Dap ps-112

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Dap ps-112

Ik kwam deze tegen in de nieuwsbrief van vandaag en hij viel me eigenlijk wel (positief) op.

Nu heb ik zelf behoorlijk goeie ervaringen met de K-112 serie van DAP en ik weet dat die bij meer mensen goed bevallen, met name op de wat kleinere klussen waar gewoon prima geluid nodig is maar je geen Nexo of Axys wil parkeren. Voor de disco-showtjes en het simpele gooi- en smijtwerk dus.

Wat ik me nu afvraag is of dit de opvolger is van de K-112 en of het dan net zo'n succesnummer gaat worden als de bekende K'tjes, of dat deze serie weer náást de K-serie op de markt wordt gezet.
    First make it work, then make it look pretty!
  • ethen
    • May 2010
    • 92

ik heb hem zelf ook

maar moet zeggen dat wanneer je er hard mee wil gaan spelen dat hij dan minder gaat klinken.
    Dat is wel een beetje weg tewerken met een eq maar dat is niet voldoende.

maargoed je kunt niet anders verwachten van zo prijs

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Tja, het kost vrijwel niks.
      Net als de K112. En dan hoeft heus niet veel te zeggen over de prijs/kwaliteit verhouding, want bij sommige Dap producten is dat meer dan prima voor elkaar.

Persoonlijk vind ik het succes van de K112 niet geheel terecht, het enige écht interessante is... de prijs. Ik kan me voorstellen dat het ongeoefende oor de K112 prima vind klinken en daarmee is het voor de minder veeleisende klusjes in principe geschikt. Maar zet er eens iets anders naast en een amateur kan het verschil al horen. Ikzelf heb ze gehoord naast de stokoude, antieke EV S200 en wat mij betreft is het verschil dan echt te groot. Terwijl die doosjes tweedehands ook niet veel hoeven te kosten.

Mijn advies is dan ook; laat dit links liggen. Zoek tweedehands naar iets leuks, het aanbod is er zeker! Bijvoorbeeld dus de S200, maar ook de nieuwere SX100/SX200 (om even bij EV te blijven, waar ik off-topic ook geen fan van ben) en legio andere kasten.
      Tenzij deze PS112 echt kilometers beter klinkt dan de K112, want enkel die laatste heb ik mogen ervaren.

Mvg,

Teun
      Last edited by 4AC; 12-04-11, 18:31.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Volgens mij hebben de PS112 en K112 naast elkaar bestaan, waarbij de PS een nog goedkopere versie was. De K112 is er niet meer en de PS112 heeft nu een hogere prijs dan de K112.
        Er staat ook niets bij over beveiligingen, terwijl de K112 wel tweeterbeveiliging had, althans de exemplaren die ik heb.
        Achter het rooster heb ik speakerschuim gedaan en het DAP logo verwijderd. Het ziet er dan iets strakker uit.
        Blijft natuurlijk wel DAP kwaliteit en de klank die daarbij hoort.

Speakertech
        Last edited by speakertech; 12-04-11, 18:36.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by speakertech
          Achter het rooster heb ik speakerschuim gedaan en het DAP logo verwijderd. Het ziet er dan iets strakker uit.
          Speakertech
          Dan zijn het waarschijnlijk jouw kastjes welke ik op internet eens ben tegen gekomen.
          Spontaan verandert naar een professioneel ogend, onopvallend ding. Qua uiterlijk één van de betere die ik ben tegen gekomen, qua plastic behuizingen.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Correctie, de K-112 is juist weer toegevoegd aan het DAP productaanbod, wegens succes geprolongeerd!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by speakertech
              Blijft natuurlijk wel DAP kwaliteit en de klank die daarbij hoort.
              Zo heb ik ze dus ook staan (overgekocht van Big Bang). Nieuw zou ik ze niet zo snel kopen, maar om snel ergens in te zetten zijn ze voldoende.

Als ik de keus had tussen een Turbosound en een K112 wist ik het wel, maar niet iedere klant heeft het budget om een beter merk in te willen huren.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by 4AC
                Dan zijn het waarschijnlijk jouw kastjes welke ik op internet eens ben tegen gekomen.
                Spontaan verandert naar een professioneel ogend, onopvallend ding. Qua uiterlijk één van de betere die ik ben tegen gekomen, qua plastic behuizingen.

