik veel laag, ik merkte dat het laag pas halverwege de zaal een beetje aanwezig was (en nog niet echt ok ...)

Daarna heb ik alle 4 de subs in het midden geclusterd, dat deed het een stuk beter dan de subs aan de zijkant. Het laag kwam voor het podium een stuk beter uit (waar de meeste mensen zich bevinden). Dus toen heb ik maar voor deze opstelling gekozen

Bedankt voor jullie tips!

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

praktijk is de beste ervaring

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Heb je die set wel eens na gemeten met smaart of iets dergelijks ?

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by lennyvandijk
                Inmiddels heb ik er weer een dubstep avond opzitten, en de nodige ervaring rijker.

Ik heb in een lege zaal de subwoofers verticaal opgestapeld + tegen de muur aangezet. Het resultaat vond ik niet echt een succes. Vlak voor het podium miste ik veel laag, ik merkte dat het laag pas halverwege de zaal een beetje aanwezig was (en nog niet echt ok ...)

Daarna heb ik alle 4 de subs in het midden geclusterd, dat deed het een stuk beter dan de subs aan de zijkant. Het laag kwam voor het podium een stuk beter uit (waar de meeste mensen zich bevinden). Dus toen heb ik maar voor deze opstelling gekozen

Bedankt voor jullie tips!
                Fijn om te zien dat je de tips geprobeerd hebt! Jammer dat die van mij dan wat minder heeft uitgepakt, haha. Maar ach, het was te proberen vanuit deze omstandigheden (vaak moet je er echt gewoon bij zijn om een advies te kunnen geven) Heb je nog wat gespeeld met delaytijden en het verplaatsen van de stack?

En, trilt het podium niet enorm mee met de huidige centerstack?

In ieder geval, mooi dat er een happy-ending is!

Mvg,

Teun
                Last edited by 4AC; 06-06-11, 22:59.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...