Mvg,

Teun
                Bijna onmogelijk, hoogstens in een project. Ik heb ze ooit nieuw gekocht en meteen aangepast.
                Ik ben niet de enige die op die manier een nette kast ervan gemaakt heeft. Een strak front doet het over het algemeen beter (vind ik).
                Overigens even MP in de gaten houden. Van een kennis weet ik dat die er een stuk of zes afstoot met schuim achter de grille, wegens de overstap naar EV. Dat bespaart hem in elk geval het verwijderen van het logo

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Originally posted by 4AC
                  Tja, het kost vrijwel niks.
                  Net als de K112. En dan hoeft heus niet veel te zeggen over de prijs/kwaliteit verhouding, want bij sommige Dap producten is dat meer dan prima voor elkaar.

Persoonlijk vind ik het succes van de K112 niet geheel terecht, het enige écht interessante is... de prijs. Ik kan me voorstellen dat het ongeoefende oor de K112 prima vind klinken en daarmee is het voor de minder veeleisende klusjes in principe geschikt.
                  Teun
                  Deze mening ben ik ook toebedaan. Ik had, vanwege de vele lovende kritieken, zelf een 8-tal K112's aangeschaft en was nou niet echt onder de indruk van deze kasten. Meest belangrijke argument was inderdaad de prijs!!!

Heb ze gebruik om weg te zetten bij bijv. een voetbalvereniging op langs de kant van een schaatsbaan. Ze werden dan hoofdzakelijk voor achtergrond en spraak gebruikt en dat is nog wel te pruimen. Ik zou ze zeker niet als tops boven baskasten gaan gebruiken want dan is het veel minder prettig om aan te horen.

Nogmaals, ik wil deze kasten niet afkraken, omdat het een prima prijs/prestatie verhouding is.... maar dat is dan ook het enige. Dat maakt niet dat er een beter geluid uitkomt

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by HR Soundproductions
                    Deze mening ben ik ook toebedaan. Ik had, vanwege de vele lovende kritieken, zelf een 8-tal K112's aangeschaft en was nou niet echt onder de indruk van deze kasten. Meest belangrijke argument was inderdaad de prijs!!!
                    De bang-for-buck die je op een K112 krijgt is inderdaad aardig wat. Het is geen super-kwaliteit (ik zou er geen disco-band voor 150 man mee willen mixen of monitoren) maar voldoende voor de doorsnee klusjes. Hoe vaak hoort het publiek immers of je een EV of een DAP kastje hebt staan? De enige mensen die er echt op letten zijn de collega-technici.

En als je voor een examenfeest moet kiezen of je voor 50 euro EV kastjes inhuurt, of je je eigen K112's uit de schuur trekt, dan wist ik het lettend op de winstmarge wel hoor.

Is er trouwens nog wat te doen aan het geluid van de K112's door ze te voorzien van nieuwe drivers? Heeft iemand ervaring met andere drivers (RCF, Beyma) in een K-kastje?

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by Stoney3K
                      En als je voor een examenfeest moet kiezen of je voor 50 euro EV kastjes inhuurt, of je je eigen K112's uit de schuur trekt, dan wist ik het lettend op de winstmarge wel hoor.
                      Dat was voor mij de reden om ze aan te schaffen, bij een paar keer inzetten of verhuren is er al veel van je investering terug.

Originally posted by Stoney3K
                      Is er trouwens nog wat te doen aan het geluid van de K112's door ze te voorzien van nieuwe drivers? Heeft iemand ervaring met andere drivers (RCF, Beyma) in een K-kastje
                      Volgens mij heeft Nightline dit soort kastjes ook een tijdje voorzien van andere/betere componenten en als ik me niet vergis gebruikte hij hiervoor veelal Beyma. Hij verkocht de kastjes dan onder de naam audio-madness. Een drive in uit het dorp van mij had hier een aantal kastjes( ex K112) van.

Comment

Working...